בליבנו לנצח כאן נתניה

ראובן קליגלר, ראש עיריית נתניה לשעבר הלך לעולמו

בשנת 1979 נבחר ראובן קליגלר, לראשות העירייה ובתקופת כהונתו הקים שוק עירוני חדש, השלים את בניית בית "יד לבנים", הניח את אבן הפינה ל"היכל התרבות העירוני", סלל כבישים פנימיים חדשים, נרתם למען הרחבתו וביסוסו של בית החולים "לניאדו" ושיפר את יעילותו של המנגנון העירוני.
0
0
ראובן קליגלר, ראש עיריית נתניה לשעבר הלך לעולמו
ראובן קליגלר, ז”ל

ראובן קליגלר, ראש עיריית נתניה לשעבר (בשנים 1983-1979) הלך הבוקר, (שלישי) לעולמו בגיל 91. קליגלר, היה ראש העירייה החמישי, של העיר נתניה בין השנים 28.11.83-2.1.79, הוא נולד בשנת 1917 בעיר גליציה שבפולין. בילדותו הצטרף לתנועות הנוער הציוניות “השומר הצעיר” ו”גורדוניה”. בשנת 1938 עלה בלוויית רעייתו, פניה, לישראל והתיישב בקיבוץ חולדה. כעבור זמן קצר עזב את הקיבוץ ועבר לנתניה, ובה החל לעבוד בעיבוד פרדסים.

כעבור זמן מה הצטרף ראובן קליגלר ל-“הגנה” וסייע בהורדת המעפילים שהגיעו לחופי נתניה.

במלחמת העצמאות שירת כקצין בצה”ל, ועם תום המלחמה, לאחר תקופה קצרה של פעילות כחבר מועצת העיר, נשלח לנגב כדי להקים במקום תשתית רפואית במסגרת קופת החולים.

בתקופת שליחותו בת 20 השנה ברחבי הנגב היה ממייסדי בית החולים “סורוקה” בעיר באר-שבע ו”יוספטל” בעיר אילת, הקים מרפאות בכל רחבי הנגב, גם בלב לבם של היישובים הבדואיים.

בנוסף, סייע ראובן קליגלר ותרם רבות להקמת האוניברסיטה בבאר-שבע. בשנת 1971 עזב עם רעייתו ושתי בנותיו את הנגב ושב לעיר נתניה.

עם שובו התמנה למנהל קופת החולים באזור עמק-חפר ו-השומרון וזכה לשבחים רבים על אופן ניהולו את הקופה.

באותה עת חזר לפעילות ציבורית במסגרת מפלגת העבודה, ובשנת 1973 החל לכהן כסגן ראש העירייה.

בשנת 1979, נבחר לראשות העירייה ובתקופת כהונתו הקים שוק עירוני חדש, השלים את בניית בית “יד לבנים”, הניח את אבן הפינה ל”היכל התרבות העירוני”, סלל כבישים פנימיים חדשים, נרתם למען הרחבתו וביסוסו של בית החולים “לניאדו” ושיפר את יעילותו של המנגנון העירוני.

אחת מגולות הכותרת של פעילותו הייתה הקמתה של המחלקה לקידום נוער, העוסקת בשיקומו של נוער שוליים.

כן, הרחיב וביסס בעת כהונתו את המפעל הארצי לשיקום שכונות המצוקה בעיר נתניה.

לאחרונה, כיהן כיו”ר הועד המנהל של העמותה למען הקשיש, נתניה. לכבודו ניתן לבית הקשיש המרכזי ברח’ הרב קוק השם “בית ראובן קליגלר”.

יהי זכרו ברוך.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן