צרכנות

משרד התקשורת יציג התיקון לחוק בעניין מדיניות ההסדרה בשירותי הוידיאו עפ”י דרישה VOD

0
0

התיקון לחוק בעניין מדיניות ההסדרה בנושא שירותי הוידיאו, יוצג מחר, שני, בוועדת הכלכלה של הכנסת, לקראת הגשתו לקריאה שנייה ושלישית ■ במידה והתיקון יאושר, יוכלו גם מאות אלפי מנויי חברת Yes, ליהנות משירותים אלה.
משרד התקשורת יציג התיקון לחוק בעניין מדיניות ההסדרה בשירותי הוידיאו עפ
משרד התקשורת יציג התיקון לחוק בעניין מדיניות ההסדרה בשירותי הוידיאו עפ”י דרישה VOD

ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לאשר מחר (שני) את התיקון לחוק בעניין מדיניות ההסדרה בנושא שירותי הוידיאו על-פי דרישה (VOD), ולהעביר את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת, עוד לפני יציאתה לפגרת הקיץ בסוף השבוע.

הצעת החוק תאפשר לכל מפעיל ובין היתר, גם לחברת Yes, להצטרף למפעילות ה- VOD על גבי תשתית רחבת פס ADSL. כיום נהנים רק לקוחות הטלוויזיה בכבלים משירותי VOD, ואילו מנויי הטלוויזיה בלווין, לא יכולים לקבל שירות מתקדם זה.

דובר משרד התקשורת ד”ר יחיאל שבי, מסר, כי כאמור, במידה והתיקון יאושר, יוכלו גם מאות אלפי מנויי חברת Yes, ליהנות משירותים אלה. מהלך זה יגביר את התחרות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית לטובת צרכני המדיה.

לתחרות בשוק ה- VOD, היבט צרכני מובהק מכיוון שהיא תאפשר לצרכן בישראל, אפשרות בחירה בין החברות מחד, וקבלת שירותי תוכן טובים יותר, מאידך.

וידאו על פי דרישה VOD

VOD (בראשי תיבות: Video on demand), הקרוי בשפה העברית וידאו על פי דרישה, הוא שירות אינטראקטיבי של תכנים לממירי הטלוויזיה. באמצעות שירות זה יכולים המשתמשים להזמין תוכן טלוויזיוני כגון סרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה לפי הזמנה אישית.

השירות מאפשר לכל משתמש לקבל את התוכן באופן אישי ולא כשידור כללי. השימוש בשירות זה נעשה באמצעות ממיר התומך בקו חזור המסוגל לקבל את הנתונים שמסופקים על ידי המשתמש ולנתבם לעבר ספק השירות כך שתתקבל תקשורת דו-כיוונית.

ברשת הכבלים קיימות שתי שיטות עיקריות לעבודה על גבי קו חזור. הטכנולוגיה הישנה יותר נקראת return channel והיא יציבה אך איטית יותר מגורמים שונים. השיטה החדשה יותר קרויה “דוקסיס” והיא מהירה ויציבה מהטכנולוגיה הישנה.

טכנולוגיית ה-VOD מהווה מהפך מסוים בתרבות הצריכה בכך שהיא מאפשרת לבחור מתוך מגוון תכנים מה לראות. היתרון הנוסף הוא אפשרות השליטה במהלך הצפייה, כגון; הקפאת תמונה והרצת הסרט קדימה ואחורה.

התכנים מצויים על גבי שרת מרכזי ולא ניתן לשמור תכנים אלו באופן מקומי, להבדיל מממירי ה-PVR (מקליט דיגיטלי אישי) המאפשרים להקליט תוכן טלוויזיוני ולצפות בו במועד מאוחר יותר.

המצב בישראל

עם עליית שירות ה-VOD לראשונה בארץ, חברת הכבלים הישראלית הוט השתמשה גם ב-Near video on demand וגם ב-VOD, אך כיום היא משתמשת בשירות ה-VOD בלבד.

נכון לתחילת 2007, חברת Yes הטלוויזיה בלוויין משתמשת ב-Near video on demand ושוקלת להתחיל להשתמש ב-Push video on demand מכיוון שהממשלה אינה מאפשרת לחברת האם שלה, חברת הטלפון בזק, להתקין שירות VOD ואז להשתמש בו באופן בלעדי ביחד עם חברת הבת שלה Yes (כפי שהיא מבקשת לעשות). כל זאת, אף על פי שהתשתית בבזק (ADSL) מוכנה לשימוש ויס כבר משווקת ממירי טלוויזיה תומכים.

עוד על שירות ה-VOD, היכנסו לאתר ויקיפדיה

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן