פסיכולוגיה

מכון אילון נפתח ומשיק שיטה לאבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז

0
0

השיטה (ADHD) מהווה פריצת דרך מדעית עולמית “שפיתחנו בישראל מאפשרת לאבחן במדויק, באמצעות מערכת מטלות ממוחשבות, מגוון בעיות קשב בקרב ילדים ומבוגרים ולהעניק לכל אחד טיפול ממוקד בהתאם לפרופיל הקשב האישי שלו – אומרת ד”ר לילך שלו מבורך.
מכון אילון נפתח ומשיק שיטה לאבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז
מכון אילון נפתח ומשיק שיטה לאבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז

מכון אילון, העוסק באבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADHD), הודיע על פתיחתו הרשמית של המכון בבית הנדיב בעיר הרצליה. המכון פועל באמצעות שיטה מדעית פורצת דרך וייחודית הנקראת “שיטת ארבע פונקציות הקשב”, אשר פותחה ע”י צוות מדענים ישראלים מתחום הנוירו-פסיכולוגיה והפרעות קשב. שיטה זו מאפשרת לאבחן במדויק תפקודי קשב בילדים, סטודנטים ומבוגרים שלא ניתן לזהות אותן בשום דרך אחרת. זיהוי תפקודי הקשב הלקויים מאפשר להתחקות אחר המקור של בעיות הקשב והריכוז בכל מקרה ומקרה.

בפתיחתו של מכון אילון הושקעו כחצי מיליון שקלים והוקמו בו חדרי אבחון וטיפול בעיצוב מיוחד המותאם לצורכיהם של ילדים ומבוגרים עם הפרעות קשב וריכוז, תוך שימת לב גם לפרטים הקטנים והטריוויאליים ביותר. הצוות המקצועי של המכון כולל פסיכולוגים, אנשי חינוך ובעלי תואר אוניברסיטאי בלקויות למידה, המתמחים בלקויות למידה בכלל ובהפרעות קשב וריכוז בפרט.

הפרעת קשב וריכוז (ADHD) הינה הפרעה התנהגותית נפוצה המאפיינת כ-5%-10% מהאוכלוסייה. ההפרעה באה לידי ביטוי באי יכולתם של הסובלים ממנה למקד את תשומת הלב בפעילות מסוימת, לארגן ולהשלים מטלה נתונה ולפיכך מקשה במיוחד על לימוד במסגרת כיתתית. לעיתים נוספת בעיית היפראקטיביות או אימפולסיביות, המתבטאת בחוסר שקט תנועתי ובנטייה להגיב בפזיזות.

ד”ר לילך שלו מבורך, נוירו פסיכולוגית קוגנטיבית, חוקרת בכירה בתחום הקשב והריכוז בחוג לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, שותפה במכון אילון וממפתחי השיטה ציינה כי; “לראשונה בישראל ניתן טיפול פורץ דרך לאבחון וטיפול ב-ADHD, אשר יעילותו הוכחה במחקר מדעי מקיף.

כיום רוב אבחוני הקשב מתבססים על כלים סובייקטיביים אשר מאפשרים לקבוע את מאפייני ההתנהגות באופן אחיד וגורף, אך לא את המקור שלהם. השיטה שפיתחנו בישראל מאפשרת לאבחן במדויק, באמצעות מערכת מטלות ממוחשבות, מגוון בעיות קשב בקרב ילדים ומבוגרים ולהעניק לכל אחד טיפול ממוקד בהתאם לפרופיל הקשב האישי שלו.

שיטת הטיפול הניתנת במכון אילון מתבססת על מחקרים המזהים ארבע מערכות קשב שונות;

ד”ר שלו מבורך. צילום: ערוץ 8

• קשב מתמשך
• קשב סלקטיבי
• הכוונת קשב
• בקרת קשב

אשר לכל אחת מהן תרומה משמעותית לתפקודים שונים, כגון; קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, חשיבה מתמטית, הקשבה, תכנון וארגון ועוד.

המחקר הוכיח שכמו בהפרעות אחרות, גם בהפרעות קשב, ככל שהאבחון מדויק ורגיש יותר, ניתן להציע טיפול יעיל ומותאם באופן אישי – ולהגיע לתוצאות טובות יותר”.

על השיטה החדשה לאבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז

מכון אילון מאבחן ומטפל בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) באמצעות שיטת “ארבע פונקציות הקשב”, שהינה שיטה מדעית מתקדמת וייחודית, פרי פיתוחם של מדענים בכירים מתחום הנוירו-פסיכולוגיה ולקויות הלמידה; פרופ’ יהושע צאל, ד”ר לילך שלו-מבורך וד”ר כרמל מבורך.

האבחון בשיטה זו הוא ממוקד, ואינו מסתפק בהערכת הסימפטומים ההתנהגותיים הכלליים, אלא מגלה ומאבחן במדויק את המקור להפרעת הקשב והריכוז. לאחר האבחון, מתאים הצוות המקצועי של המכון לכל מטופל טיפול אישי המטפל באופן ממוקד במקורה של הפרעת הקשב והריכוז.

מחקרים שנערכו על ידי פרופ’ יהושע צאל, ד”ר לילך שלו-מבורך וד”ר כרמל מבורך, הראו כי בעקבות טיפולים אלה חל שיפור משמעותי ומובהק הן בתחום הלימודים והן בתחום ההתנהגות.

לפגישת ייעוץ ללא תשלום מומלץ להתקשר למוקד הטלפוני של מכון אילון, טלפון; 09-9553324 או לגלוש לאתר האינטרנט הנמצא בכתובת; www.eillon.co.il

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן