בחזרה לבית הספר ולגן בריאות הציבור חדשות

מגן דוד אדום אלה ‘הנחיות בטיחות בחזרה לבית הספר’ בשנת תשפ

שנת הלימודים תש"פ, בה יחלו הלימודים ביום ראשון, א' באלול תשע"ט, 1.9.2019 זכרו! נהגים מחויבים להאט בקרבת מעברי חצייה וכמובן לעצור, אם נראה, כי להולך הרגל, יש כוונה לחצות ◄ במדא, מבקשים מהורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר, להוריד את הילדים במקומות המתאימים לכך ולוודא, כי הם חוצים את הכבישים בביטחה ובמעברי החצייה בלבד.
0
0
אשת צוות מגן דוד אדום עם שני תלמידי כיתה א' חוצים את הכביש בביטחה | צילום: דוברות מדא | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
פראמדיק עם תלמידי כיתה א’ חוצים הכביש

הצוותים של ‘מגן דוד אדום’ תודרכו באחרונה, לגלות ערנות יתר לתנועת ילדים בדרכים, להיות ערוכים להיענות לכל צורך רפואי שעלול להתעורר, ובנוסף, להעניק תשומת לב מיוחדת לנהיגת האמבולנסים ו”אופנועי מדא” בקרבת מוסדות חינוך ומעברי חציה – לרגל פתיחת שנת הלימודים החדשה תשפ ב- א’ באלול תשע”ט, ה-1 בספטמבר, בה יפתחו בתי הספר והגנים את שעריהם ומאות אלפי תלמידים, יחזרו לשגרת הלימודים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

המוקד  הייעודי של מדא, אשר מעניק שירות רפואי למוסדות החינוך, דווח היום (יום ראשון, כ”ד אב תשע”ט) ערוך ומוכן לרגל פתיחת שנת הלימודים החדשה, תש”פ.

כידוע, הלימודים בישראל הם חובה מגיל 3 בגן טרום-טרום-חובה ועד גיל 18 בכיתה י”ב, מתוקף חוק לימוד חובה.

במסגרת המוקד של מדא, פועלים אלפי חובשים ופראמדיקים של מדא, שעברו הכשרה מיוחדת, על מנת לתת מענה רפואי בשעות הלימודים, במקרה של פציעת תלמידים וילדים מגיל 3, הכפופים ל’חוק חינוך חינם – חובה’ בעשרות אלפי מוסדות חינוך, בהם בתי ספר וגנים ברחבי הארץ.

החזרה לשגרת הלימודים, עלולה להביא לשינוי בסדר היום, בין היתר בהסעות הילדים אל מוסדות החינוך. שינויים אלה, עלולים, כפי שראינו במקרים מצערים בעבר, להביא חלילה ל”שכחת ילדים ברכב

דובר מגן דוד אדום תת-מגן מר זכי הלר, מסר לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; במגן דוד אדום, מבקשים מן הציבור לנקוט בכל אמצעי בטיחות, על מנת להבטיח את שלומם של הילדים, ולמנוע מקרים טראגיים נוספים.

במדא, ממליצים להניח לצד מושבי הבטיחות של הילדים תיק, מכשיר סלולרי, או כל אמצעי חיוני אחר, שיחייב את ההורה להגיע למושב האחורי לפני עזיבת הרכב.

מנכל מגן דוד אדום, מר אלי בין; ״בחופשת הקיץ, לצערנו, היינו עדים למקרים מצערים של פגיעות, טביעות ותאונות, עם מעורבות של ילדים, שעלו בחיי אדם. עם סיום חופשת הקיץ והחזרה לשגרה, אני קורא להורים, לצוותי ההוראה ולתלמידים, לרענן את הנחיות הבטיחות, כדי למנוע אסונות.

אם נקלעתם למצב חירום רפואי, הזעיקו את מדא בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון ‘מדא שלי’, באמצעותו יכולים החובשים והפראמדיקים לאתר את מיקומכם המדויק”. סיכם מנכל מגן דוד אדום, מר בין.

█ עם החזרה לספסל הלימודים, במדא’ מחדדים הנחיות הבטיחות, כדי שהחזרה למוסדות החינוך, תיעשה בשלום ובבטחה;

 

פראמדיק מדא עם ילד תלמיד כיתה א' חוצים את הכביש בביטחה | צילום: דוברות מדא
איש מדא עם תלמיד כיתה א’
  • ברחבי הארץ שנוסעים בקרבת מסגרות חינוך, מתנ”סים ותחנות הסעה, מתבקשים להיות ערניים יותר. ילדים נוטים להתפרץ לכביש ולאור גובהם הנמוך, ניתן לפספס אותם עד שכבר יהיה מאוחר מדי.
  • זכרו! נהגים מחויבים להאט בקרבת מעברי חצייה וכמובן לעצור, אם נראה, כי להולך הרגל, יש כוונה לחצות.
  • במדא, מבקשים מהורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר, להוריד את הילדים במקומות המתאימים לכך ולוודא, כי הם חוצים את הכבישים בביטחה ובמעברי החצייה בלבד.
  • על ההורים לתרגל עם ילדיהם את הדרך הבטוחה לבית הספר ובחזרה ממנו. זכרו! ילד עד גיל תשע זקוק לליווי מבוגר בדרכו לבית הספר ובחזרה.
  • הורים מתבקשים לצייד את הילדים במזון ובשתייה בכמות מספקת למהלך ימי הלימודים. חשוב להסביר לילדים את הצורך בשתייה מרובה ולחדד את ההנחיות לשהייה בשמש במהלך ההפסקות.
  • במדא, מזכירים לציבור לשים לב לרכבים חונים, במטרה לאתר פעוטות שחלילה נשכחו ברכב. זיהיתם ילד בתוך רכב נעול? הזעיקו מיד את מד”א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון “מד”א שלי”, והישמעו להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת הכוחות למקום.

נהגי הסעות מתבקשים לוודא בסריקה, כי לאחר פיזור הנוסעים, הרכב נותר ריק מאדם.

  • חשוב להקפיד על רכיבה בטוחה על אופניים, ולנהוג על פי הכללים הנדרשים בחוק. נהגים, שימו לב לרוכב!
  • נתקלתם בתאונה? הזעיקו מיד את מדא בטלפון החירום; 101 או באמצעות יישומון “מדא שלי”.

זכרו – בכל חיוג אל ‘מוקד החירום 101 של מדא’ יחל הטיפול הרפואי, כבר בתוך מספר שניות עם המענה במוקד, הטיפול הראשוני מתבצע באמצעות ההדרכה הטלפונית שתינתן על ידי הפאראמדיקים והחובשים במוקד, שיסייעו למתקשר בדקות הראשונות עד להגעת צוותי מדא למקום.

במקביל לשיחה הטלפונית, מוזנקים למקום צוותי מדא וכן מוזנקים באופן אוטומטי “נאמני החיים” הקרובים ביותר למקום האירוע, כונני התגובה המיידית הרכובים על אופנועי מדא ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן