צל"ש מעורבות בקהילה

המיליארדר סמי שמעוּן: אני עובר לגור בעיר נתניה במעון ליתומים בקריה החרדית צאנז

0
0

אחרי שנים של גלות בבריטניה הודיע המליארדר שמעוּן; “אני רוצה להיות עם הילדים, קרוב אליהם וכמו אחד מהם… • “מדובר בהגשמת חלום ילדות כשישן על גג ביתו בקיץ הלוהט של בגדאד • התקבל בקריה החרדית בכבוד של מלכים • שמעון תרם 10 מליון דולר למעון שישא את שמו
המיליארדר סמי שמעוּן: אני עובר לגור בעיר נתניה במעון ליתומים בקריה החרדית צאנז
המיליארדר סמי שמעוּן: אני עובר לגור בעיר נתניה במעון ליתומים בקריה החרדית צאנז

אל רשימת המיליארדרים בעיר נתניה שבראשם ה”ה יצחק תשובה, אבי שקד, בני שטיינמנץ ומיליונרים רבים עומד להצטרף גם איש העסקים סמי שמעון שהתעקש לחיות עד היום בעיר לונדון. המיליארדר, מתכוון לקבוע את מעונו בארבעה חדרים צנועים בבית יתומים בקריה החרדית צאנז בנתניה שישא את שמו.

ביום חמישי, האחרון, נערך טקס הנחת אבן הפינה למעון בקרית צאנז שלצורך בנייתו תרם 10 מליון דולר. במהלך דברי הברכה שלו הפתיע סמי שמעוּן את רעייתו אנג’לה ואת מקורביו; “אני רוצה להיות עם הילדים, קרוב לילדים וכמו אחד מהם. אני רוצה להרגיש אותם טוב ואני מאחל להם שגם הם ירגישו טוב במעון…” – אמר שמעוּן למאזינים וביניהם ראש ממשלת ישראל לשעבר, ח”כ בנימין נתניהו וחברו הקרוב, המיליארדר, לב לבייב שהשתתף בטקס. הרעייה המופתעת חיבקה את בעלה ואמרה: “רעיון נהדר”.

“בקיץ החם כשהייתי ילד בעיר בגדאד הייתי ישן על הגג”. סיפר שמעוּן בעיניים נוצצות מהתרגשות; “לפני שהייתי נרדם הייתי מסתכל על הכוכבים. יום אחד נרדמתי ובחלומי ראיתי שמיים נמוכים, מלאי כוכבים קטנים וגדולים. לעיתים הכוכבים נראו לי כדמויות של ילדים וילדות קטנים עם חיוכים. אז התעוררתי. בלבי בירכתי את האל שנתן קורת גג לכל הכוכבים שבשמיים וכילד אמרתי לעצמי; ’כשתגדל תבנה בית לילדים שאין להם בית’.”

לפני מספר חודשים נפגש שמעון שר, מנהיגה של הקריה החרדית צאנז, המשמש כמ”מ ראש העיר נתניה וסיפר לו על הכוונה להרוס את המעון ליתומים ולבנות חדש במקומו; “מיד הבנתי שאני הולך להגשים חלום” – סיפר סמי שמעון; “ביקשתי לראות את התכניות ואמרתי שאני לא רוצה לבנות מבנה יפה אני רוצה לבנות משהו מצוין. הכי טוב שאפשר. כזה שהבנות יהיו גאות להזמין חברים אליו. כאלה שיצאו ממנו ככלות גאות לחופתן”.

התכניות שונו ללא הכר ואכן המעון התוכנן נראה מפואר.

הבניין החדש, ישתרע על פני 4,650 מ”ר ויכלול מועדונית, משחקייה, ספרייה, חדרי מחשבים, חדר כושר, חדרי חוגים משוכללים, מרכז בריאות, אולם הרצאות, סטודיו לתפירה, סטודיו לריתמיקה, חדר אוכל ומטבח מודרניים ועוד.

המעון לתינוקות ויתומים הינו בית יתומות וחוסות. הוא ינוהל ע”י מנדי שוורץ. הוא נוסד לפני 40 שנים בעקבות אירוע דרמטי שהתרחש על מפתן ביתו של האדמור מצאנז זצוק”ל שבו זנח אב את שלושת ילדיו, לאחר מקרה טראגי זה החליט הרב לייסד את מעון הילדים.

מדובר במעון בתנאי פנימייה המהווה בית לחוסים בו שגדלים מגיל הינקות ועד לחופתם.

נתניהו; אנא מכם, הזמינו אותי לחיתוך הסרט

שמעוּן, סיפר, כי לאחר שקיבל את ההחלטה לתרום לבניית המעון הוא התקשר לנשיא בנק במדינת פורטוגל; “ביקשתי ממנו שיסייע לי בגיוס אחד מציירי הקיר המפורסמים בפורטוגל כדי להביאו לעיר נתניה לצייר על קירות המעון. סיפר סמי שמעוּן; “אני רוצה שהוא יצייר אצלנו כמו בארמונות בפורטוגל. אני רוצה שאנשים יגיעו למעון כמו שהם הולכים למוזיאונים לראות את פיקאסו ואת שגאל”.

דגם המעון שישתרע על פני 4,650 מ”ר וישא את שמו של שמעוּן

“כל ישראל ערבים זה לזה וכל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו” – אמר יו”ר האופוזיציה ח”כ בנימין נתניהו שהיה אורח הכבוד; “מדובר בביטוי עילאי של הצו המוסרי לעזור לחוליה החלשה. עזרה לחלש זה קודם כל עזרה לילד. מדובר במעשה חסד לילד שאין לו הורים. הבית הזה אין בו רק קירות ולבנים יש בו גם חלונות שמהם רואים את הנשמה. הנשמה התורמת של סמי ואנג’לה שנתנו את הלב שלהם לפרוייקט הזה”.

נתניהו, ביקש; “אנא מכם, הזמינו אותי לחיתוך הסרט, כדי שאוכל להיכנס עם הילד והילדה הראשונים…”.

איש העסקים לב לבייב, הגיע גם הוא להשתתף באירוע של חברו סמי שמעון וחתם על מגילת היסוד של המעון ביחד עם נכבדים, אנשי צוות יכין חקל ומכובדי העיר. גם יעקב נמרודי ובעלי הון נוספים באו לחלוק כבוד למעמד.

שמעון שר שהגה את הרעיון ורתם את סמי שמעון לפרויקט היה מאושר והסתובב כחתן ביום חופתו; “בפגישה עם סמי שמעון, הרגשתי שאנו הולכים להגשים חלום משותף”. אמר ופנה לשמעון סמי; “בהקמת המעון החדש תרמת להצלת עשרות ומאות נפשות בישראל”.

מעיר היהלומים לעיר המיליונרים

בסיום החתימה על מגילת היסוד יצאו הנוכחים לישיבה שם ציפו להם מאות מחסידי צאנז שקיבלו את התורם במאור פנים, במחיאות כפיים ובשירה חסידית קצבית. כשהגיע האדמו”ר מצאנז למקום יצא הקהל מגידרו והשירה איימה להסיר את התקרה ממקומה.

“סמי שמעון מאושר, הוא לא מפסיק לחייך גם דמעות הוא מזיל. זה אחד מהרגעים המאושרים בחייו” – אמר אחד מהמנהלים של צוות “יכין חקל” שבבעלותו של סמי שמעון וחזר לשירה החסידית הסוחפת.

שמעוּן נחשב לאדם קרוב ליהדות ולמדינת ישראל, ותורם סכומים אדירים לפיתוח החינוך היהודי בישראל ובתפוצות ולהנצחת היהדות. לעומת זאת לא חסך ביקורת מהביורוקרטיה הישראלית. הצהרתו, כי יבוא לגור בעיר נתניה היא שינוי מהותי ועם השלמת הבניין הוא יעבור לגור בעיר שהופכת מעיר היהלומים לעיר המיליונרים.

שמעוּן הוא נשיא הקונגרס הספרדי העולמי, הוא מחזיק נדל”ן בהיקף משמעותי ברחבי אירופה, והיה מהמובילים של פרויקט הקמת המרינה בפורטוגל, בהשקעה של מיליארד דולר; “פורטוגל היא הבייבי שלי”, נוהג לומר סמי שמעוּן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן