דיני תעבורה ותחבורה

קנס של 20,000 ש”ח לאגד בגין אי עצירה בתחנה עקב עומס נוסעים

0
0

השופט טננבוים; לנגד עיננו צריכה להיות המטרה על פיה התחבורה הציבורית תהיה כזו שהנוסעים יבחרו מרצונם להשתמש בה. לא משום שאין להם ברירה, אלא משום שהיא תהיה אמינה, נוחה, ומהירה יותר
קנס של 20,000 ש
קנס של 20,000 ש”ח לאגד בגין אי עצירה בתחנה עקב עומס נוסעים

בית המשפט לתעבורה בעיר ירושלים הטיל על ’אגד’ קנס של 20,000 ש”ח בגין אי עצירה בתחנה עקב עומס נוסעים. נקבע, כי לא ייתכן מצב שבו נוסעים באופן קבע לא ייאספו מתחנות.

בתאריך 1.11.2006, המתין המתלונן בתחנת קו 13 הממוקמת ברחוב יפו בעיר ירושלים. כשהגיע האוטובוס, הנהג לא עצר בתחנה, כי אם במרחק ממנה ואז הוריד מספר נוסעים אך לא אסף את המתלונן כמו גם את הנוסעים האחרים שהמתינו בתחנה.

’אגד’ הואשמה בעבירות של אי עמידה בתנאי רישיון, אי הפעלת שירות סדיר, ואי עצירה בתחנה לאיסוף נוסעים.

השופט טננבוים, קבע, כי במסגרת חובתה של אגד להפעיל שירות קו תקין, יעיל, נוח ומותאם לצרכי הציבור, עליה להתאים את מספר האוטובוסים ו/או גודלם למספר הנוסעים בקו, בוודאי כאשר קיימת בקו בעיה ידועה של עומס נוסעים.

עוד נקבע, כי בכל מקרה הנהג, צריך לעמוד בתחנת האוטובוס על מנת להוריד אנשים ו/או להעלותם, והוא אינו יכול להחליט על דעת עצמו להעמיד את האוטובוס מחוץ לתחנה על מנת להוריד נוסעים. בהיעדר מקום, רשאי נהג אוטובוס שלא להעלות נוסעים חדשים לאוטובוס, ואולם מחויב הוא להקפיד על עצירה בתחנות הקבועות.

“לנגד עיננו צריכה להיות המטרה על פיה התחבורה הציבורית תהיה כזו שהנוסעים יבחרו מרצונם להשתמש בה. לא משום שאין להם ברירה, אלא משום שהיא תהיה אמינה, נוחה, ומהירה יותר” – כתב השופט טננבוים.

כיוון שמדובר במקרה תקדימי, ועבר זמן רב מאז האירוע, הוחלט להטיל על אגד קנס של 20,000 ש”ח. כן, חויבה אגד לפצות את המתלונן ב- 500 ש”ח.

• ב”כ המאשימים: עו”ד י. הררי, עו”ד עמיקם קוריש
• ב”כ הנאשמים: עו”ד ציפי קפש

לפסק הדין בעניין מדינת ישראל נגד אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע”מ

________

*הידיעה הועברה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסקדין”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן