המשרד קיבל את עמדת חטיבת הנעת רכב בדלקים אלטרנטיביים באיגוד, וכך אלפי רכבים שיוצרו מ-2006-7 יוכלו להסב לגפ”מ ■ בשנת 2007 צפויים כ-6,000 רכבים נוספים לעבור הסבה להנעה בגז, כך שהפדיון בענף צפוי לעמוד על כ-50 מיליון ₪.
משרד התחבורה פרסם נוהל המאפשר להתקין ערכות הסבה לגפ”מ גם על רכבי יורו 4
“למעבר לדלקים אלטרנטיביים קיימת חשיבות עצומה הן במישור הפרט והן במישור הלאומי. הצפי הוא שאלפי רכבים משנת יצור 2007-2006 (יורו 4) יוכלו להסב לגפ”מ (גז פחממני מעובה)”.
כך אמר חגי ורז’נסקי, יו”ר חטיבת הנעת רכב בדלקים אלטרנטיביים באיגוד לשכות המסחר, בעקבות פרסום הנוהל החדש ע”י משרד התחבורה (בתאריך 13.5.07) המתיר התקנת ערכות הסבה לגפ”מ גם על רכבים מסוג יורו 4.
לדברי אודי תמיר, חבר הועד המנהל ומנכ”ל חברת גזפרו; “מדינות רבות מעודדות הסבת רכבים להנעה בגז מטעמי הפחתת זיהום אוויר וחסכון בעלויות ע”י סבסוד של 50%-70%.
בישראל החסמים הביורוקרטים גורמים למנגנון לעבוד בצורה מסורבלת מכדי להגיע למאסות. כיום, עם אישור הנוהל, מדינת ישראל עושה צעד נוסף בכיוון המדינות המתקדמות בעולם, בהן המערכת הוכנסה לשימוש רחב (ארה”ב, אנגליה, צרפת ועוד).”
כזכור, בדיקת האיגוד, הראתה, כי היקף הפעילות בענף הגפ”מ נאמד בכ-25 מיליון ₪ בשנת 2006, גידול של כ- 100% לעומת שנת 2005. בשנת 2006 נמכרו כ-3,000 ערכות הסבה להנעה בגז לעומת כ-1,500 ערכות בשנת 2005.
כמו כן, בשנת 2007 צפויים כ-6,000 רכבים נוספים לעבור הסבה להנעה בגז, כך שהפדיון בענף צפוי לעמוד על כ-50 מיליון ₪.
חטיבת הנעת רכב בדלקים אלטרנטיביים באיגוד לשכות המסחר כוללת 10 חברות העוסקות בייבוא מערכות הסבה לרכב מבנזין לגז, המהוות יותר מ-90% מהיבואנים בשוק, ביניהן: LPG אנרגיה, יפנאוטו, וויאלה ישראל, גז פרו, אומגה טכנולוגיות, איטלגז, אקו דרייב מערכות אנרגיה חסכוניות לרכב, גו גז, דיין ניר גז שירותי רכב וסופר אוטו גז.
________
“יורו 4” הוא כינוי לדרישות התקינה החדשות והמחמירות לפליטת זיהום מכלי רכב ואיכות הדלק, המופעלות בהדרגה בשנים 2005-2006 באירופה ובישראל.
Add Comment