ארכיאולוגיה

פרופסור אהוד נצר, מחשובי הארכיאולוגים בישראל, יובא היום למנוחת עולמים

0
0

הלווית פרופסור נצר שהלך לעולמו בגיל 76, תתקיים היום (ו’) בשעה 10:00 בבית הקברות בקיבוץ קריית ענבים, ממערב לעיר ירושלים ◄ חושף קברו של המלך הורדוס, נפצע אנושות באתר ההרודיון כשנפל מגובה של 3 מטרים ◄ ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, פרסם הודעת אבל על מותו; “אבדה למשפחתו, לחוקרי מורשת ישראל ולמדע הארכיאולוגיה”
פרופסור אהוד נצר, מחשובי הארכיאולוגים בישראל, יובא היום למנוחת עולמים
פרופסור אהוד נצר, מחשובי הארכיאולוגים בישראל, יובא היום למנוחת עולמים

הלוויתו של פרופסור אהוד נצר (מנצ’ל), ארכיאולוג, ופרופסור של האוניברסיטה העברית בירושלים, תתקיים הבוקר (ו’) בשעה 10:00, בבית הקברות בקיבוץ קריית ענבים, ממערב לעיר ירושלים.

פרופסור נצר, נפטר אתמול (חמישי) בגיל 76, בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שנפל ביום שני, השבוע, ממעקה שעליו ישב ב’הרודיון’ (הר הורדוס, Herodium) – אתר ארכיאולוגי מתקופת בית שני, אשר אותו חשף וחקר שנים רבות.

עם היוודע דבר פטירתו של פרופ’ נצר, פרסם אמש ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, הודעת אבל על מותו של הפרופסור נצר. ראש הממשלה נתניהו, התקשר אל לאלמנתו הגב’ דבורה נצר, לנחמה, וסיפר, כי פגש את פרופ’ נצר, ב”הרודיון “, בזכות בנו הצעיר, אבנר, השניים התרשמו מאוד מן הסיור בהרודיון, בהדרכת הפרופסור נצר, ואמר, כי מותו הטרגי, הוא אבדה למשפחתו, לחוקרי מורשת ישראל ולמדע הארכיאולוגיה.

על נסיבות פציעתו הקשה, של חושף קברו של המלך הורדוס, פרופסור נצר, מבכירי הארכיאולוגים בישראל, דווח, כי בראשית השבוע (שני), בסיום ישיבת צוות החופרים, התיישב פרופ’ נצר, לתומו על צינור פלדה.

עדי ראייה, סיפרו, כי לפתע נשברו כמה ברגים במעקה, והארכיאולוג, נפל אחורנית מגובה של כ-3 מטרים על גבו, כאשר ראשו נחבל, ואחר כך, נפל שוב, התגלגל, ונפגע בחוליות הצוואר.

פרופ’ נצר, היה בהכרה כאשר פונה אל בית החולים הדסה עין כרם, אך התברר כי הפגיעה שספג ב’גזע המוח’, הייתה קשה וחמורה, והדימום הפנימי התרחב.

אהוד נצר – פעילותו הארכיאולוגית

אהוד נצר (מנצ’ל) (1934 – 28 באוקטובר 2010) היה ארכיאולוג ופרופסור באוניברסיטה העברית בירושלים. התמחה באדריכלות של תקופת בית שני ובפרט בתקופת הורדוס.

נצר, היה בעל תואר בוגר באדריכלות מהטכניון, שאותו השלים ב-1958. בשנות השישים של המאה ה-20 השתתף כאדריכל בחפירות במצדה, ובעבודות השיקום ובניית אתר המבקרים במקום. בין 1972 ל-1978 השלים דוקטורט בארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית.

פרופ’ אהוד נצר בוחן את קברו של המלך הורדוס, צילום: גבי לרון

עבודת הדוקטורט שלו עסקה בארמונותיו של המלך הורדוס בהרודיון וביריחו.

נצר, החל להרצות באוניברסיטה העברית ב-1981 ונעשה פרופסור ב-1990.

בעקבות מלחמת ששת הימים, השתתף בשיקום שכונות עתיקות בעיר ירושלים – משכנות שאננים, ימין משה, והרובע היהודי. בין 1985 ל-1993, ניהל את החפירות הארכיאולוגיות ב’ציפורי’.

לאורך השנים ניהל חפירות באתרים הרודיאנים; בניאס, קיסריה, ’מבצר קיפרוס’, יריחו, ובקפריסין, וכן, ניהל חפירות נוספות ב’מצדה’, וערך את הכרך השלישי בדו”ח המסכם של תוצאות החפירות במצדה.

ב-2007, חשף נצר בהרודיון*, קבר שלהערכתו הוא קברו של הורדוס.‏ ב-2008, חשף ממצאים ארכיאולוגיים נוספים, בהם תיאטרון’ ושני קברים נוספים, המחזקים לדבריו את השערתו.

כאמור, לרוע מזלו ב-25 באוקטובר 2010, בעת ביקור עם קבוצת ארכיאולוגים, נפל נצר בהרודיון, נפצע באורח אנושות, ונפטר כעבור שלושה ימים בבית החולים “הדסה” עין כרם בירושלים.

*הרודיון (בערבית: هيروديون; בלטינית: Herodium), או בשמו האחר; הר הורדוס, הוא אתר ארכיאולוגי מתקופת בית שני שבו מבצר דמוי גבעה, ועיר מלאכותית, שנבנו על ידי המלך הורדוס, ונמצאים כ-12 קילומטרים מדרום לירושלים. (מתוך ויקיפדיה).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן