עמק חפר

פרויקט תיעוד ניצולי שואה תושבי עמק חפר הסתיים במפגש מרגש ב”יד ושם”

0
0

את המשתתפים ואת ראש המועצה האזורית עמק חפר, רני אידן, שהשתתף במפגש, ריגש חבר קיבוץ העוגן, יעקב גוטרמן, סיפר המפגש המרגש של הורי רעייתו של אידן עם תום המלחמה, סיפור אליו נחשף במהלך סיור שערך עם קבוצת ישראלים בפולין.
פרויקט תיעוד ניצולי שואה תושבי עמק חפר הסתיים במפגש מרגש ב
פרויקט תיעוד ניצולי שואה תושבי עמק חפר הסתיים במפגש מרגש ב”יד ושם”

“ככל שהזמן חולף אנו במאמץ רב לאגור ולאסוף כמה שיותר עדויות של ניצולים למען הדורות הבאים. בעוד שמסמכים יכולים לחכות, האנשים שהיו שם לא יחכו ואנו במרוץ נגד הזמן” – דברים אלה אמר מנכ”ל “יד ושם” נתן איתן, לכ-60 מתושבי עמק חפר שהשתתפו במפגש ייחודי ב”יד ושם” בירושלים, לרגל סיום פרויקט תיעוד ניצולי שואה, תושבי העמק.

לדברי ז’רר לפונד מנהל מרכז התיעוד במועצה האזורית עמק חפר, מיוזמי הפרויקט והרוח החיה שמאחוריו, נערכו במסגרת הפרויקט 90 ראיונות מצולמים.

יעקב גוטרמן חבר קיבוץ העוגן, שנשא דברים בשם הניצולים, העלה על נס את עוצמתם של הניצולים על גיוס כוחות נפש אדירים כדי לקום מהאפר ולבנות חיים חדשים.

כן ריגש גוטרמן את המשתתפים ובעיקר את רני אידן ראש המועצה האזורית עמק חפר, שהשתתף במפגש, כאשר סיפר את סיפר המפגש המרגש של הורי רעייתו של אידן עם תום המלחמה, סיפור אליו נחשף במהלך סיור שערך עם קבוצת ישראלים בפולין.

נשאו דברים אניטה טרסי, מנהלת “בית טרזין”, מיוזמות הפרויקט, ומלכה תור מנהלת מדור גביית עדויות ב”יד ושם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן