לב וכלי דם

בית חולים כרמל, ביצע לראשונה צינתור חדשני המחליף ניתוח לב פתוח

0
0

הלב של הגב’ מרים כהן בת ה 82, כבר בקושי עבד והיא נזקקה לניתוח דחוף להחלפת מסתם. מכיוון שלא יכלה לעמוד בניתוח לב פתוח היא עברה לראשונה צינתור חדשני בבי”הח כרמל שהחליף הניתוח. למחרת הצינתור כבר עמדה על הרגליים ו… התלוצצה עם רופאיה ◄ ה’מסתם’ החדש, נכנס השנה ל’סל הבריאות’ והוא זמין עבור כל חולי הלב, בכל קופות החולים ללא תשלום.
בית חולים כרמל, ביצע לראשונה צינתור חדשני המחליף ניתוח לב פתוח
בית חולים כרמל, ביצע לראשונה צינתור חדשני המחליף ניתוח לב פתוח

הרופאים בבית החולים כרמל, בעיר חיפה, אשר טיפלו בלב של החולה מרים כהן, בת ה 82, כבר כמעט התייאשו, המסתם שלה בלב, היה מסוייד, כולו וכמעט לא עבד, היא גם היתה צריכה לעבור ניתוח לב פתוח דחוף להחלפת המסתם שהותקן אצלה בעבר. אבל הבעיה של גברת כהן, כמו של עוד חולים רבים הסובלים מבעיות ב-’מסתמי הלב’, היא אי היכולת הפיזית שלהם לעמוד בניתוח לב פתוח גדול ומורכב.

פרופ’ בזיל לואיס, מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי כרמל, אומר, כי; “לראשונה במרכז הרפואי כרמל, אנחנו מביאים בשורה לחולי הלב, בכך שהשיטה החדשה שבה טיפלנו בהצלחה בגב’ מרים כהן, נותנת תקווה והצלחה גדולה לחולי לב הזקוקים להחלפת מסתם”.

היצרות והסתיידות מסתמי הלב, נחשבת כבעיה נפוצה והיא נמצאת אצל כ- 30% מחולי הלב בישראל. כתוצאה מהעליה בגיל והסתיידות המסתמים, מעבר הדם מהלב לגוף נפגע, והחולה, נהיה חלש ותשוש. הפגיעה באיכות החיים של חולי הלב, הינה דרמטית והדרך היחידה עד היום לטיפול במחלה, היתה אך ורק באמצעות ’ניתוח לב פתוח’.

פרופ’ דן ערבות, מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה בבית החולים כרמל, מסביר, כי; “עד היום, ניתחנו והחלפנו לחולים את מסתמי הלב במסתמים שלקחנו מרקמות של עגלים או מחומרים פלסטיים, אנחנו עורכים מאות ניתוחים בבבית חולים “כרמל”, כאלה בכל שנה, ניתוח החלפת המסתם, הינו ניתוח לב פתוח, לכל דבר, הוא אורך מספר שעות, ומצריך הרדמה מלאה, פתיחה של בית החזה, וטיפול ותפירה של המסתם החלופי החדש”.

בשיטה החדשה, הנקראת; TAVI, מוחדר המסתם החדשני באמצעות צנתר ישירות אל הלב, הרופא המצנתר, פותח את המסתם בצורת מטריה בתוך לב החולה, ומבצע החלפה מלאה של המסתם הפגוע במסתם החדש, וזאת מבלי לבצע חתך בגוף ומבלי לגעת בלב, כלל.

המסתם החדש אשר פותח בישראל, מורכב מחומרים פולימריים מתקדמים, הוא אינו נדחה ע”י הגוף ואף אינו מצריך נטילת תרופות נוגדי השתלה.

” היתרונות של השיטה החדשה, הם עצומים ומהווים בשורה ענקית לחולי הלב – מסביר פרופ’ דוד הלון, מנהל יחידת הצינתורים בבית החולים כרמל, אנחנו חוסכים מהחולה ניתוח לב פתוח, שזה פחות פתיחת החזה, פחות כאבים, פחות תרופות, פחות הרדמה, ההחלמה מהירה והחזרה לשגרה הינה בזמן קצר ביותר.

המסתם החדש אשר פותח בישראל, מורכב מחומרים פולימריים מתקדמים, הוא אינו נדחה ע”י הגוף

כבר למחרת הצינתור החדשני אשר ארך כשעה בלבד, עמדה הגב’ מרים כהן (82), על הרגליים במחלקה הקרדיולוגית החדשה בבית החולים כרמל, והתלוצצה עם רופאיה והצוות הרפואי.

“בהתחלה מאוד פחדתי”, מספרת הגב’ כהן, בהתרגשות; “אבל אחרי שהבנתי שבניתוח לב פתוח, אני לא יכולה לעמוד, החלטתי לנסות את השיטה החדשה שהציעו לי, עכשיו לא נותר לי אלא להודות לאלוהים, שעזר לי ולכל הצוות הנהדר של הקרדיולוגים והמנתחים של ביה”ח כרמל, שהציל לי את החיים, אין לי מילים להודות לכולם ואני מרגישה, כי פשוט נולדתי מחדש”.

“אנחנו מציעים היום לכל חולי הלב, חליפה מותאמת אישית אותה נתפור לכל חולה, על פי מצבו הבריאותי המדויק מסביר פרופ’ בזיל לואיס, אנחנו בבית החולים כרמל, חיפה, מיישמים את שיטת הצנתור החדשה עם מעט מרכזים רפואיים בארץ ועם המרכזים המובילים בעולם, אנחנו כיום נמצאים בחזית העולמית של רפואת הלב הבינלאומית ומציעים את האפשרויות הכי טובות בשילוב הטכנולוגיות הכי מתקדמות בתחום הקריולוגי והכל לטובת החולה”.

את הצינתור הראשון בבית החולים כרמל, שהוא אחד מ-14 בית החולים של ה’כללית’ בכל רחבי הארץ, ביצעו צוות משולב של מצנתרים וקרדיולוגים בכירים בשיתוף מחלקת הרדמה ומנתחים מהמחלקה לכירוגיית לב וחזה בבית החולים. ואלה הם; פרופ’ ראובן פיזוב, ד”ר רונן יפה, ד”ר נאדר חאדר, ד”ר אמנון זלוטניק, ופרופ’ לברוד זא’ן קלוד, מומחה עולמי לצינתורי מסתם, שהגיע במיוחד מצרפת לבית חולים כרמל, לצורך הצנתור.

אלי דדון, דובר המרכז הרפואי כרמל, מסר לכתבת פורטל Kan-naim.co.il, כי עלות ה’מסתם’ החדש, אשר נכנס רק השנה אל ’סל הבריאות’, עומדת על סכום של כ- 100,000 שקלים, והוא כיום, זמין עבור כל חולי הלב, לאחר בדיקה והתייעצות עם כירורגי לב, וקרדיולוגים בכל קופות החולים – ללא תשלום.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן