פטנטים | המצאות

בשנת 2006 הוגשו בישראל 7,426 בקשות לפטנט. כ-1,000 יותר מאשר ב-2005

0
0

חג העצמאות של הממציא הישראלי ■ יוסף שניידר מנכ”ל המרכז הישראלי לממציאים אומר: “נכון להיום הרשויות טרם הפנימו את ההשפעה החברתית והכלכלית שעשויה לצמוח מטיפוח המצאות וממציאים ישראלים ולישראל יש את כל הנתונים להפוך למעצמת על בתחום”.
בשנת 2006 הוגשו בישראל 7,426 בקשות לפטנט. כ-1,000 יותר מאשר ב-2005
בשנת 2006 הוגשו בישראל 7,426 בקשות לפטנט. כ-1,000 יותר מאשר ב-2005

לרגל יום העצמאות ערך המרכז הישראלי לממציאים ב”שיטת שניידר”, סקר בנושא ממציאים והמצאות כחול לבן. המרכז נוסד על ידי יוסף שניידר ולאחרונה הצטרף כשותף איש העסקים אביב צידון (בצילום) בעליה של חב’ BVR. הסקר, מגלה, כי המושג “מוח יהודי” לא רחוק מהדימוי שדבק בו, כל ישראלי שני, יחשוב במהלך חייו על פטנט או רעיון, רק כ-13 אחוז מהאנשים יעברו לשלב הבא שנקרא שלב הפיתוח ובו יבקשו לבחון את ההמצאה שאותה הגו, שאר הממציאים יישארו בסטטיסטיקה ככאלו שיספרו לחברים לאחר שיחשפו להמצאה שלהם ש”זה רעיון שלהם” וש”הם חשבו על זה ראשונים”.

25 אחוזים מההמצאות נולדים באופן לא מתוכנן תוך כדי מפגש חברתי, מנוחה בשעות הפנאי בסלון או במיטה ובמהלך נופש, 35 אחוזים מההמצאות הם תוצאה של צורך מקצועי כלשהו שנולד אצל הממציא במסגרת חיפוש אחר פתרונות בעבודתו, 40 אחוזים מההמצאות הם תוצאה ישירה של חשיבה עסקית מאורגנת של הממציא בפנטזיה על מיליון הדולר שההמצאה שלו תניב.

רק 2 אחוזים מהממציאים הן נשים וכל השאר הם גברים, אחוז אחד מההמצאות הן המצאות משותפות לשני אנשים ויותר ביניהם בעל ואישה שחושבים על המצאה שלרוב קשורה לענייני ניהול הבית, או שותפים עסקיים שחושבים יחד על המצאה שימושית לתחום העיסוק המקצועי שלהם. אחוז אחד מכלל הממציאים הם ממציאים סדרתיים שהגו יותר מהמצאה אחת במהלך חייהם.

כ-55 אחוזים מהממציאים ילכו עם ההמצאה לגוף מוסדר כדוגמת המרכז הישראלי לממציאים בשיטת שניידר או לעורך דין ו-45 אחוזים יבקשו ממכר או חבר שיסייע בידם בחוות דעת ראשונית על ההמצאה, משם ימשיכו לייעוץ ראשוני.

■ אחד מכל שני ממציאים חושב שההמצאה שלו תשנה את החיים לאנשים.

■ הממציא הישראלי ישקיע סכום של 4,000 ₪ ועד 1 מיליון ₪ ביישום המוצר למוצר מדף.

בכנס בנושא ממציאים ופטנטים שנערך לפני מספר חודשים באירופה ציין אחד ממנחי הכנס, כי בעתיד תימדד עוצמתה הכלכלית של מדינה על פי מספר ההמצאות שלה ושהומצאו על ידי תושבי המדינה ונרשמו בה.

“כל אדם שני בישראל הוא ממציא” – אומר עומר וייס מהשותפים במרכז הישראלי לממציאים; “גם אישה שתרמה טיפ קולינארי לשיפור תבשיל הדגים היא ממציאה וגם מנכ”ל משרד שהמציא נהלי עבודה הוא בעל חשיבה המצאתי, נכון שלא כל הממציאים לוקחים את ההמצאה שלהם לשיווק מסחרי, אבל רבים מהאוכלוסייה המציאה המצאה ששיפרה את איכות החיים שלהם או את הנוחות האישית בדבר כלשהו שנגע לחייהם האישיים ללא רצון לשווק את ההמצאה”.

יוסף שניידר מנכ”ל המרכז הישראלי לממציאים אומר: “נכון להיום הרשויות טרם הפנימו את ההשפעה החברתית והכלכלית שעשויה לצמוח מטיפוח המצאות וממציאים ישראלים ולישראל יש את כל הנתונים להפוך למעצמת על בתחום”.

שניידר, מציין, כי בכלים הקיימים של המרכז הישראלי לממציאים ניתן להדריך אדם כיצד לממש את המצאתו בזמן קצר עד למוצר מוגמר על המדף”.

בשלוש השנים האחרונות פנו כ-5,500 ממציאים למרכז הישראלי לממציאים מתוכם כ-500 ממציאים המשיכו לשלב הפיתוח ומתוכם הגיעו לכלל מוצר המוצע למכירה כ-400 מוצרים.

ישראל טויטו בעליה של חב’ “ניוטון” לחיפוש פטנטים אומר, כי ב-80% מהבקשות לחיפוש פטנטים המגיעות לניוטון מתגלה שקיים פרסום קודם והממציא מגלה שהוא לא הראשון שחשב על זה.

עוד אומר טויטו, כי בשנת 2006: הוגשו בישראל 7,426 בקשות לפטנט. כ-1,000 יותר מאשר ב-2005. כאשר בישראל, נרשמו 2,984 פטנטים.

■ 26% מבקשות הפטנט לרשות הפטנטים הישראלית הוגשו על ידי ישראלים.

■ 45% מבקשות הפטנט לרשות הפטנטים הישראלית הוגשו על די אמריקאים.

■ 41% מבקשות הפטנט לרשות הפטנטים הישראלית היו בתחום הכימיה האורגנית והתעשייתית.

בשנת 2004 הוגשו בעולם 1,599,000 בקשות לפטנט ברחבי העולם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן