יום האישה הבינלאומי

נשים בהיריון הן הראשונות להיפגע על רקע המשבר הכלכלי

0
0

לרגל יום האישה הבינלאומי: מחקר של דוקטורנטית מהאוניברסיטה העברית מצא, כי מעסיקים משתמשים במשבר כאמתלה לפיטורין של נשים בהיריון
נשים בהיריון הן  הראשונות  להיפגע  על רקע המשבר הכלכלי
נשים בהיריון הן הראשונות להיפגע על רקע המשבר הכלכלי

מחקר שערכה הדוקטורנטית נירית תושב-אייכנר מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה של האוניברסיטה העברית בירושלים, בחן את מידת ההגנה לה זוכות נשים בעת פיטורים תוך התחקות אחר האופן בו מתורגמת החקיקה למניעת פיטורי נשים הרות לפעולות יומיומיות ממוסדות.

מסקנות המחקר, העלו שורה של סתירות בפעולת המדינה – הן מבחינה רעיונית והן מבחינה ביצועית, מה שפוגע באופן משמעותי ביכולתה של המדינה להגן על עובדות ב-היריון.

תושב-אייכנר, מצאה, כי על אף שבמסגרת חוק “עבודת נשים” (1954) כל בקשה לפטר אישה בהריון, אמורה להגיע ל-משרד התמ”ת המחליט האם לאשר או לסרב לבקשה, הרי שבפועל למעלה מ-60% מהנשים המפוטרות מדי שנה בעת הריונן, כלל אינן ממצות את זכותן החוקית לקבל את הגנת המדינה.

המשמעות החמורה ביותר של הממצא היא, כי מדי שנה, כשני שליש מהמעסיקים המפטרים נשים בהריון מתנערים מהגשת בקשה לפיטורים. בכך הם עוברים על החוק שהפרתו דינה קנס בגובה של כ- 130,000 שקלים או עד שנת מאסר.

תושב-אייכנר, הדגישה, כי; “נשים צריכות לנצל את ההגנה הניתנת להן ע”י המדינה, על אף שהדבר כרוך בתהליך בירוקראטי של שימוע במשרד התמ”ת. על פי ממצאי המחקר, המדינה בפועל מגנה על כמחצית מהנשים ולכן מיצוי החוק יגדיל את סיכויי הנשים להישאר בתוך מעגל העבודה ובכך לצמצם את אי השוויון בשוק העבודה”.

שתי מטרות נוספות למחקר היו בדיקת מידת האכיפה של חוק “עבודת נשים” וכיצד הגיבו הנשים ומעסיקיהן לתהליך האכיפה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן