פסיכולוגיה רוני אלוני סדובניק

רוני אלוני סדובניק: רוצחי ילדים הקלות הלא נסבלת ברצח ידוע מראש

נכון, שלא כל מי שנוטל תרופות כאלו, בהכרח לוקה בתסמונת המסכנת את הציבור, אך ריבוי המקרים הקיצוניים של רוצחים, מתאבדים, ומתאשפזים פסיכיאטריים, שנטלו בעבר תרופות כאלו במינון שגוי או לתקופה ממושכת - מעורר שאלה
0
0
רוני אלוני סדובניק: רוצחי ילדים - הקלות הבלתי נסבלת של רצח ידוע מראש
רוני אלוני סדובניק

לא בכדי הולך ותופס תאוצה ה-“טרנד” העולמי החדש של חזרה למזון אורגני, נקי מריסוס וחומרי הדברה כימיים. העולם פשוט הבין כי השימוש בחומרים כימיים פוגע במערכת העצבים האנושית וגורם לנזקים בריאותיים קשים, אז איך זה שטרם הפנמנו שאותה תרופה כימית, בריכוזים שונים בדם, עלולה לגרום להשפעות שונות ואף הפוכות לחלוטין מהמצופה, כמו למשל; רציחת ילדים?

לפני כשנה פניתי בשאילתא למשטרה וביקשתי לדעת מדוע היא לא מפרסמת את העובדה, כי רוצחים לא מעטים בישראל, החל מרוצחי הנהג דרק רוט, עובר ברוצחי הנער אסף שטיירמן, ועד לנער שרצח את אביו, או הורים שרצחו את ילדיהם – היו נתונים תחת השפעה ארוכת זמן של תרופות נוגדות דיכאון?

תשובת הדובר, הייתה, כי: “המשטרה איננה משרד הבריאות, אנא הפני שאלתך אליהם, בעניין נהגים תחת השפעת תרופות נא פני לאגף הרישוי”.

אינני חוקרת מדעית, אך ההיגיון שלי אומר שמשהו כאן מאד מוזר. הורים שרוצחים את תינוקם? אנשים בדיכאון שקמים על בני זוגם והורגים?

אנו חייבים להודות שיש כאן קרקע בתולה אחת, מסתורית ואפלה, שטרם נחקרה ביסודיות ובכנות כפי שעשינו בנושא השפעת הכימיקלים על ירקות ופירות; בואו נתחיל לשאול, מהי השפעת תרופות פסיכיאטריות על מאות אלפי המשתמשים בהן בישראל?

איזה אחוז מהם חשוף לתופעות הלוואי הרצחניות המפורטות בעלון לצרכן?

הרשויות עוצמות עיניים, ו-חברות התרופות בגיבוי הרפואה הפסיכיאטרית, עושים כל שלאל ידם למכור לנו עוד ועוד תרכובות כימיות להשגת שקט נפשי.

הגוף מבין שלא צריך לטרוח ולהפריש חומרי הרגעה טבעיים למוח, שכן, יש מקור חיצוני חדש. ואז כשמפסיקים לקחת את התרופה – אז קורה האסון. רצח. אמוק. טירוף.

נכון, שלא כל מי שנוטל תרופות כאלו, בהכרח לוקה בתסמונת המסכנת את הציבור, אך ריבוי המקרים הקיצוניים של רוצחים, מתאבדים, ומתאשפזים פסיכיאטריים, שנטלו בעבר תרופות כאלו במינון שגוי או לתקופה ממושכת – מעורר שאלה. בואו נבדוק מה חושבות רשויות הבריאות ברחבי העולם:

והנה מספר דוגמאות שאספתי בנוגע ל-נוגדי דיכאון:

◄ בפברואר 1995: פרסמה ה-’רשות האוסטרלית לתרופות’ עלון אזהרה על כך שלנוגדי דיכאון מסוג SSRI ישנה תסמונת גמילה. בין התסמינים המדווחים היו: חרדה, אי שקט, הזיות, מצבי רוח משתנים וסיוטי לילה.

◄ באוגוסט 2003: הוציאה יצרנית ה-’Effexor’ – (נוגדי דיכאון ממשפחת SSRI – מעכבי ספיגת סרוטונין בררניים‏‏ הוא שם כולל למשפחת תרופות נוגדות דיכאון המבוססות על עיכוב ניצול מחדש של סרוטונין.

המדובר בדור חדש של תרופות נוגדות דיכאון, אשר מגוון רב של תרופות מתבססות עליו) – אזהרה לרופאים בארה”ב על כך שהתרופה עלולה לגרום לעוינות, מחשבות אובדניות, ופגיעה עצמית מתחת לגיל 18.

ריבוי המקרים הקיצוניים של רוצחים, מתאבדים ומתאשפזים פסיכיאטריים, שנטלו בעבר תרופות מעורר שאלות

◄ באוקטובר: הודיעה רשות התרופות האוסטרלית שנוגד הדיכאון ’Remeron’, המשווק גם בארץ, יכול לגרום לתופעות קשות שביניהן: חרדה, אי שקט, סיוטי לילה והזיות.

◄ במרץ 2004: פרסמה הועדה המייעצת של הFDA הנחייה גורפת לגבי נוגדי דיכאון ממשפחת ה-SSRI, המזהירה, כי תרופות אלה גרמו לחרדה, עצבנות, התקפי פאניקה, חוסר שינה, עוינות, תוקפנות, אימפולסיביות, חוסר שקט חריף ופסיכוזה, וכן החמרה בדיכאון והתנהגות אובדנית.

◄ בדצמבר: פרסמה הרשות האוסטרלית לתרופות אזהרה, הממליצה על זהירות ברישום נוגדי דיכאון לילדים ומתבגרים עקב הופעת מחשבות אובדניות, תוך ציטוט מחקר חדש שהראה ש-Prozac (SSRI) גרם לעלייה בהתאבדויות, פגיעה עצמית, תוקפנות ואלימות.

◄ באוגוסט 2005: פרסמה הרשות האירופית לתרופות אזהרה חריפה בנוגע לנוגדי דיכאון לילדים עקב: התנהגות אבדנית כולל ניסיונות התאבדות ומחשבות אבדניות, תוקפנות, עוינות וכעס או התנהגויות דומות.

◄ בנובמבר: ועדת ה-FDA לבטיחות בשימוש תרופתי דיווחה על ’מחשבות רצח’ כתופעה שלילית של שימוש ב- Effexor בשחרור מושהה (SSRI).

הגיע הזמן להודות, כי כשמתרחש פתאום טירוף חושים רצחני, שלא היה לו רמז מוקדם ותוצאתו נראית כמו “קצר חשמלי” במוח של הרוצח – כדאי לבדוק אם לא פרצה אצלו במוח “דליפה” ששיבשה את כל המערכות.

אם מקרים כאלו קורים ונשנים, ויש “ראשית ראיה” להיתכנות קשר סיבתי בין המקרה הבלתי מוסבר ובין נטילת מינון גבוה של תרכובות כימיות עלומות – האם לא ראוי לבדוק זאת? חומר למחשבה.

▪ ▪ ▪

* הכותבת רוני אלוני סדובניק היא פעילת זכויות אדם, עומדת בראש המרכז המשפטי לילדים ונוער.

רוני אלוני סדובניק

בעלת תואר ראשון במדעי המדינה, בוגרת בי”ס לחינוך של האוני’ העברית ובעלת תעודה ורישיון הוראה, במסגרת שירותה הצבאי, ריכזה את פרויקט נערי רפול במחווה אלון. מאוחר יותר כיהנה כשש שנים כמפקחת ומבקרת מערך המכינות הקדם אקדמיות באגודה לקידום החינוך של משרד החינוך.

שימשה נציגת משרד החינוך בקרן לקליטת החייל המשוחרר במשרד הביטחון, הכינה עבור ועדת העבודה והרווחה בכנסת את כללי ביצוע חוק חיילים משוחררים 1994, הקימה וניהלה את המכינות לחיילים משוחררים בקמפוס גבעת רם.

בגיל 30 נבחרה למועצת העיר ירושלים, והקדישה את פעילותה להעצמת בני נוער וילדים במגזרים השונים, חילונים, חרדים, ו-ערבים. כהוקרה על פעילותה למען בני נוער בעיר, מינה אותה ראש העיר אהוד אולמרט לממלאת מקומו בראש הועדה לקידום מעמד הילד. בשנת 2002 יסדה את המרכז המשפטי לילדים ונוער וקיבלה ציון לשבח “אות מגן הילד” מראש הממשלה אריאל שרון.

אלוני עומדת מזה שלוש שנים בראש המטה למאבק בסחר בנשים בישראל.

0
0



אודות הכותב

רוני אלוני-סדובניק (עו״ד)

הכותבת עורכת הדין רוני אלוני סדובניק, פמיניסטית אקטיביסטית בעולם המשפט. היא מבעלות משרד עורכי דין פמיניסטי, קהילתי וחברתי המתמקד בייצוג נפגעי/ות פגיעה מינית, אונס, נפגעי ונפגעות פדופיליה, הטרדה מינית , הטרדה מינית במקום העבודה, גילוי עריות ותקיפה מיניות.

ליווי קורבנות עבירה פלילית בהליכים פלילים ואזרחיים, מימוש זכויות בשיקום כלכלי של נפגעות ונפגעי פגיעות מיניות הכולל השגת קצבה בגין הפרעת דחק פוסט טראומטית על רקע תקיפה מינית, השגת סיוע בשכר דירה, במימון טיפולים פסיכולוגים ושיקום תעסוקתי.

ליצירת קשר ותיאום פגישה עורכת דין סדובניק; טלפון: 03-5280926.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן