דיני תעבורה ותחבורה

בית המשפט לתעבורה: צו ההשבתה לרכב, ניתן ללא סמכות חוקית ע”י המשטרה

0
0

“על פי פקודת התעבורה”, ציין עו”ד שדלצקי, ממשרד עורכי הדין, ’דוד ואילת גולן’ בעיר רמת-גן; “קיימת סמכות לקצין משטרה להשבית רכב רק במקרים בהם נתפס אדם נוהג כאשר אין בידו רישיון נהיגה כלל, או שאין בידו רישיון בר-תוקף לסוג הרכב בו נתפס נוהג. הואיל וזה לא היה המקרה שלפנינו, הרי שהשבתת הרכב, נעדרת תוקף חוקי”.
בית המשפט לתעבורה: צו ההשבתה לרכב, ניתן ללא סמכות חוקית ע
בית המשפט לתעבורה: צו ההשבתה לרכב, ניתן ללא סמכות חוקית ע”י המשטרה

בית המשפט לתעבורה במחוז המרכז, הורה על ביטול צו השבתה שהוצא על ידי קצין משטרה לרכב בבעלות חברה לניהול פרויקטים. השופט שלמה אטינגר-נחשון, קבע בהחלטתו, כי על המשטרה להשיב לידי החברה את הרכב לאלתר, וזאת מכיוון ש’צו ההשבתה’, ניתן ללא סמכות חוקית.

הפרשה החלה בעקבות ביקורת שגרתית של המשטרה; ברכב באותה העת נהג עובד זר מחוף-השנהב, המועסק בחברה. העובד, שרישיון הנהיגה לא היה בידיו באותה העת, הסביר לשוטר שיש בידו רישיון נהיגה, אך הוא לא נמצא בידיו לצורך הצגתו באותו הרגע. תחנוניו לא הועילו לו, וכנגד הנהג, נרשם דו”ח, בגין; “נהיגה ברכב ללא רישיון נהיגה תקף”.

במהלך שימוע שנערך לנציג מטעם החברה, מספר ימים לאחר מכן, הורה קצין משטרה להשבית את רכב החברה בה בוצעה, לכאורה, העבירה למשך 30 יום.

החברה, באמצעות משרד עורכי הדין ’דוד ואילת גולן’, מהעיר רמת-גן, אשר עוסק התחום התעבורה, הגישה ’בקשה לביטול הודעת איסור השימוש ברכב’.

סנגורה של החברה בדיון, עו”ד שי שדלצקי, טען, כי; “השבתת הרכב, נעשתה ללא סמכות, והציג ראיות לכך, כי העובד הזר, הינו בעל רישיון נהיגה, רק שזה פג-תוקף, להבדיל מנהג שאין לו רישיון נהיגה כלל, והינו בלתי מורשה לנהיגה”.

“על פי פקודת התעבורה”, ציין עו”ד שדלצקי; “קיימת סמכות לקצין משטרה להשבית רכב רק במקרים בהם נתפס אדם נוהג כאשר אין בידו רישיון נהיגה כלל, או שאין בידו רישיון בר-תוקף לסוג הרכב בו נתפס נוהג. הואיל וזה לא היה המקרה שלפנינו, הרי שהשבתת הרכב, נעדרת תוקף חוקי”.

לאור זאת, הסכימה אף נציגת התביעה המשטרתית להשבת הרכב בחזרה לידי בעליו, ובית המשפט לתעבורה, הורה, כאמור, למשטרה, לעשות כן, וזאת לאלתר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן