דגי נוי

פקחי משרד החקלאות, תפסו בית גידול לדגי פירנאה בעיר קריית אתא

0
0

דגי הפירנאה, ידועים כטורפים אכזריים במיוחד – נשיכה של דג אחד עלולה להסב פציעות קשות ואיבוד דם. פגיעה של להקת פירנאות עלולה לגרום למותו של אדם ◄ החזקתו בישראל אסורה
פקחי משרד החקלאות, תפסו בית גידול לדגי פירנאה בעיר קריית אתא
פקחי משרד החקלאות, תפסו בית גידול לדגי פירנאה בעיר קריית אתא

תופעה מפחידה: בית גידול לדגי פיראניה (Piranha) התגלה הלילה על ידי פקחי יחידת הפיצו”ח (פיקוח צומח וחי) ואגף הדיג של משרד החקלאות. התפיסה התאפשרה הודות למידע מודיעיני שהגיע למשרד. החזקת דגי פירנאה, יבוא, שיווק ומכירה שלהם אסורים על פי החוק. מדובר בדגים מסוכנים מאוד המתרבים במהירות, אשר ביכולתם לפגוע בבני אדם פגיעות חמורות בנקל. לא זו בלבד, ביכולתם לפגוע פגיעה הרסנית בדגה הנמצאת במקווי המים של ישראל.

עם קבלת המידע על החזקת דגי פירנאה וחמור מכך, מסחר ומכירה שלהם, החלו צוותי הפיצו”ח ואגף הדיג באיתור בית הגידול וחקירת המקרה.

בית הגידול, אותר בתוך בית מגורים בעיר קריית אתא. בבית הגידול נמצאו אקווריומים ובהם מספר דגי פירנאה, בני כשנה, באורך של כ- 8-6 ס”מ. החשוד בגידולם, תושב קריית אתא בשנות ה- 20 לחייו, נעצר לחקירה והודה במעשה, ואף בביצוע סחר בדגים מסוכנים אלו.

דגי פיראניה, מתרבים במהירות ועלולים להסב נזקים חמורים לאדם ולדגה

במהלך חקירתו, הועלו שמותיהם של חשודים נוספים, העוסקים בגידול דגי פירנאה, ואלו יבדקו בימים הקרובים. הדגים הוחרמו והועברו לבדיקות מעבדה ומתקני הגידול נתפסו לשם המשך החקירה.

דגי הפירנאה, גדלים לרוב במרכז אמריקה בנהרות האמזונס. הדגים ניזונים מציפורים, תולעים ודגים אחרים, הם מגיעים לאורך של כ- 30 ס”מ וידועים כטורפים אכזריים במיוחד.

נשיכה של דג פירנאה אחד עלולה להסב נזק רציני, לאחר נשיכת הטרף, הדם הזורם מן הקורבן ממריץ את הפיראניות ומושך פרטים נוספים לאזור. פגיעה של להקת פירנאות עלולה לגרום למותו של אדם. לאור תכונותיו, החזקתו בישראל נאסרה בחקיקה (פקודת הדיג, 1937 והתקנות שעל פיה).

חיים אנג’וני, מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות; “תופעת אחזקת דגי פירנאה בישראל, הינה עבירה על החוק.

הדגים הללו, מתרבים במהירות ועלולים להסב נזקים חמורים לאדם ולדגה בישראל. מדובר בסכנה אמיתית וממשית לבני אדם ולאוכלוסיית הדגה המקומית”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן