תלמידי כיתות ח’ שיצטרפו בשנת הלימודים הקרובה לתוכנית – יעסקו בלימודי אסטרופיזיקה ◄ בתום שנת הפעילות היוצאת, תיארו התלמידים חווית למידה יוצאת דופן. ילדים בכיתות ז’ דיברו חופשי על המוח, תאיו ותפקודיו, על השפעת סמים על המוח, על אומגה 3 ועוד
נתניה: “הצבע האדום של מאדים” פרויקט המצוינות בתיכוניים – מתרחב
פרויקט המצוינות במדעים, המופעל בבתי הספר העל יסודיים – יורחב לקראת שנת הלימודים הקרובה ויופעל גם בקרב תלמידים מצטיינים מכיתות ח’. כך בישרה השבוע הגב’ תרצה גרינפלד, ראש מינהל החינוך בעיריית נתניה.
הפרויקט המופעל בשיתוף אוניברסיטת בר אילן, קרן ילדינו ועיריית נתניה – התבצע בשנה החולפת בקרב תלמידי כיתות ז’ בלבד שעסקו ב-מדעי המוח. תלמידי כיתות ח’ שיצטרפו בשנת הלימודים הקרובה לתוכנית – יעסקו בלימודי אסטרופיזיקה.
הפרויקט הייחודי מאפשר לתלמידים מצטיינים לחוות למידה אחרת. הלמידה מתבצעת כלמידה מרחוק והיא נעשית, תוך שימוש במחשבים ובטכנולוגיה מתקדמת.
מרכז הלמידה ממוקם באוניברסיטת בר-אילן, שם יושב המרצה (הנמנה על אנשי האקדמיה של האוניברסיטה) ומעביר הרצאה לכל התלמידים הנמצאים באותה עת במעבדת המחשבים בבית הספר עם מורה מלווה. השידור הוא סינכרוני ומאפשר שיח בין המשתתפים.
יש לציין, כי בתום שנת הפעילות היוצאת, תיארו התלמידים חווית למידה יוצאת דופן. ילדים בכיתות ז’ דיברו חופשי על המוח, על תאי המוח, ותפקודיו, על השפעת סמים על המוח, על אומגה 3 ועוד ועוד…
התלמידים דיברו על גאוות יחידה ותחושת סיפוק ואתגר למידה אמיתי. המורים דיברו על תהליך בו מלמדים איך ללמוד ולא מה, על למידה בה לא צריך לעסוק בבעיות משמעת והמנהלים דיברו על קבוצת איכות ה”מרימה” את כל בית הספר לגבהים חדשים.
יש לציין, כי נציגי האוניברסיטה ובראשם ד”ר ברוך אופיר, סגן ביה”ס לחינוך באוניברסיטת בר אילן ופרופ. דוד קסוטו, יו”ר “קרן ילדינו”, שיבחו את המוטיבציה ואת ההשקעה הרבה של התלמידים, המנהלים והמורים בעיר נתניה, מה שאפשר למידה משמעותית.
בשלב זה נבדקת האפשרות להענקת קרדיטציה אקדמית לתלמידים המשתתפים בתוכנית.
Add Comment