עולם ערב

הרשות הפלסטינית: שחרור סמיר קונטאר – השפעה מיידית על שחרור שליט

0
0

ראש ועדת האסירים בפרלמנט הפלסטיני: “האמת היא ששחרורו של סמיר הוא שבירת הוטו הישראלי, שבירת הקריטריונים הישראליים .. שסירבו לשחרר את סמיר ואת עמיתיו בטענת של “דם על הידיים”… יש יותר מ-370 אסירים פלסטינים מאז שנת 94’, שישראל סירבה לשחרר אותם…
הרשות הפלסטינית: שחרור סמיר קונטאר - השפעה מיידית על שחרור שליט
הרשות הפלסטינית: שחרור סמיר קונטאר – השפעה מיידית על שחרור שליט

בבואנו לבחון צעד מדיני של ישראל, חשוב לראותו דרך עיניי הפלסטינים. היום אושרה עסקת החטופים בה ישוחרר מהכלא בישראל המחבל סמיר קונטאר. בימים האחרונים עסקה התקשורת הפלסטינית רבות באירוע המתקרב וכיצד ישפיע הדבר על סוגיית שחרור האסירים הפלסטיניים בעתיד, על עתיד היחסים בין הרשות הפלסטינית לישראל, ובמיוחד באופן מיידי, כיצד זה ישפיע על המשא ומתן לשחרור גלעד שליט.

האווירה, הן בקרב ההנהגה והן בקרב החברה הפלסטינית, היא של ציפייה חסרת תקדים לשחרור עתידי של כל המחבלים עם “דם על הידיים” ממאסר בישראל.

הציבור הפלסטיני מצפה מחמאס, להשתמש בחייל החטוף גלעד שליט כקלף מיקוח לשחרור מאות המחבלים הללו. המחיר שיציב כעת חמאס, המעוניין לשמור על תמיכת הציבור שלו, תמורת שחרורו של שליט, יהיה הרבה מעבר לסביר, וודאי מעבר למחיר שכל ממשלה בישראל תוכל להיענות לו.

דבר אשר עלול להוות סוף לסיכויים לשחרר את גלעד שליט באמצעות משא ומתן, ובכך עלול לחרוץ את גורלו.

יש לציין כי דיווח מיוחד בנושא נשלח לפני מספר ימים על-ידי המכון לראש-ממשלת ישראל ושריו.

תיעוד הדוברים:

להלן דברי בכירים בענייני אסירים, פרשנים פוליטיים ומשפחת קונטאר; המעידים במילותיהם שלהם, כיצד שחרור קונטאר משנה לחלוטין את כללי המשא ומתן העתידי עם ישראל, בהיותו תקדים.

עיסא קראקע, ראש ועדת האסירים בפרלמנט הפלסטיני:

עיסא: “האמת היא ששחרורו של סמיר הוא שבירת הוטו הישראלי, שבירת הקריטריונים הישראליים .. שסירבו לשחרר את סמיר ואת עמיתיו בטענת של “דם על הידיים”… יש יותר מ-370 אסירים פלסטינים מאז שנת 94’, שישראל סירבה לשחרר אותם… וכעת יש כאן שבירה, שבירה אמיתית של הטאבו או הוטו הישראלי הזה לשחרר אותם, אני מקווה שזה יהיה פתח לפתיחת כל שערי בתי הכלא לכל העצורים”.

מנחה: “אינשאללה”.

עיסא: “… כל הכבוד למשפחות העצורים הסבלניות במשך השנים הארוכות האלה, העם הפלסטיני שלנו, העם הערבי שלנו, האומה הפלסטינית האח והאבא הזה שמחכה בתקווה ולא מאבד את התקווה הזו, הוא לא מתייאש באף רגע, הוא לא מתעייף”.

אמין דביר, פרשן פוליטי (חמאס):

ההתנגדות בלבנון היא אשר שחררה את סמיר קונטאר

המנחה: “איך נושא זה ישפיע על הנושא הזה של עסקת שליט ועל המהירות לבצעה?”.

אמין דביר: בסופו של דבר, ברור שישראל תיכנע להתנגדות טרור]… אם היא ישראל] תשלם את המחיר הזה, זה יהיה תקדים חדש, מקרה חדש, שידגיש את האפשרות של הכנעת הישות הזו “. אל-אקצא (חמאס), 8/7/08].

בסאם קונטאר, אחיו של סמיר קונטאר:

“סמיר קוטנאר בחיק החירות יהיה אינשאללה שער הישועה ומבוא לשחרור כל האסירים אשר מצבם דומה למצבו של סמיר… אינשאללה שחרור של סמיר יהיה מבוא לדיון לשחרורם על אפו ועל חמתו של הכיבוש ובכוח ההתנגדות”.

“ההתנגדות בלבנון היא אשר שחררה את סמיר קונטאר, וההתנגדות בפלסטין היא אשר תשחרר את אלה. מפני שהאויב הציוני הזה לא יכול להבין אלא את שפת הכוח ואת הגיון הכוח”. טלוויזיה פלסטינית, 9/7/08]

_________

* הכותבים איתמר מרכוס ויערה פירון נמנים על צוות אתר מבט לתקשורת הפלסטינית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן