חוקר פרטי

מי יכול להיות חוקר פרטי או בלש פרטי

בישראל מגדיר החוק "חוקר פרטי" כ"מי שעוסק בהשגת ידיעות על הזולת או באיסופן, לצורכי אחרים ודרך שירות לכל...". הקריטריונים לקבלת רישיון חוקר פרטי בישראל הם התמחות של 36 חודשים כמתאמן במשרד חקירות ומעבר מבחן הסמכה של משרד המשפטים.
0
0

 

מי יכול להיות חוקר פרטי או בלש פרטי - מדור חדש בפורטל האינטרנט "כאן נעים"
מי יכול להיות חוקר פרטי או בלש פרטי – מדור חדש בפורטל האינטרנט “כאן נעים”

לרגל פתיחת מדור חדש בפורטל האינטרנט “כאן נעים” – עיתון האינטרנט של כל המדינה Kan-Naim.co.il בשם; “חוקר פרטי” – אשר יעסוק בעולמם המרתק של האנשים הללו – אנו מביאים סקירה קלילה ומקדימה במה שקרוי חוקר פרטי או בלש פרטי, שהוא למעשה אדם העוסק בבילוש במסגרת אזרחית, במטרה לאסוף מידע לפי דרישות לקוחו, במקרים רבים לשם איסוף עדויות משפטיות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בלשים פרטיים, עוסקים במגוון רחב של תיקים, כגון; הונאה, גניבה, אישות (בגידה/גירושים), איתור אנשים, איתור רכוש, ריגול עסקי ועוד. עם לקוחותיו של הבלש הפרטי נמנים לקוחות פרטיים, עורכי דין, תאגידים, מוסדות בנקאיים, חברות ביטוח, רשויות ממשלתיות ועוד. סביב עבודתו של הבלש הפרטי התפתחה סוגה ספרותית נרחבת – ספרות בלשית.

 חוקר פרטי או בלש פרטי בישראל

בישראל מגדיר החוק “חוקר פרטי” כ”מי שעוסק בהשגת ידיעות על הזולת או באיסופן, לצורכי אחרים ודרך שירות לכל…”. הקריטריונים לקבלת רישיון חוקר פרטי בישראל הם התמחות של 36 חודשים כמתאמן במשרד חקירות ומעבר מבחן הסמכה של משרד המשפטים.

יוצאי אגפי חקירות ובילוש במערכת הביטחון, כגון; צה”ל, המשטרה, השב”כ ו”המוסד”, יכולים להגיש בקשה להכרה בעבודתם הקודמת כזמן התמחות והוועדה לרישוי חוקרים פרטיים, שליד משרד המשפטים, תבחן את הבקשה ותכיר בתקופה מלאה או חלק ממנה. בכל מקרה חלה חובה, על כולם, לעבור מבחן הסמכה.

רישיון חוקר פרטי מאפשר למחזיק הרישיון לעבוד עבור בעלי משרדי חקירות פרטיות, ואינו מתיר לקבל עבודות מלקוחות פרטיים ואחרים.

 סוגי חקירות פרטיות

  • חקירה סיעודית, החוקר הפרטי מתחקה אחר מבוטחים הטוענים למצב סיעודי ובודק האם עומדים מבצעים פעולות “כישורי חיים” כגון הליכה, מעברים, אכילה, לבוש ושמירה על סוגרים.
  • חקירת איתור / איכון, החוקר הפרטי מבצע לחקירה לאיתורו של אדם.
  • חקירה תפקודית, החוקר הפרטי מתחקה אחר פעולותיו הפיזיות של אדם, בדרך כלל מבוטח הטוען למצב פיזי או נפשי מסוים כדי לאמת או להפריך טענותיו.
  • חקירת מעקב, החוקר הפרטי מתחקה אחר אדם כדי לתעד סדר יומו ועיסוקיו הכלליים. מעקבים נעשים בחקירות אישות כמו גם בחקירות ביטוח שונות.
  • חקירה כלכלית, החוקר הפרטי אוסף מידע אודות אדם או גוף אחר לבחינת יכולותיו הכלכליות נכסיו וחובותיו.
  • דיבוב, שיטה לתחקור נחקרים לקבלת מידע בעורמה על ידי שידול ו/או שכנוע לקבלת מידע לשא מעוניין למסור. המתוחקר לא יודע שלפניו חוקר פרטי.
  • תשאול, שיטת חקירה לקבלת מידע ממתוחקר מאופן פרונטלי, המתחוקר יודע שלפניו ניצב חוקר פרטי.

לקבלת רישיון בעל משרד חקירות יש צורך לצבור ותק של 5 שנים כחוקר פרטי מורשה והגשת בקשה למשרד המשפטים. עוד מידע על חוקר פרטי | ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן