חג פּוּרִים

כיצד נמנע מילדים תאונות הקשורות לחג פורים

0
0

סוג נוסף של תאונות קשור לתחפושות מסובכות שמגבילות את התנועתיות של הילד, מגבילות את שדה הראייה שלו או חוסמות את הפנים ואת דרכי האוויר יש להימנע לחלוטין מתחפושות כאלה. אני מקווה שייאסר על פי חוק למכור או להשתמש בתחפושות מסוכנות כאלה.
כיצד נמנע מילדים תאונות הקשורות לחג פורים
כיצד נמנע מילדים תאונות הקשורות לחג פורים. ד”ר גונן

ד”ר ברוך גונן מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי קפלן, מציין, כי; “משנכנס אדר מרבים בשמחה, אלא שאנו כאן ביחידה לרפואה דחופה ילדים, בכל פורים, פוגשים את הילדים ששמחתם הושבתה. אם אנו ההורים ננהג בתבונה ובאחריות לא תהיה כל סיבה ששמחתם של הילדים תושבת.

זה מספר שנים שאנשי הרפואה והחינוך, מסבירים חזור והסבר כיצד למנוע תאונות הקשורות באופן ישיר לחג הפורים ואכן יש לי רושם שמספר התאונות ירד באופן משמעותי אך מין הראוי לחזור ולהזכיר לכולנו כיצד לנהוג בתבונה”.

ראשית, מניעת כוויות, כוויות הנגרמות על ידי התלקחות של תחפושות העשויות מחומרים דליקים. יש לדאוג לכך שהחומר שממנו עשויה התחפושת לא יהיה דליק. רוב התחפושות הקנויות עשויות מחומרים שנדלקים בקלות , אין לנו פתרון לבעיה הזאת אבל ההורים צריכים לתת את הדעת לכך ולהימנע ככל האפשר משמוש בתחפושות כאלה.

יש לזכור שמלבד הכוויה יש בעת שריפה גם שאיפה של עשן רעיל שיכול לפגוע בריאות.

אם קרתה התקלה, יש ראשית לשטוף היטב במים זורמים את האזור הפגוע גם אם זה בפנים ובעיניים ולהתרחק במהירות מהמקום שבו יש עשן, ולהביא את הילד לטפול רפואי.

אין לשים על הכוויה כל מיני חומרים המיועדים בדרך כלל לאכילה כמו; תה, קפה, או לבן כמו שנהוג אצל חלק מהאוכלוסייה. במקום זאת עדיף לכסות את המקום בבד כותנה נקי.

נקודה נוספת היא פגיעות עיניים; חדירת גופים זרים, גיצי אש, חומרים מאכלים אחרים , גם כאן יש לשטוף העין, כאמור, במים זורמים במשך שתיים שלוש דקות ורק אז להביאו לטפול רפואי.

סוג נוסף של תאונות קשור לתחפושות מסובכות שמגבילות את התנועתיות של הילד, מגבילות את שדה הראייה שלו או חוסמות את הפנים ואת דרכי האוויר יש להימנע לחלוטין מתחפושות כאלה. אני מקווה שייאסר על פי חוק למכור או להשתמש בתחפושות מסוכנות כאלה.

ואחרון’ אך לא חביב הוא השימוש בנפצים וזיקוקין למיניהם. בשנים האחרונות עיקר ההסברה והחקיקה התמקדה בנושא זה ואכן אנו רואים ירידה משמעותית במכירה של “משחקים” מסוג זה אבל עדיין זה קיים ואסור להרפות מהנושא ויש לנקוט בכל האמצעים ההסברתיים והחוקיים כנגד מי שמוכר אותם ולא פחות חשוב גם כלפי אותם הורים רשלניים המאפשרים לילדיהם לקנות ולהשתמש באותם דברים מסוכנים.

חג פורים שמח.

_________

* ד”ר ברוך גונן הוא מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים (מיון ילדים) בבית חולים קפלן. ד”ר גונן הינו בוגר בית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב והתמחה ברפואת ילדים בקפלן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן