אינטרנט חדשות

איגוד האינטרנט הישראלי: מאות תגובות מכל העולם נגד הצעת החוק לחסימת גישה לאתרי אינטרנט

0
0

זאת בעקבות הצעת החוק של חה”כ כהן בגישה לאתרי אינטרנט באמצעות זיהוי טביעת אצבע ■ נציג משרד האוצר, ערן יצחק; אם תתקבל הצעת החוק, הדבר יחבל ברצונה של ישראל, להצטרף לארגון המדינות המתועשות (OECD)
איגוד האינטרנט הישראלי: מאות תגובות מכל העולם נגד הצעת החוק לחסימת גישה לאתרי אינטרנט
איגוד האינטרנט הישראלי: מאות תגובות מכל העולם נגד הצעת החוק לחסימת גישה לאתרי אינטרנט

מתרחב המאבק בהצעת החוק של חה”כ אמנון כהן המתנה גישה לאתרי אינטרנט באמצעות זיהוי ביומטרי (טביעת אצבע). למאבק התגייסו מאות בלוגרים מהארץ, אליהם הצטרפו תגובות זועמות גם מבלוגרים ופעילי רשת מרחבי העולם כולו. “משתמשי אינטרנט בישראל ובעולם כולו, נחרדים מהמחשבה שעל האינטרנט בישראל תוטל צנזורה – אומרת מי-טל גרייבר שוורץ, מנהלת תפעול באיגוד האינטרנט הישראלי.

“ההגנה על ילדים מפני תכנים פוגעניים באינטרנט היא חיונית, אולם הצעת החוק לא תתרום לכך ומנגד, תגרום לפגיעה בזכויותיהם של כל משתמשי האינטרנט בישראל, ולא רק של אלה המבקשים לצפות בתכנים מיניים או אלימים. במקביל, אישורה יגרום לפגיעה בכלכלה הישראלית” – הבהירה גרייבר שוורץ.

“פתרונות להגנה על ילדים מפני תכנים פוגעניים באינטרנט קיימים כבר היום באמצעות תוכנות חסימה הזמינות להורדה באינטרנט ובאמצעות הצטרפות לשירותים המוצעים על ידי כל ספקי האינטרנט. איגוד האינטרנט הישראלי פועל בשיתוף ספקי האינטרנט למציאת פתרונות נוספים ואלה יוצגו בתקופה הקרובה בסיום תהליך של הסדרה עצמית שמקיימים ספקי האינטרנט בהנחיית האיגוד” – הסבירה גרייבר שוורץ.

במהלך ישיבת וועדת הכלכלה, שדנה בהצעת החוק בקריאה טרומית, טען ערן יצחק נציג משרד האוצר, כי; “אם תתקבל הצעת החוק, הדבר יחבל ברצונה של ישראל, להצטרף לארגון המדינות המתועשות (OECD), שלא יראה בעין יפה חוק מסוג זה, המציב את ישראל בשורה אחת עם מדינות כמו סין, מצרים, איראן וערב הסעודית”.

בין המגיבים הרבים ניתן למצוא גם את דייב לוקאס ( http://dave-lucas.blogspot.com/2007/05/internet-censorship-coming-to-israel.html) ואפילו את הבלוגר הנודע ג’ף פולבר (http://pulverblog.pulver.com/archives/007018.html) הצטרף למחאה נגד הצנזורה באינטרנט.

“חששם של רבים מבין הגולשים הפעילים באינטרנט מהמהלך הוא מעבר לחשש לפגיעה בזכויות הפרט או בדמוקרטיית המידע שהיא נשמת אפו של האינטרנט “, מדגישה גרייבר שוורץ;”הם מפחדים גם מהפגיעה הכלכלית שתגרם כתוצאה מאישור הצעת החוק. מהפכת הניידות, מאפשרת נגישות לאינטרנט מכל מקום ובכל זמן ופותחת הזדמנויות חדשות”.

לדברי גרייבר שוורץ; “לאיגוד האינטרנט הישראלי, כעמותה שאמונה על קידום האינטרנט בישראל, חשוב לנו לקדם את המודעות הציבורית למאבק בחוק, אשר יפגע הן בפרנסתם של אנשים והן בעקרונות הדמוקרטיה ובהם חופש הפרטיות וחופש הביטוי”.

לעדכון בפרטי המאבק בהצעת החוק ראו: www.isoc.org.il.
בלוגרים, פעילי רשת ואזרחים, המעוניינים לסייע לאיגוד האינטרנט במאבקו, מוזמנים לפנות לאימייל; info@isoc.org.il. בלוגרים שכתבו פוסט בנושא, מוזמנים לשלוח קישור לאיגוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן