פסיכולוגיה

בדרום נלחמים ובצפון עליה של 30% במספר נפגעי החרדה

0
0

המרפאה לילד ולנוער במרכז רפואי זיו, צפת: 200 ילדים ובני נוער מטופלים במרכז מאז מלחמת לבנון השנייה ◄ מצב הלחימה בדרום, מזכיר לילדים רבים, שאובחנו במצב חרדה בתקופת מלחמת לבנון השנייה, את הפחד והחששות בהם היו
בדרום נלחמים ובצפון עליה של 30% במספר נפגעי החרדה
בדרום נלחמים ובצפון עליה של 30% במספר נפגעי החרדה

בעוד בדרום הארץ מתקיימת לחימה, במרפאה לילד ולנוער במרכז רפואי זיו בעיר צפת, מדווחים על עליה חדה של 30% במספר הילדים ובני הנוער, מטופלי החרדה, כתוצאה מהלחימה בדרום. בנוסף מדווחים מהמרפאה על עליה ברמת החרדה בקרב רוב המטופלים במרכז מאז מלחמת לבנון השנייה, כ- 200 ילדים ובני נוער. המלחמה בצפון שינתה את קצב והיקף הפעילות במרפאה למשך שנתיים וחצי מאז מלחמת לבנון השנייה.

ד”ר זיסקינד לב אל מעין, מנהלת מרפאת חרדה במרפאה לילד ולנוער, ב”מרכז רפואי זיו” בצפת, אומרת; “הסיבות העיקריות לעלייה ברמת החרדה אצל ילדים מאזור הצפון הן מצב הלחימה בדרום, המזכיר לילדים רבים, אשר אובחנו במצב חרדה בתקופת “מלחמת לבנון השנייה” את הפחד והחששות בהם היו. חשש נוסף הוא שהגזרה הצפונית תתחמם שוב והמלחמה תחזור”.

הסימפטומים בקרב ילדים ובני נוער המגלים חרדה, הינם: קושי בשינה, קושי בריכוז, אי שקט, חשש ליציאה מהבית, חזרה להרטבה, ירידה בתיאבון, עצבנות ותוקפנות יתר ומצב כללי של דכדוך.

נערה במצוקה נפשית, אילוסטרציה

ב”מרפאת החרדה” של מרכז רפואי זיו, מתקיים טיפול קוגניטיבי, התנהגותי, בו מקנים לילד כלים להרגעה ולהימנעות מגורמי החרדה. כמו כן, מנוהלת שיטת טיפול ייחודית של טיפול מתוכנן וממוקד המערב בטיפול גם את ההורים ועוזר בהפחתת סימפטומים של חרדה ומגדיל את סיכויי הריפוי. הטיפול ניתן ללא תשלום!

ד”ר זיסקינד לב אל, אומרת, כי בכדי להפחית את מצב החרדה המתמשכת של ילדי הצפון שעברו כבר מלחמה, ומפתחים חרדה עקב החדשות והמצב בדרום הארץ, יש להסביר לילדים, כי יש לעשות הפרדה בין המצב בדרום, לבין המצב כרגע בצפון הארץ שהוא מפחיד אבל אין בו סכנה.

תפקיד ההורים להמשיך בשגרה, להיות עסוקים ולא להיצמד לחדשות, דבר אשר משפיע ישירות על הילד.

על מנת לפרוק מתחים מהגוף מומלץ לקיים הליכות עם הילדים ולבצע תרגילי ספורט, המקטינים הפרשת אדרנלין ו-נוירו-אדרנלין בתגובה למתח פסיכולוגי, ומשפרים את מצב הרוח ורמת אנרגיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן