צל"ש מעורבות בקהילה

תלמידי תיכון חדרה במפגן נתינה מדהים לדיירי ומטופלי במרכז לבריאות הנפש שער מנשה

0
0

עשרות תלמידי תיכון חדרה התגייסו לסייע לדיירי ומטופלי ההוסטלים “בית לחיים” ו”ניצולי השואה במרכז לבריאות הנפש שער מנשה ◄ התלמיד אורן עמרני: קיבלנו תמונה שונה על חולי הנפש. אני חש סיפוק רב, נקשרנו למטופלים ◄ דיירי ההוסטלים: בבקשה תבואו שוב
תלמידי תיכון חדרה במפגן נתינה מדהים לדיירי ומטופלי במרכז לבריאות הנפש שער מנשה
תלמידי תיכון חדרה במפגן נתינה מדהים לדיירי ומטופלי במרכז לבריאות הנפש שער מנשה

“משנכנס אדר מרבים בשמחה”. לביטוי זה הייתה משמעות מיוחדת עבור מטופלי ודיירי הוסטל ניצולי השואה ובית לחיים במרכז לבריאות הנפש שער מנשה. ביוזמה מבורכת של הגב’ לימור צרור (תיכון חדרה) והגב’ שוש אלקובי (שער מנשה), הגיעו כמאה מתלמידי ביה”ס “תיכון חדרה” לבית החולים משעות הבוקר ונתקבלו בזרועות פתוחות ע”י עשרות מדיירי ההוסטלים במרכז לבריאות הנפש שער מנשה.

התלמידים ומחנכיהם התקבלו ע”י מנהל בית החולים דר’ אלכסנדר גרינשפון וצוות ההוסטלים בראשותם של מר דורון ניצן והגב’ אינה שמעוני, קיבלו סקירה קצרה ממנהל בית החולים, על בריאות הנפש בכלל ועל האוכלוסייה ב”שער מנשה” בפרט, ויצאו מסוקרנים ונרגשים לביתני ההוסטלים למפגש עם הדיירים.

החיבור והכימיה היו מהירים ומרגשים. הנערים מלאי האהבה ונתניה, הרעיפו אהבתם על הדיירים שהופתעו והתרגשו מכמות האהבה לה זכו. מרגע לרגע המוטיבציה של כולם לתת ולקבל עלתה ונסקה. הנערים יצרו באמנות יחד עם הדיירים, קישטו שוחחו וגרמו לדיירים שמחה רבה. בשיחות הסיכום, אמרו הנערים הצעירים את אשר על ליבם בפרץ משפטים שדי היה בהם בכדי לסכם את המפגש המוצלח.

אורן עמרני (תלמיד בתיכון חדרה): “זו לא התמונה שהייתה לנו בראש לפני שהגענו. ישנה סטיגמה על מקומות שכאלה והאוכלוסייה שבהם והיא ממש לא נכונה. המקום מדהים ביופיו הדיירים הם בני אדם לכל דבר ועניין ואני חש סיפוק עמוק מהמפגש הזה”.

תלמידה; “פשוט נקשרנו למטופלים. לפני שהגענו היה לנו חשש קטן מהמפגש בגלל הסטיגמה אבל המפגש המרגש פשוט פתח את ליבנו ואהבתנו למטופלים. הם ממש נחמדים ונעימים שרנו וניגנו להם, יצרנו ביחד איתם, ועשינו להם טוב על הנשמה. הרגשתי בליבי איזה כיף זה לתת ולקבל”.

דיירי ההוסטלים שממש מיאנו להיפרד מהנערים ביקשו; “תבואו שוב בבקשה”.

שלמה קגסקי דובר בית החולים שער מנשה; “אם אפשר בנימה קצת אישית אז עסקתי בחינוך כמעט 15 שנים. רבים מתושבי חדרה הבוגרים מכירים אותי כמחנך של מאות תלמידים בבית ספר תיכון חקלאי “עירון” חדרה.

אני יכול להגיד שהמפגש הזה בין התלמידים לדיירי ההוסטלים היה אחד הרגעים היותר מרגשים שהייתי עד להם בתחום החינוך. הנהלת בית החולים “שער מנשה” בראשות דר’ אלכסנדר גרינשפון, רואה בחשיבות עליונה את הקשר והמעורבות עם הקהילה. אנו מטפחים נושא זה ונמשיך לטפחו עוד ועוד. אנו מודים לתיכון חדרה להנהלה לצוות ובעיקר לתלמידים המקסימים.

■ על פעילותה זו של “הנהלה ותלמידי בית הספר תיכון חדרה” מוענק צל”ש עיתון האינטרנט של כל המדינה כאן נעים – Kan-Naim

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן