מוזיקה

היכל התרבות נתניה, מציג, מופע מוזיקלי: מייק ברנט (Mike Brant) בנימה אישית

0
0

בשורה למעריצי ולחובבי שיריו של מייק ברנט; המופע “בנימה אישית” לזכרו של הזמר המפורסם שעלה לגדולה בצרפת ומת בנסיבות טראגיות, מגיע (מוצ”ש, 15.1, 20:30), אל היכל התרבות העירוני של נתניה
היכל התרבות נתניה, מציג, מופע מוזיקלי: מייק ברנט (Mike Brant) בנימה אישית
היכל התרבות נתניה, מציג, מופע מוזיקלי: מייק ברנט (Mike Brant) בנימה אישית

היכל התרבות העירוני נתניה, יציג בעוד כשבועיים (מוצ”ש, 15.1, 20:30), את; “מייק ברנט, בנימה אישית” – מופע שירה אותו מעלה המוסיקאי קובי ארליך, בהשתתפות הזמר המוכשר גיא הררי. במופע, יושר בין היתר שיר אותו הלחין ארליך לחבר נעוריו מייק ברנט.

מייק ברנט (Mike Brant), היה זמר ישראלי שהתפרסם דווקא בצרפת, ניסה ב־22 בנובמבר 1974, להתאבד בקפיצה מחדרו במלון בז’נבה, בשיא הצלחתו, הזמר הישראלי בראנט, היה המצליח ביותר מחוץ לגבולות המדינה, ושירו הידוע ביותר, הוא; “Laisse Moi T’aimer” (לֶס מוּאה טֶמֶה – “הניחי לי לאהוב אותך”).

ב-25 באפריל 1975, התבשרו תושבי מערב אירופה על מותו של בראנט, שקפץ ממרפסת דירה שבקומה השישית ברובע ה-16 בפריז. בן 28 היה במותו.

בראנט, נטמן בבית העלמין חוף כרמל בחיפה, וקברו הפך אתר עלייה לרגל למעריציו. יש לו כיום מעריצים בארצות; צרפת, בבלגיה, בקנדה ובארץ ישראל, אשר חלקם הגדול פוקד גם את אתר ההנצחה לזכרו מייק ברנט.

המוסיקאי קובי ארליך, נזכר; “אני ומייק, התחלנו את הקרירה שלנו יחד בשנת 1963 בעיר חיפה. אני הייתי אז בן 13 ומייק, היה בן 15. היינו צמודים במשך 5 שנים כמעט 24 שעות ביממה.

הדרך הראשונה שמייק ברנט, עשה זה איתי, ההופעה הראשונה שלנו הייתה במלון ציון בעיר חיפה ב”נשף סילבסטר” בשנת 1963.

לאחר מכן, הוזמנו להופיע במועדון פלמנקו בעיר אילת, למשך חודש ימים בלבד ואחר כך, קיבלנו חוזה לשנתיים במלון ’דן כרמל’ בחיפה, במקום שנקרא; ’הרונדו’. הופענו בהצלחה במשך שנתיים. לאחר מכן, אני התגייסתי לצבא לתזמורת חיל האוויר, ופה למעשה, נפרדו דרכינו”.

המוסיקאי קובי ארליך (משמאל), עם מייק ברנט, חבר הילדות והנערות

ארליך, מספר בגעגועים לא מוסתרים, כי החברות בינו לבין ברנט, הייתה חברות נפש, ולכן, גם החליט להנציח את זכר חבר ילדותו ונערותו באמצעות מופע.

הרעיון של המופע, התחיל לפני 5 שנים”, הוא מספר; “רציתי כל הזמן להנציח את חברי הזמר ברנט, וחיפשתי זמר מתאים שיוכל לשיר את השירים שלו. לפי המלצה הגעתי אל גיא הררי, שהוא בוגר ’בית צבי’, וזמר מעולה”.

המופע המדובר שכבר מעורר עניין גם בעיר נתניה, שיש לא מעט ממעריציו של הזמר מייק ברנט ז”ל, מתחלק לשני חלקים; החלק הישראלי עם שירים והמוסיקאי ארליך שמספר על מערכת היחסים שלו עם ברנט, כמו גם על חוש ההומור שלו, והחלק השני הוא זה הצרפתי, עם כל הלהיטים שהפכו את ברנט הזמר לברנט הכוכב המפורסם.

“במופע אני שר שיר לזכרו שמתאר את תקופת הנעורים שלנו”, אומר קובי ארליך; “שם השיר הוא; ’מנגינת נעורים’. כששהיתי בעיר ניו יורק, הלחנתי למייק שיר שהיה מיועד להקלטה. קרה מה שקרה ומייק הלך מאיתנו, והשיר היה במגירה במשך 34 שנים.

ואז כשהפקתי את המופע פניתי לג’אן רנרד, המלחין של מייק, שיכתוב מילים בצרפתית לשיר כדי שאוכל לבצע אותו במופע. ואכן, כך היה. המילים, נכתבו והשיר מבוצע במופע על ידי הזמר גיא הררי, לזכרו של מייק”.

המופע; “מייק ברנט – בנימה אישית”, רץ כבר מעל לשנה וחצי, וזוכה להצלחה אדירה. “כך אני מצליח להנציח את זכרו של ברנט לאלה שזוכרים”, מסכם המוסיקאי קובי ארליך, כמה לא מפתיע עם הרבה.. נימה אישית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן