בחירות עיריות 2008

משרד הפנים, פרסם רשימה מעודכנת של מספר חברי מועצה ברשויות המקומיות לבחירות

0
0

למשל; מועצת עיריית נתניה חוזרת לגודלה הטבעי כפי שהייתה בין השנים 1998-2003 ◄ משמעות הדבר שמימון הבחירות בגין כל מנדט בו יזכו הרשימות יפחת גם כן, בעקבות הגידול במספר החברים ◄ משרד הפנים עושה סדר ומפרסם את הנתונים המלאים
משרד הפנים, פרסם רשימה מעודכנת של מספר חברי מועצה ברשויות המקומיות לבחירות
משרד הפנים, פרסם רשימה מעודכנת של מספר חברי מועצה ברשויות המקומיות לבחירות

בעקבות החלטת בית המשפט הגבוה לצדק מיום 6.10.08, לעתירה אותה הגישו “הירוקים” לבטל את הצמצום המפתיע פחות משלושה חודשים לפני הבחירות – נוצר מצב של חוסר וודאות ושמועות שונות שרצו ברשויות המקומיות לגבי מהו מספר חברי המועצה של כל רשות ורשות בעקבות כך החליט משרד הפנים, לפרסם הודעה בדבר קביעת מספר החברים של עיריות ומועצות מקומיות – זאת לפי פקודת העיריות ולפי צו המועצות המקומיות (א), התשי”א – 1950, צו המועצות המקומיות (ב), התשי”ג – 1953.

כזכור, בעקבות עתירה אותה הגיש אדיר בנימיני יו”ר “הירוקים” וחבר מועצת עיריית נתניה, ביחד עם גיא בן-גל מהעיר כפר סבא והגב’ חדווה יחזקאלי מהעיר חדרה, המתמודדים כולם מטעם מפלגת “הירוקים”, בוטל הצו אותו פרסם מאיר שטרית שר הפנים לצמצום המפתח האחיד הקובע את מספר חברי מועצות הערים בכל רחבי הארץ. כעת חזר המפתח הקודם שהיה בתוקף לפני 5 שנים.

בעקבות החלטת בית המשפט הגבוה לצדק מיום 6.10.08 בעניין בג”צ לעתירה אותה הגישו “הירוקים” צורפו מספר עתירות של מפלגות נוספות כמו; ש”ס, מרצ, המפד”ל ורע”מ ושל שני חברי מועצת עיריית תל-אביב-יפו, וביניהם: רון לוינטל, אשר ביקשו גם הם לבטל את הצמצום המפתיע פחות משלושה חודשים לפני הבחירות.

בתוך כך, חוזרת למעשה ולדוגמא; מועצת עיריית נתניה לגודלה הטבעי כפי שהייתה בקדנציה הראשונה של מרים פיירברג כראש עיר בין השנים 1998-2003. משמעות הדבר שמימון הבחירות בגין כל מנדט בו יזכו הרשימות יפחת גם כן, בעקבות הגידול במספר החברים.

בטבלה למטה, תמצאו את מספר המנדטים (מספר חברי המועצה) הרשמי, שיש לכל רשות מוניציפאלית המשתתפת בבחירות (וזאת בהתאם ל”מפתח פורז” מ- 2003). יש לזכור, כי למספר המנדטים השפעה הן על מספר המצביעים המינימאלי שתידרש כל רשימה להשיג (“אחוז החסימה”) והן על שיעור המקדמות שניתן לקבל והן על הערבות שיש להעמיד מולן (במידה ו-רשימה/סיעה מבקשת מקדמות). יתכן ורשימות וסיעות אשר הגישו כבר בקשה למקדמה יידרשו לתקן את הבקשה וכן להעמיד ערבות מעודכנת.

שר הפנים שטרית, קובע, כי בתוקף סמכותו מספר החברים בכל אחת מהמועצות של העיריות והמועצות המקומיות העומדות להיבחר בבחירות הכלליות הבאות לרשויות המקומיות בשנת התשס”ט, יהיה כמצוין, להלן בטור ב’ ליד שמה של הרשות המקומית המצוין בטור א’;

<!–ConsilMembersAmount_11-10-08Tab_02.htm–>

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן