לב וכלי דם

ביה”ח הלל יפה חדרה מחלוצי השימוש בהתקן חדש לטיפול במפרצת אבי העורקים הבטני

0
0

עד שנות התשעים, האופציה הטיפולית היחידה הייתה ניתוחית וכללה פתיחת הבטן ו-אבי העורקים. כיום, הודות לפיתוח טכנולוגי מואץ בתחום הרדיולוגיה הפולשנית, ניתן לטפל במחלה בגישה זעיר פולשנית
ביה
ביה”ח הלל יפה חדרה מחלוצי השימוש בהתקן חדש לטיפול במפרצת אבי העורקים הבטני

לאחרונה בוצעה במרכז הרפואי הלל יפה בעיר חדרה, פעולה לטיפול במפרצת של אבי העורקים (אאורטה – Aorta) הבטני, תוך שימוש בהתקן חדש. הפעולה בוצעה ביחידה לרדיולוגיה פולשנית שבמכון הדימות, בניהולו של ד”ר דן חברון, ובשיתוף היחידה לכירורגית כלי דם.

ההתקן (תומכן מצופה בד או בשמו הלועזי סטנט-גרפט – Endurant Stent Graft System ), דור חדש להתקנים מוצלחים, פרי פיתוח טכנולוגי עולמי מוביל, הושתל עד היום בחולים בודדים במספר מצומצם של מרכזים רפואיים בארץ.

יתרונותיו הבולטים של התומכן החדש הם גמישותו הרבה, המאפשרת את התאמתו המיטבית למבנה האנטומי הספציפי של העורק ויציבות קיבועו בעורק, המונע את תזוזתו לאחר הפעולה, מהסיבוכים השכיחים בפעולה זו.

בפעולה שהתבצעה במרכז הרפואי הלל יפה, הושתל כאמור בגופו של החולה התומכן החדש בהצלחה מלאה.

◄ מהי מפרצת אבי העורקים הבטני?

סטנט-גרפט – Endurant Stent Graft System, דור חדש להתקנים מוצלחים

המחלה נגרמת מחולשת דופן העורק ומתבטאת בהרחבה הדרגתית של העורק. במצבים מסוימים, כגון; קוטר גדול, קצב גדילה גבוה או בהופעת תסמינים אופייניים, קיימת סכנה ממשית לקרע של העורק ולדליפת דם לחללי הבטן, מצב מסכן חיים מיידי.

גילוי המחלה בדרך כלל אקראי, שכן אינה מלווה בתסמינים כלל, אלא לאחר הופעת סיבוכים מסכני חיים.

עד שנות התשעים, האופציה הטיפולית היחידה הייתה ניתוחית וכללה פתיחת הבטן ו-אבי העורקים. כיום, הודות לפיתוח טכנולוגי מואץ בתחום הרדיולוגיה הפולשנית, ניתן לטפל במחלה בגישה זעיר פולשנית.

בגישה זו, מושתל תומכן מתכתי מצופה בבד מיוחד דרך חתכים במפשעות בלבד. בטיפול זה מבודד זרם הדם שבאבי העורקים מחלל המפרצת ובכך קטן הלחץ על דופנו החלשה של העורק ונמנע הסיכון לקרע ולחיי החולה.

יש לציין, כי הטיפול במחלה כיום מתבצע הן בגישה ניתוחית והן בגישה זעיר פולשנית. ההחלטה על הגישה המיטבית נקבעת על פי מאפייני המפרצת ומצב החולה, שכן לא כל המפרצות מאפשרות טיפול בגישה זו או אחרת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן