אינטרנט חדשות

60% מאתרי האינטרנט לילדים, אוספים מידע פרטי על ילדים ללא הסכמת הוריהם

0
0

ברוך הינוך, יו”ר עמותת אשנב: “בעקבות הממצאים מגבשת עמותת אשנב אמנת אתיקה שתכוון לאתרים המיועדים לילדים ותקבע נורמות ברורות לגבי אסור ומותר, תוודא הסכמה הורית ותחזק את הקשר בין הורים לילדיהם. הממצאים המדאיגים, יש מקום להגביר את החינוך והמודעות
60% מאתרי האינטרנט לילדים, אוספים מידע פרטי על ילדים ללא הסכמת הוריהם
60% מאתרי האינטרנט לילדים, אוספים מידע פרטי על ילדים ללא הסכמת הוריהם

60% (אחוזים) מאתרי האינטרנט המיועדים לילדים, אוספים מידע פרטי על ילדים ללא הסכמת הוריהם. כך עולה ממחקר חדש שפרסמה עמותת אשנב באתר האינטרנט שלה. המחקר, יוצג בכנס החורף של “עמותת אשנב” אשר יתקיים ביום ראשון 10 בינואר 2010 בבית יבמ בקרית אריה, פתח תקוה, בין השעות 16:30-19:30.

המחקר שנערך על ידי חברי הנהלת אשנב – עו”ד יהונתן קלינגר ועמיתו שוקי פלג ועל ידי מתנדבי העמותה, סקר 32 מהמובילים באתרי האינטרנט לילדים בישראל, ומצא, כי כ- 60% מהאתרים אוספים מידע על ילדים, ללא הסכמה מפורשת מן ההורים. עוד מצא, המחקר, כי מתוך אתרי אינטרנט הדורשים הרשמה ומיועדים לילדים, 73% אחוז, דרשו את כתובת המייל של הילד, ו- 60% אחוז, ביקשו את תאריך הלידה. ב- 15% מהאתרים התבקשו הילדים להזין את הכתובת ב… בית.

החוקרים בחנו את מדיניות הפרטיות באתרים המיועדים לילדים, ומצאו, כי בחלק ניכר מהם המידע מועבר לגורמים שונים עמם, יש לאתרים הסכמים מסחריים, וכי חלק אחר מהאתרים כלל לא מפרטים מה נעשה עם מידע שנאגר על הילדים או על הרגלי הגלישה שלהם.

הדו”ח המלא, הזמין באתר אשנב, מצייר תמונה עגומה של אתרי האינטרנט הישראלים, ועומד בקנה אחד עם מחקר שנערך לאחרונה על ידי ד”ר מיכאל בירנהק ו-ניבה אלקין-קורן, ומצא, כי פרטיות הגולש הישראלי מופקרת.

עו”ד יהונתן קלינגר, חבר הנהלת עמותת אשנב, אומר; “הרשלנות בה אתרי אינטרנט, מוודאים את הסכמת ההורים לשימוש במידע פרטי שהם אוספים על ילדיהם, נמצאת בתחום האפור בחוק ונוגדת פרקטיקות מקובלות של הגנה על מידע”.

עוד מוסיף קלינגר; “בעוד בארצות הברית, יש חוק מפורש שאוסר על אגירת מידע על ילדים, הרי בישראל, טרם חוקק חוק מסוג זה. עם זאת, עדיין דרושה הסכמה של הורים לצורך שימוש במידע. למרות זאת בחרו רבים מאתרי האינטרנט לעשות שימוש לרעה במידע, ולא ליידע את ההורים על השימושים במידע שנאסף על ילדיהם”.

ברוך הינוך, יו”ר עמותת אשנב, אומר; “בעקבות הממצאים מגבשת עמותת אשנב אמנת אתיקה שתכוון לאתרים המיועדים לילדים ותקבע נורמות ברורות לגבי אסור ומותר, תוודא הסכמה הורית, ותחזק את הקשר בין הורים לילדיהם. הממצאים המדאיגים שעלו במחקר מוכיחים כי יש מקום להגביר את החינוך והמודעות לשימוש נבון ברשת”.

אודות עמותת אשנב

עמותת אשנב – אנשים לשימוש נבון ברשת, הוקמה להנצחת ערן אדרת ז”ל, אשר שם קץ לחייו בשנת 1997 לאחר שהביע את רצונו להתאבד בפורום ברשת וחברי הפורום עודדו אותו וסיפקו לו הוראות. מאז הקמתה, עמותת אשנב עוסקת בהדרכה וחינוך ומקדמת פרוייקטים בתחום השימוש הנבון באינטרנט.

עמותת אשנב, הדריכה אלפי הורים במקומות העבודה ולימדה אותם כיצד לתקשר עם ילדיהם שגולשים ברשת, ובמקביל מפעילה מתנדבים – חיילים שמדריכים תלמידי בית ספר ומחנכת לשימוש נבון ברשת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן