סביבה | אקולוגיה

קק”ל: קבלן מע”צ, שפך על גבעת הכלניות (יער עמק יזרעאל) 12 משאיות פסולת וגרם נזק עצום

0
0

אפי שטנצלר, יו”ר קק”ל; “זו השחתה קשה וחמורה של הטבע, ושל אחד הסמלים ואתרי פריחת הכלניות היותר פופולאריים בארץ “גבעת הכלניות שביער עמק יזרעאל” – נחמיר הענישה כנגד משחיתי העצים, הפרחים והטבע”
קק
קק”ל: קבלן מע”צ, שפך על גבעת הכלניות (יער עמק יזרעאל) 12 משאיות פסולת וגרם נזק עצום

יערן קק”ל, שלי בן ישי, גילה היום (ראשון) אחה”צ, כי קבלן של מע”צ, שפך כ- 12 משאיות פסולת, זפת שקורצפה מכביש מע”צ, הסמוך בו נעשות עבודות, סה”כ 200 קוב, ב’יער עמק יזרעאל’ של קק”ל, בכניסה ל’מנחת מגידו’, במקום הקרוי; גבעת הכלניות, אחד המקומות במפורסמים בישראל בפריחת הכלניות, אליו גם מגיעים המוני מטיילים עם פריחת הכלניות בחורף.

לדברי מר אפי שטנצלר, יו”ר קק”ל (קרן קימת לישראל); “פגיעה בטבע היא עבירה חמורה על החוק. יש לעשות סוף לכך שגורמים שונים אנשים פוגעים בכוונה תחילה בטבע, תוך גרימת נזקים חסרי תקדים, הן כספית והן מבחינת הזמן שלוקח לשקם את הפגיעה. אם בכלל.

קק”ל, שוקלת להגיש תלונה במשטרה ותביעה נזקין, בגין הנזק הכבד שנגרם לטבע”.

אפי שטנצלר, הוסיף, כי; “כדי לנסות לצמצם את הנזק יהיה צורך בפינוי ידני של פסולת הכביש באופן העדין והמקצועי ביותר”.

◄ גבעת הכלניות

מנחת מגידו, נמצא ב’עמק יזרעאל’, באמצע הדרך מהעיר עפולה לצומת מגידו. בעבר היה כאן שדה תעופה של חיל האוויר המלכותי הבריטי, אבל אחרי שהבריטים, עזבו את הארץ, איבד המקום מחשיבותו.

כיום, התאוששה אוכלוסיית הכלניות. הכלנית, נחשבת לפרח בר מוגן

כיום משמש המקום כמנחת למטוסי ריסוס, ויש כאן גם מועדון דאייה וטיסנים.

בתוך חורשות האקליפטוס הנפלאות, בינות לעצים, פורחות בכל חורף שפע כלניות. מרבד אדום של כלניות נפלאות. כלניות בכל הצבעים; סגולות, כחולות, אדומות.

הכלנית, נחשבת ל’פרח בר מוגן’. בעקבות קטיפה המונית בשנים עברו, הוכרז הפרח הזה כפרח מוגן, ואסור בשום אופן לקטוף ממנו. כיום, התאוששה אוכלוסיית הכלניות בארץ וניתן למצוא כלניות רבות בכל מני מקומות.

ל’כלנית המצויה’, יש 3 זני צבע; אדום, לבן ו-כחול. הזן הלבן, והזן הכחול, מאובקים בעיקר על ידי זבובים, ומעדיפים לצמוח בקרקע לחה.

הזן האדום, של הכלנית, גדל בעיקר באזורים יבשים ומואבק בעיקר על ידי חיפושיות. בשדות הצפון, כלניות בשילוב 3 הצבעים המקוריים של הפרח.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן