מוזיקה

הזמרת עליזה עזיקרי “נערה ממש אוצר” הלכה לעולמה

0
0

ב-1983 ייצגה עזיקרי את ישראל בפסטיבל הבינלאומי ביוון. בשנת 1985 השתתפה בתקליט של יהודה פוליקר בשם “עיניים שלי” ◄ באמצע שנות השמונים, נפצעה עזיקרי בתאונת דרכים וחדלה להופיע.
הזמרת עליזה עזיקרי
הזמרת עליזה עזיקרי “נערה ממש אוצר” הלכה לעולמה

הזמרת, שחקנית קולנוע ותיאטרון, עליזה עזיקרי (Aliza Azikri), הלכה הלילה (רביעי, 25 בפברואר 2009) לעולמה בבית החולים “בילינסון” בעיר פתח תקווה, לאחר מאבק במחלת הסרטן. בת 68 הייתה במותה. הלוויתה תיערך מחר בשעות הצהריים.

עליזה עזיקרי, נולדה ב-1941, במרוקו בשם עליזה מלל, וב-1951 בהיותה בת 10 עלתה לישראל יחד עם אימה. ב-1953 בהיותה בת 12 נפטרה אימה ממחלה, והיא גדלה במוסדות לילדים יתומים.

את שירותה הצבאי עשתה בלהקת גייסות השריון, שם פגשה את בעלה, השחקן ניסים עזיקרי. השניים נישאו ונולדה להם בת.

באמצע שנות השישים הופיעה עזיקרי במועדוני הים התיכון, וכששמע אותה הזמר היווני אריס סאן, כתב לה מספר שירים שהיו ללהיט בארץ “נערה ממש אוצר”, “בחיים הכול עובר” ועוד.

כמו כן, ניהלו אריס סאן ועזיקרי רומן, שבעקבותיו נולדה להם בת בשם סאני (נקראה על שמו של אריס). הרומן, הסתיים בפרידה בטרם נולדה הבת.

בשנת 1968 עזבה עזיקרי את ישראל ועברה להתגורר בארצות הברית. בשנת 1973 חזרה לביקור בארץ, ובאותה השנה השתתפה בסרט “קזבלן” (עם יהורם גאון) בתפקיד זמרת המועדון “רוזה” ושרה את השיר “אתה נמצא ביפו”.

עזיקרי התגוררה בארצות הברית עד לשנת 1983.

באמצע שנות השמונים, נפצעה עזיקרי בתאונת דרכים וחדלה להופיע.

ב-1983 ייצגה עזיקרי את ישראל בפסטיבל הבינלאומי ביוון. בשנת 1985 השתתפה בתקליט של יהודה פוליקר בשם “עיניים שלי”.

בשנת 1989 הלחינה מנגינה לשיר “כעת חיה”, שנכתב על סיפור חייה. ב-1994 הקליטה יחד עם הזמר אורי פיינמן אלבום שירים שחלקם חידוש של כמה מלהיטיו של אריס סאן.

שיחקה בהצגות: “נאסר א־דין”, “רביעיית הבנות”, “במזל דגים” ועוד. המידע על זמרת מתוך (ויקיפדיה).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן