בחירות נתניה 2008

רשימת “למען נתניה” מאשימה את רשימת “נתניה אחת” שהיא מפרה את חוק הבחירות

0
0

חרף פניות חבר מועצת העיר הרצל קרן מרשימת “למען נתניה” להסיר שילוט אסור של רשימת “נתניה אחת” בראשות פיירברג-אכר הוא נשאר במקומו ◄ למען נתניה; העירייה, נוקטת בגישה של אכיפה סלקטיבית – שלטים אסורים של רשימות אחרות, הוסרו באופן מיידי
רשימת
רשימת “למען נתניה” מאשימה את רשימת “נתניה אחת” שהיא מפרה את חוק הבחירות

רשימת “למען נתניה בראשות הרצל קרן” פנתה הבוקר (יום שישי 31 אוקטובר 2008), במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים נגד רשימת “נתניה אחת” בראשות מרים פיירברג-אכר ובא כוחה שלמה ישי, בכך שהיא מפרה את חוק הבחירות האוסר במפורש הדבקה ו/או התקנה של שילוט על מבנים או גדרות או על כבישים, מדרכות או שטחים אחרים, המיועדים לציבור שילך או שיסע בהם. כמו כן, אוסר החוק תלייה של שלטים על מבנים שאינם מבני מגורים.

עו”ד שלמה רוזנווסר, חבר מועצת עיריית נתניה ובא כוחה של רשימת “למען נתניה בראשות הרצל קרן” אשר פנה במכתב ההתראה כותב בין היתר במכתבו אל שלמה ישי, בתוקף תפקידך כב”כ רשימת “נתניה אחת” למועצת העיר נתניה, הריני לפנות אליך כמפורט להלן;

חוק הבחירות (דרכי תעמולה), תשי”ט – 1959 (להלן: “החוק”), קבע באופן ברור ומובהק, את דרכי התעמולה המותרים במערכת בחירות בכלל ולרשויות המקומיות בפרט. החוק אוסר במפורש הדבקה ו/או התקנה של שילוט על מבנים או גדרות או על כבישים, מדרכות או שטחים אחרים, המיועדים לציבור שילך או שיסע בהם. כמו כן, אוסר החוק תלייה של שלטים על מבנים שאינם מבני מגורים.

הרשימה אותה הנך מייצג, תלתה באופן פרוע ובניגוד להוראות החוק שלטים, על מבנים שאינם מיועדים למגורים ועל גדרות לרבות גדרות של חניונים בואכה הכניסה הצפונית לעיר נתניה. שלטים כנ”ל נתלו אף על בנין שבנייתו לא נסתיימה ברחוב ויצמן 14 צמוד ל”שוק נתניה”.

עו”ד שלמה רוזנווסר, מתריע; תוגש עתירה ובקשה לצו מניעה

כמו כן, נתלו שלטים באזור “קניון השרון” על גדרות המדרכה, גדר בנין בית משפט השלום, הגשר המחבר את שני צדדי רחוב הרצל ועוד.

עוד לכלכו מדביקי שלטים, מטעמכם, את הגדר בסמוך לגשר הארי, הגדר בבניין הנבנה בצומת הרחובות שד’ בנימין, גבע ולילנבלום ומקומות אחרים בעיר נתניה. מקומות אלו צולמו ובידנו תיעוד לכך. פנינו עוד בתאריך 5.10.2008, ללשכה המשפטית בעיריית נתניה, על מנת שתפעל בעניין אך תשובתה לא ניתנה.

במשך השבוע האחרון, פנה חבר מועצת העיר הרצל קרן וכן הח”מ לראש אגף הפיקוח מר דני שחר, מספר פעמים, אך פניותינו לא העלו פרי והשילוט האסור נשאר במקומו.

נראה, כי עיריית נתניה, נוקטת בגישה של אכיפה סלקטיבית מכיוון שנוכחנו ששלטים אסורים של רשימות אחרות, הוסרו באופן מיידי על ידי הפיקוח העירוני. ב-בג”צ 6396/96, זקין נגד ראש עיריית באר שבע, קבע בית המשפט’ כי אכיפה בררנית הינה פסולה לחלוטין ומקומה לא יכירנה במשטר דמוקרטי. כלל לא ברור כיצד השלטים הנושאים את תמונת ראש העירייה והמפרסמים את רשימתה נשארים במקומם”.

את מכתב ההתראה מסכם עו”ד שלמה רוזנווסר, חבר מועצת עיריית נתניה ובא כוחה של רשימת “למען נתניה בראשות הרצל קרן” במילים הבאות לשלמה ישי; “הנך נדרש בזאת להורות לפעילים מטעמך להסיר לאלתר את השילוט האסור. היה ולא תנקוט בפעולות הנדרשות, תוגש עתירה ובקשה לצו מניעה ליושב ראש ועדת הבחירות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן