דיני משפחה וירושה

ביהמ”ש לענייני משפחה בעיר תל אביב, קבע – הקטין יעבור ברית מילה בניגוד לרצון האב

0
0

האב, טען, כי עוד טרם לידת הקטין, הבהיר, כי אין הוא מסכים לעריכת ברית מילה, וטען, כי הוא מתנגד לעריכת הברית מסיבות מצפוניות ומסיבות של דאגה לשלומו של הקטין ובריאותו. לטענתו, ניתן לדחות את הברית למועד בו הקטין, יבחר אם לקיימה או לאו מתוך רצונו החופשי.
ביהמ
ביהמ”ש לענייני משפחה בעיר תל אביב, קבע – הקטין יעבור ברית מילה בניגוד לרצון האב

בית המשפט לענייני משפחה בעיר תל אביב, נעתר לבקשה בהולה שהגישה אם, בה ביקשה צו לעריכת ברית מילה לבנה הקטין. ביהמ”ש, ציין בהחלטתו, כי; “הלקוח” האמיתי במקרה זה הוא הקטין, והוא אינו צריך לשאת במחדלי הוריו בהתנהלותם מול בית המשפט.

המבקש והמשיבה – בני זוג לשעבר, אינם נשואים, יהודים, תושבי ישראל, ואזרחיה. בחודש אוגוסט, נולד לצדדים בנם, ועד להחלטת בית המשפט הוא טרם נימול, וזאת בעקבות קרע בין בני הזוג והתנגדותו של האב לקיום ברית מילה.

לטענת האם, האב, אף איים על הרופא אשר במרפאתו, אמורה הייתה להתקיים הברית. האם, צירפה מסמך רפואי מטעם רופאת ילדים, לפיו מוטב לבצע את ברית המילה בהקדם לטובת הקטין.

האב, מנגד, טען, כי עוד טרם לידת הקטין, הבהיר, כי אין הוא מסכים לעריכת ברית מילה, וטען, כי הוא מתנגד לעריכת הברית מסיבות מצפוניות ומסיבות של דאגה לשלומו של הקטין ובריאותו. לטענתו, ניתן לדחות את הברית למועד בו הקטין, יבחר אם לקיימה או לאו מתוך רצונו החופשי.

כב’ השופטת שפרה גליק, מבית המשפט לענייני משפחה בעיר תל אביב, קיבלה, כאמור, את בקשת האם. השופטת, ציינה, כי מינתה שני מומחים רפואיים, אשר יחוו דעתם בעניין טובתו של הקטין והטילה את תשלום שכרם על ההורים, אך גם האב וגם האם, סירבו לכך, וכי היא מקבלת את דברי האפוטרופה לדין שמונתה לקטין, לפיהם, נראה, כי ההורים עסוקים במאבקים שונים ביניהם, ואינם פנויים לדיון בשאלת טובתו של הקטין.

עם זאת, ולמרות שהאם לא צירפה חוות דעת רפואית, ואף סירבה לממן מומחה רפואי בניגוד להוראת בית המשפט, נפסק, כי בנסיבות המקרה, ניתן להסתפק במסמך הרפואי שהגישה האם, ולקבוע, כי; “היתרון היחסי” עומד לצידה.

כב’ השופטת גליק, ציינה, כי; לו היה האב מגיש חוות דעת שונה בתמיכה לטענותיו, יתכן והפסיקה היתה שונה, אך משלא עשה כן ואף לא הגיש בקשה לצו מניעה שלא לבצע ברית מילה, ולאור המסמך הרפואי שהגישה האם, הרי שעקרון טובת הילד מחייב במקרה זה את קבלת בקשת האם להורות על עריכת ברית מילה לקטין.

הצדדים, חויבו לשאת בשכרה של האפוטרופה לדין בסך 15,000 ש”ח, ובשל התנהלותם, חויב כל אחד מהם לשלם הוצאות של 2,500 שקלים לטובת אוצר המדינה.

• אל פסק הדין בעניין ט.ל נגד ע.ה.ס

__________

הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסק-דין”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן