אדיר בנימיני

בנימיני: אינני רואה כל מקום שאחזור בעתיד לפעילות מוניציפאלית

אקורד הסיום של חבר מועצת עיריית נתניה עם רדת המסך; מסקנתי הבלתי נמנעת בעקבות הבחירות האחרונות שסטיליוס צדק! הסתבר לי למעשה, שלתושבי העיר נתניה אין את הערך המצדיק לטרוח עבורם, וכי אין נכון להיום בעיר נתניה חיילים או צבא לרעיונות שאני מייצג.
0
0
אדיר בנימני
אדיר בנימני

לאחרונה, קראתי באחת המסות של הוגה הדעות הצרפתי מישל דה מונטן, אחד מחשובי הפילוסופים של ראשית תקופת ההשכלה, על האנקדוטה הבאה: לפני ההתנקשות ביוליוס קיסר, שמטרתה הייתה להציל את הרפובליקה הרומית מן העריצות הקיסרית, ניגש אחד מראשי המרד, ברוטוס הנודע, אל אדם בשם סטיליוס וביקש ממנו להצטרף אל חברות המתנקשים. סטיליוס ענה מצד אחד כי הוא “חושב שיש צדק בדבר”, אך מצד שני לא האמין שלבני האדם יש ערך המצדיק לטרוח בשבילם.

ניסיון ההתנקשות אומנם הצליח, אך יורשי קיסר גברו בסופו של דבר על המתנגדים ואז כתב ההיסטוריון הרומי, טאקיטוס, כי; “משנהרגו ברוטוס ו-קאסיוס לא היה עוד צבא לרפובליקה”.

נזכרתי באנקדוטות ההיסטוריות הללו בעקבות תוצאות הבחירות האחרונות בה החליטו מרבית התושבים בעיר נתניה להשאיר אותי ואת מפלגת “הירוקים” בעירנתניה מחוץ למועצת העיר הבאה.

אכן, בכל מערכת בחירות ישנם מפסידים ומנצחים וכל מי שעוסק בפוליטיקה צריך לדעת לקבל ולכבד כל תוצאה. לא אכחד, ואומר בפה מלא כי מאוד אהבתי את התפקיד למלא ולשרת את תושבי העיר כחבר מועצת העיר; עשיתי כמיטב יכולתי ו”נתתי את הנשמה” לתפקיד, השקעתי בו שעות על גבי שעות, הפעלתי אתר אינטרנט פעיל לקשר עם הציבור וקיבלתי דרכו מאות פניות של תושבים שרצו שאסייע להם בבעיות אל מול העירייה. סופי שבוע שלמים ביליתי לעתים מול המחשב האישי בבית וגם לתוך הלילה, במטרה לשלוח מכתבים לגורמים הרלוונטיים ולשם ניסוח הצעות ושאילתות למועצת העיר בעניינם.

מסקנתי הבלתי נמנעת בעקבות הבחירות האחרונות, כי סטיליוס צדק! הסתבר לי למעשה, שלתושבי העיר נתניה אין את הערך המצדיק לטרוח עבורם, וכי אין נכון להיום בעיר נתניה חיילים או צבא לרעיונות שאני מייצג. “הצבא” ו”החיילים” האלה נשארו בבית, או פשוט הצביעו למועמדים אחרים. העיר נתניה הוכיחה לנו, כי היא איננה בשלה עדיין ל”מהפכה הירוקה“, אותה רצינו להביא.

עמדתי בראש צוות נהדר של אנשים אידאליסטים וחדורי אמונה, אשר פעלו תוך שימוש באמצעים דלים ביותר ותקציב נמוך, אבל עם הרבה רוח לחימה ואמונה חזקה ברעיון, בראשותו של מנהל המטה לירן לוטם. זכיתי לצאת ולנהל את המערכה הזאת ביחד עם אנשים איכותיים ונבונים כמו; זוהר אביב, עו”ד גיא אורטל, רם סיטון, ד”ר ישראל הורנר ודוד ששון.

גם כיום, אם הייתי צריך לעשות הכול מחדש, לא הייתי נוהג אחרת ולא הייתי מעלה על דעתי שלא לצאת עם אותם אנשים לאותה המערכה מחדש.

אין לי עדיין נתונים סופיים, אבל בערך כ-1,600 בוחרים הגיעו לקלפי והצביעו למען “המהפכה הירוקה” ולכל אחד מהם מגיע חיבוק גדול. זה אומנם לא הספיק, אבל זה מוכיח לי שבכל נמצאו אותם מעטים שמאמינים בהשקפתנו.

הכאב נובע מכך שאם רק מחצית מכל אותם תושבים להם סייעתי במהלך 5 השנים האחרונות היו ניגשים לקלפי ומצביעים, התוצאה הייתה שונה בהרבה.

מנחם בגין ראש הממשלה השמיני המנוח של ישראל, העיר פעם מעל בימת הכנסת, וכפי הנראה די בצדק, כי; “אדם אשר מטיב עם זולתו ובמיוחד עם בני עמו, אחת נחלתו – כפיות טובה“, ועד כמה שהוא צדק! אני חש שקיבלתי מכם תושבי נתניה  סנוקרת ישירות לפנים, שהכאב ממנה הוא לא רק במובן הפיזי.

אומר ואוסיף, כי האכזבה שלי מכם, תושבי העיר נתניה, הייתה גבוהה במיוחד ככל שהדבר נוגע לקבוצות תושבים שסייעתי להם ועמדתי בראש מספר מאבקים ציבוריים שהם ניהלו, כמו למשל כנגד פרויקט; “שער הים” ב-גד מכנס, וגיליתי במהלך מערכת הבחירות את אחת מראשי המאבק פועלת למען מטה אחר, שמועמדיו דווקא תמכו בפרויקט! או כאשר אנשיי פנו למי שעמד פעמיים בראש מטה המאבק כנגד סגירת ספריית “דבי” ברח’ סולומון (אותו הצלנו מסגירה), וביקשתי את תמיכתו ולא קיבלתי אותה.

או כאשר גיליתי שבקלפי בבית ליגת נשים, ברח’ מקדונלד, קיבלתי קול אחד בלבד (ואני מכיר אישית את אותו המצביע). ולהזכירכם, הייתי חבר המועצה היחיד שעמד לצדם של תושבי מקדונלד במחאתם כנגד פתיחת בית הספר לו הם התנגדו במקום. כפיות טובה אמרנו, אז עד הסוף!

למען ההגינות, אני חייב לציין, כי היו כמה קבוצות תושבים להם סייעתי שכן ידעו להעריך את התגייסותי לטובתם, כמו התושבים ברח’ מקס נורדאו, בשכונת “נווה עוז” ואוהדי כדורגל רבים, שההתגייסות שלהם הייתה מלאה וטוטלית.

מבין עשרות “שיחות הניחומים” שקיבלתי, הייתה אחת מאשת תקשורת מוכשרת בעיר שאת דעתה אני מאוד מחשיב, שאמרה לי, כי בכל זאת אני צריך להתנחם בכך שהצלחתי לקדם ולעשות כמה דברים יפים בקדנציה האחרונה, תוך שהיא מונה מספר הישגים שלי.

תשובתי הייתה נחרצת ובכאב גדול; “בשביל מי ובשביל מה!“. בשביל מי ובשביל מה הטרחתי עצמי ונלחמתי ונאבקתי למען קידום הדברים אלה, אם לא למען תושבי נתניה שלא ידעו להעריך זאת, ולא היו מוכנים להשקיע 5 דקות מזמנם ולבוא להצביע, או שפשוט הצביעו לאחרים!

לאחרונה, פשטו כל מיני תיאוריות שאילו כל אנשי “האופוזיציה” היו מאחדים כוחות, היינו מצליחים יחד להביא 5 עד 6 מנדטים ביחד. זהו בדיוק המקרה בו; “השלם קטן מסכום חלקיו“, והמתמטיקה הזאת מטעה! יש בה גם כדי לבלבל בין אמצעים למטרה; בעיניי, להיות חבר מועצה הוא אמצעי לקידום רעיונות והשקפת עולם, לא מטרה בפני עצמה.

מספרים, כי בדרך לכהונתו כנציב בספרד, עבר יוליוס קיסרופמלייתו ליד כפר עלוב בסמוך להרי האלפים, ואמר שם לאנשיו תוך כדי הפניית מבטו אליהם, כי הוא מעדיף “להיות ראשון מבין אלה ולא שני בתוך רומא“.

אם להשתמש באמצעי המחשה זה, הרי שמבחינתי, ואומר זאת גם בדיעבד, שאני מעדיף לעמוד בראש רשימה של אנשים שאני מאמין בהם, המייצגים ערכים ועקרונות הקרובים ללבי, ולהיות מחוץ למועצת העיר, מאשר לכהן במועצה בתוך מסגרת אמורפית, לא מגובשת, ביחד עם מועמדים נוספים אשר ביני לבנם רב המפריד מן המאחד.

יתרה מזאת, במהלך חודש מאי 1967, לקראת פרוץ מלחמת ששת הימים פנה מנחם בגין לראש הממשלה דאז.

0
0



אודות הכותב

אדיר בנימיני

"מדברים פעוטים נוצרות אגדות זה החומר" (נתן אלתרמן).

הכותב עו"ד אדיר בנימיני, חבר מועצת עיריית נתניה ה-13 וה-15; בעל תואר ראשון במדע המדינה והיסטוריה ותואר שני במדע-המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

שימש יועץ של שר הפנים לשעבר, ח"כ אברהם פורז. כיום עו"ד בנימיני, הנו שותף ומייסד של משרד עורכי-הדין דוידוב-בנימיני ושות' העוסק בתחום המשפט המנהלי והחוקתי ובדיני תעבורה.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן