אור עקיבא | Or Akiva

אור עקיבא: הסתיים שלב תכנון בית יד לבנים ומוזיאון שערי הארץ

0
0

אדריכלית המיזם: המוזיאון יהיה מרכז להנצחת העושים במלאכת בניין הארץ ובית יד לבני המקום שנפלו • שמחה יוסיפוב, ראש העיר: בדמיוני, רואה מקום חי, דינאמי, פעיל ונושם שיכנסו אליו רבים; לכל הפעילות הזו תהיה זיקה גם לפעילות ההנצחה ומורשת הנופלים
אור עקיבא: הסתיים שלב תכנון בית יד לבנים ומוזיאון שערי הארץ
אור עקיבא: הסתיים שלב תכנון בית יד לבנים ומוזיאון שערי הארץ

בקרוב יכיל מתחם התרבות של העיר אור עקיבא הכולל את הקונסרבטוריון והספרייה העירונית וגם את “בית יד לבנים” וגם את מוזיאון “שערי הארץ” שיספר את סיפור העליות לישראל. המיזם החדש יבנה מצפון למגרש החנייה ובהמשך לגן הבנים. הפרויקט הופקד בידיה היצירתיות של האדריכלית בתיה סבירסקי מלול, מהארכיטקטים המובילים בישראל שעמדה גם מאחורי התכנון של היכל התרבות. השבוע הוגשו התכניות לידיו של ראש העיר שמחה יוסיפוב.

“בעקבות שיחות עם הורים שכולים החלטנו בעיריית אור עקיבא לתת עדיפות להקמת בית יד לבנים בעיר במשכן ראוי ומכובד” – אומר שמחה יוסיפוב ומוסיף; “בית יד לבנים יקום לצד מוזיאון “שערי הארץ” שמספר את סיפור המופלא של העלייה לתקומתה של המדינה”.

“לדאבון כולם, משפחת השכול בעיר גדלה. הקמת בית יד לבנים מחויבת כדי להנציח את זכר הנופלים ולעסוק במורשת שהשאירו אחריהם” – הדגיש יוסיפוב; “אנחנו מתכוונים לערב את ההורים השכולים ולפעול במידת האפשר למימוש הבקשות השונות”.

יוסיפוב, רואה בפעילות ב”בית יד לבנים ובמבנים שמסביבו כהוליסטיים הנוגעים בתחומים רבים של חינוך, מורשת קרב ותרבות ומכאן גם נולד הרעיון שבסמוך מוקם מרכז המוסיקה הקונסרבטוריון העירוני המפואר, לצד היכל התרבות.

“בדמיוני אני רואה מקום חי, דינאמי, פעיל ונושם שיכנסו אליו כל אלה שבאים לשמוע קונצרטים, הרצאות, חובבי התרבות שבאים למופעי היכל ואחרים”. הוא אומר ומוסיף; “לכל הפעילות הזו תהיה זיקה גם לפעילות ההנצחה ומורשת הנופלים. אני משוכנע ששילוב ההנצחה, עם פעילות תרבותית וחינוכית, הוא שילוב מכובד וראוי שיעניק לקהילה שלנו ערך ומשמעות מיוחדת”.

ראש העיר, מתכוון להורות על הקמת הנהלה עירונית מקומית שמורכבת מנציגי המשפחות, מארגון יד לבנים הארצי ומנציגי העירייה.

“אני חושב שביום הזיכרון לחללי צה”ל הבא תונח אבן הפינה של הפרוייקט. זה המעט שיכולה לעשות הקהילה למען בנינו שנפלו” – מסכם ראש העיר יוסיפוב.

בימים אלה, כאשר אור-עקיבא משלימה את מרכז התרבות החדש שלה וממצבת את מעמדה במקום מרכזי ומודרני במדינת ישראל, נענית עיריית אור עקיבא לאתגר חדש.

“הכוונה שנהיה לעיר הראשונה שתספר בצורה מלומדת וחווייתית כאחד, את סיפורם של הראשונים” – מסבירה אדריכלית המיזם, בתיה סבירסקי מלול; “עולי שנות ה-50 וה-60 של המאה העשרים, שהם בניהם ונכדיהם מהווים מרכיב מרכזי בחברה הישראלית. המוזיאון יהיה מרכז להנצחת העושים במלאכת בניין הארץ ובית יד לבני המקום שנפלו במערכות ישראל”.

“המוזיאון ייצג את סיפורה של אור עקיבא ואת התהליכים שעברה כבבואה לחברה הישראלית כולה” – אומר ראש העיר בהתלהבות; “המוזיאון יהיה מוזיאון קהילתי, שמעשה האוצרות, התכנים והעיצוב שבו ינבעו מהקהילה ויוָצרו בשיתוף עמה”.

הכוונה שהמוזיאון, יהיה לאבן מסד במתחם התרבות של אור עקיבא, כמייצג את התרבות המקורית: המקומית והישראלית וישלים את מכלול המתחם.

המוזיאון עתיד להיבנות במתחם התרבות באור- עקיבא, פרויקט הדגל בעיצובה המחודש, הפיזי והתדמיתי של העיר כמקום של קליטת עלייה, חינוך ואזרחות טובה.

המוזיאון יבנה לצד היכל התרבות, הקונסרבטוריון והספרייה, מצפון למגרש החנייה ובהמשך לגן הבנים.

על פי התכנון החלל המרכזי של המוזיאון יוקדש לתצוגת הקבע. התצוגה תספר את סיפורם של מתיישבי אור-עקיבא כמשקפים את סיפור העליות, המעברות ועיירות הפיתוח בשנות ה-50 וה-60.

המבקרים יעברו במסלולם בנתיב שעברו בני העליות השונות בתחנות בחיי היומיום במעברה ובעיירת הפיתוח ובין העדות והקהילות השונות המרכיבות את קהילת אור-עקיבא.

הביקור בתערוכה יוכל להתקיים ברבדים שונים, רמות חוויה ולימוד שונות ובקצב משתנה לפי הקבוצה, הגיל ורמת העניין.

גן הדורות- גן הבנים

מהמוזיאון יצאו המבקרים לגן בנים – גן ההנצחה לנופלים בני אור-עקיבא. בגן יהיה המשך לתצוגה ולנושא באמצעות פינות מפוסלות שיציגו את דורות בני המעברה, העיירה והעיר – יתארו את חייהם על-ידי פיסול סמלי של חדרי הנערים והנערות, חפציהם, כתביהם כבבואה לחברה הישראלית המשתנה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן