חג פּוּרִים

פורים ומתאפרים 2009 – עצות של המורה לאיפור ירין שחף

0
0

המאפר של המדינה ומנהל בית ספר לאיפור מקצועי ירין שחף, מזהיר רגע לפני חג הפורים משימוש לא נכון באיפור העלול לפגוע בבריאות העור ולעיתים להיות אפילו קטלני, משום שלקראת החג מוצף השוק בתכשירי איפור זולים, תרתי משמע, המיוצרים בדרך- כלל, במזרח הרחוק
פורים ומתאפרים 2009 - עצות של המורה לאיפור ירין שחף
פורים ומתאפרים 2009 – עצות של המורה לאיפור ירין שחף

רגע לפני פורים, ירין שחף, המאפר של המדינה ומנהל בית ספר לאיפור מקצועי, חוזר ומזהיר משימוש לא נכון במוצרי איפור, מסביר מדוע שימוש בטסטרים המוצעים בעמדות המכירה לקראת פורים מסוכנים? שחף, מבהיר מדוע איפור “נצנצים” תמים עלול להסתיים בשטיפת גלגל העין בבית חולים? ואיך זה תמיד שדווקא לקראת חג פורים כל מוצרי האיפור הופכים לפתע לכל כך זולים? מדריך לגולשי פורטל כאן נעים

קבלו את עשרת הכללים החשובים למתאפרים בחג פורים:

1. מוצרי איפור – הינם מוצר היגייני לכל דבר, אין להשאיל או להחליפם מאדם לאדם, קיים חשש לדלקות עיניים, ופצעונים קטנטנים שקשה מאוד להיפתר מהם.

2. לקראת החג, מוצף השוק בתכשירי איפור זולים המיוצרים בדרך – כלל במזרח הרחוק. אלה לרוב פגי תוקף. בעלי עור רגיש עלולים לסבול מגירויים או פצעונים שלעיתים קשה להיפתר מהם. יש לקרוא היטב את התווית על המוצר גם לוודא אישור משרד הבריאות.

3. זמן חיי המדף של חומרי איפור הוא – כאשר מדובר בשפתון – עד שנה, צלליות – עד שנה וחצי, מייק אפ – בין חצי שנה לשמונה חודשים (מרגע חשיפתן לחמצן ובתנאי שנשמרו במקום שאינו צובר לחות כמו; חדר אמבטיה לדוגמא.

4. איפור הנצנצים – הכול כך מזוהה עם איפורי פורים, מסוכן במידה ומצא דרכו אל תוך העין. הנצנצים נצמדים לגלגל העין ולא ניתנים להסרה אלא בשטיפה מסובכת בבית חולים. העדיפו נצנצים על בסיס קרם או ג’ל, כך אין סיכוי ש”יגיע” לאזור לא רצוי.

5. עפרונות איפור – שלא נמרחים בקלות עלולים לגרום לשפשוף ולשריטות בעור כתוצאה מניסיונות חוזרים לצייר בעזרתם. (שימוש באיפור בעזרת פחם או גירים צבעוניים, הינו מסוכן).

6. אלרגיה ילדים – בעלי עור רגיש עלולים לפתח תגובה אלרגית למוצרי איפור מסוימים. מומלץ לבצע “טסט” ולצבוע אזור קטן מאחורי האוזן ולבחון את תגובת העור.

בתצלום: הדוגמנית רעות אשכנזי. איפור: ירין שחף

7. תרסיס צבע לשיער – אין לצבוע בעזרתם שום חלק בעור הגוף. כאשר צובעים שיער כדאי לשים קרטון או מגן כל שהוא מעל קו המצח כך ששום רסס או אדים לא יגיעו לאזור העיניים.

8. ריסים מלאכותיים – מדביקים רק עם “דבק שפמים” מקצועי, כל שימוש בדבק אחר מסוכן במגע עם עיניים.

9. על מנת להסמיק לחיים – של ליצן לדוגמא, יש להשתמש בסומק כהה, או בצבע גוף ולא בליפסטיק מכיוון שהוא נטמע בעור, קשה להסירו והוא עלול לגרום לתגובה אלרגית.

10. זהירות “טסטר לפניך” – אם רוכשים שפתון ומתלבטים בבחירת הגוון, אין להשתמש בטסטרים המוצאים ב”פארמים” – קרוב לוודאי שרבים ניסו אותם לפניכם ואלה הפכו למדגרה של בקטריות שעלולה להוביל לזיהום בחלל הפה. (כדי לבחון את הגוון, מניחים מעט מהטסטר על כף היד וקרבים לשפתיים. בתום הפעולה מנגבים מיד את היד הטסטר במטלית לחות).

לסיכום: כדי להכין את הפנים לאיפור יש לנקות היטב את הפנים בג’ל ניקוי, לאחר מכן, יש למרוח קרם לחות ולהמתין כעשר דקות עד ספיגה מוחלטת. לאחר מניחים מייק-אפ בסיס ורק אז ניגשים למלאכת האיפור.

________

עוד עצות ותמונות לאי-פורים ובנושא בקישור הבא – לחץ כאן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן