חדשות כאן ישראל כאן רמת גן נדל"ן

תנועת אומץ: לבטל המכרז ומינוי סיגל חורש ל-מהנדסת העיר רמת גן

תנועת אומ״ץ והעותרים האחרים מבקשים מבית הדין לעבודה להורות לעיריית רמת גן ומהנדסת העיר, הגב' סיגל חורש, להתייצב ולהסביר מדוע מונתה סיגל חורש לתפקיד מהנדסת העיר רמת גן על אף שלטענתם אינה, לכאורה, עומדת בתנאי המכרז המבוססים על הוראות סעיף 4(2) לחוק הרשויות המקומיות וזאת למרות התנהלותה המשמעתית והפוליטית ועל אף ניגוד העניינים בו היה מצוי חבר וועדת המכרזים מר גולדשטיין המקורב לגב' חורש.
0
0
אינג'ינר סיגל חורש, מהנדסת העיר רמת גן ברקע: בניינים בעיר | צילום: עופר וקנין מדף הפייסבוק | עיבוד: שולי סונגו
סיגל חורש

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, העומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית, הצטרפה לעתירתם של מר אביהוא בן משה ועורכת דין אביבית מאור-נמרודי, חברי מועצת העיר רמת גן ועורכת דין דנה וולנובסקי, חברת סיעת הקואליציה ״רמת גן חוזרת להוביל בראשות כרמל שאמה הכהן״ אשר הגישו כתב תביעה אל בית הדין לעבודה נגד עיריית רמת גן ומהנדסת העיר, הגב’ סיגל חורש, שעניינו פגמים חמורים בהליכי מכרז ציבורי והם מבקשים לבטל את הליכי המכרז ואת מינויה של אינג’ינר סיגל חורש לתפקיד מהנדסת העיר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

אינג’ חורש (בת 49), מציגה עצמה כתושבת העיר רמת-גן, מוסמכת כמהנדסת אזרחית מטעם הטכניון, מתמחה בקונסטרוקציה, ניהול פרויקטים ותחבורה, עם היכרות מעמיקה של המערכת התכנונית העירונית וכן ידע רב בחוק התכנון והבניה.

את דרכה החלה אינג’ינר הגב’ חורש, בעיריית רמת גן לפני כ-15 שנה וכיהנה במספר תפקידים מקצועיים וניהוליים, בהם מנהלת המחלקה לפיקוח בנייה וכסגנית מהנדס העיר, תפקיד אותו מילאה ב-7 השנים האחרונות.

במהלך שנים האחרונות אינג’ינר חורש, היתה אחראית על כל מחלקות הוועדה המקומית; רישוי, התחדשות עירונית, פיקוח ותכנון. אינג’ חורש, ייצגה את הוועדה המקומית בוועדה המחוזית, בוועדות המשנה וברשות רישוי והייתה אחראית על חתימה על היתרים, טפסי 4 ותעודות גמר.

בשנת 2017, קיבלה אינג’ינר חורש מטעם מבקר המדינה את צו הגנה כחושפת שחיתויות, לאחר שניהלה מאבק משפטי ארוך נגד החלטת הנהלת עיריית רמת גן, הקודמת, לפטר אותה.

כזכור, בתי הדין, הכירו במעמדם של ‘עותרים ציבוריים’ כ-בעלי זכות להגשת תביעה בבית הדין לעבודה גם בנסיבות בהן אינו יכול להצביע על נגיעה אישית ישירה או פגיעה אישית.

בתי המשפט, פתחו את שעריהם בפני עותרים ציבוריים בעניינים שיש להם חשיבות ל‘שלטון החוק’ ובפרט מקום בו קיבלה רשות שלטונית, החלטה שיש בה, כדי להשפיע על ציבור רחב והשלכות מרחיקות לכת.

במיוחד כשמדובר במינוי של תפקיד בכיר דוגמת; מהנדס/ת העירייה.

המשיבים; עיריית רמת גן שמינתה את הגב’ סיגל חורש למהנדסת העיר, נחשבת פעילה פוליטית ותיקה של ראש העיר מר שאמה הכהן וחבר מועצת העיר מר דני גולדשטיין ששימש כחבר בוועדת המכרזים וחבר קרוב של חורש וראש העיר שאמה הכהן.

עיריית רמת גן, לא נענתה לפנייתה של אומ״ץ למנוע דיון במועצה בעניינה של הגב’ חורש, עד לסיום בדיקה הנוגעת לתקינות ההליך

תנועת אומ״ץ והעותרים האחרים מבקשים מבית הדין להורות למשיבים להתייצב ולהסביר מדוע מונתה סיגל חורש לתפקיד מהנדסת העיר רמת גן על אף שלטענתם אינה, לכאורה, עומדת בתנאי המכרז המבוססים על הוראות סעיף 4(2) לחוק הרשויות המקומיות וזאת למרות התנהלותה המשמעתית והפוליטית ועל אף ניגוד העניינים בו היה מצוי חבר וועדת המכרזים מר גולדשטיין המקורב לגב’ חורש.

העותרים מבקשים מבית המשפט לתת פסק דין, המבטל את כל ההחלטות ותוצאות המכרז וזאת בגלל אי עמידתה של חורש בתנאי סף המכרז.

 

אינג'ינר סיגל חורש, מהנדסת העיר עם ראש עיריית רמת-גן, מר כרמל שאמה-הכהן | צילום: פייסבוק | עיבוד צילום: שולי סונגו
חורש עם שאמה-הכהן

אינג’ינר סיגל חורש, מהנדסת העיר עם ראש עיריית רמת-גן, מר כרמל שאמה-הכהן | צילום: פייסבוק | עיבוד צילום: שולי סונגו

לדעת העותרים, לא בוצע סינון מקדמי של המועמדים בהתאם לעמידתם בתנאי סף הקבועים במכרז, נפגע עיקרון השוויון והנתבע דב גולדשטיין, היה מנוע מלשמש חבר בוועדת המכרזים מחמת ניגוד עניינים.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן, פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי. אומ״ץ, יחד עם העותרים האחרים, מבקשים מבית הדין לקבוע, כי אין להכשיר את המינוי גם אחרי חודש במקום בו נפל פגם מהותי בהליך.

עוד טוענים העותרים, כי הבעייתיות של המינוי ופסילת מינויה של חורש, היו חשופים בישיבת מועצת העיר רמת גן, שאישרה את המינוי ואף חבר וועדת המכרזים, עורך דין דוד מנחם, טען לפרוטוקול, כי המינוי יגיע אל בית המשפט.

דוברת תנועת אומ״ץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; וועדת המכרזים שהתכנסה בתאריך 18.04.2109, בחרה בגב’ סיגל חורש לתפקיד מהנדסת העיר ברוב של 3 תומכים מול 2 מתנגדים.

בתאריך 28.04.2019, פנתה תנועת אומ״ץ אל עיריית רמת גן בבקשה למנוע דיון במועצה בעניינה של הגב’ חורש, עד לסיום בדיקה הנוגעת לתקינות ההליך ועמידתה של המהנדסת חורש בתנאי סף המכרז.

עיריית רמת גן, לא נענתה לפנייתה של אומ״ץ והדיון התנהל בתאריך 30.04.2019, תוך התעלמות מבקשת אומ״ץ, דבר המעלה חשש, כי ההליך המהיר לאישורה של הגב’ חורש כמהנדסת העיר, נעשה כדי למנוע הגשת תביעה וביקורת בית הדין על המינוי.

לא פורסמו קשריה כפעילה פוליטית מסורה של ראש עיריית רמת-גן, מר כרמל שאמה-הכהן.

תנועת אומ״ץ, יחד עם יתר העותרים, מביאים להלן את העובדות להגשת העתירה;

  1. יושב ראש אומ״ץ, מר פליצ׳ה (פנחס) פלד | עיבוד: שולי סונגו
    פליצ׳ה (פנחס) פלד

    המכרז פורסם לציבור במועד שאינו ידוע לתובעים.

  2. כידוע לתובעים המכרז הוצא תחילה, אולם נסגר בגלל טעות והוצא בשנית.
  3. וועדת המכרז מונתה בתאריך 04.2019 במשאל טלפוני.
  4. חברי האופוזיציה במועצת העיר, נמנעו או התנגדו למינוי הוועדה, עקב היכרות אישית של אחד מחבריה עם המועמדת הגב’ חורש.
  5. לוועדה, הוגשו 20 הצעות של מתמודדים שונים ושישה, הסירו את מועמדותם.
  6. ב-04.2019, עודכנו חברי וועדת המכרזים על התכנסותה לצורך ראיונות בתאריך ובחירת מועמד לתאריך 18.04.2019.
  7. חבר המועצה אביהוא בן משה, פנה לראש העיר וביקש לדחות את הדיון שנקבע על ערב חג הפסח ונותרה ללא מענה ורק לאחר פנייתו לממונה על המחוז במשרד הפנים ניאות ראש העיר להשיב ולמרות זאת הוועדה התכנסה בתאריך שנקבע ה-04.2019.
  8. חבר המועצה בן משה, לא קיבל חומר רקע על המועמדים פרט לקורות חיים, יממה לפני הישיבה והמועמדים לא התבקשו להציג תכניות הממחישות את ניסיונם התכנוני. גם לא נעשו פניות לממליצים לפני קיום הוועדה.
  9. לא הועברו לחברי וועדת המכרזים החשדות בעניינה של סיגל חורש המועמדת ולא פורסמו קשריה כפעילה פוליטית מסורה של ראש עיריית רמת-גן, מר כרמל שאמה-הכהן. גם לא נתנה חוות דעת של היועץ המשפטי לעירייה בעניינה של חורש והוא אף לא נכח בישיבה כמשקיף, אלא שלח את עורך דין ליאור אדם שעוסק כתובע עירוני בנושא דוחות חניה.
  10. במהלך הריאיון, מסרה חורש, תשובות כלליות ומעורפלות בתחום ניסיונה בתחום התכנון העירוני ולא הראתה ניסיון של 5 שנים, כנדרש בחוק המכרז עצמו לעומת המועמדים האחרים שהציגו את ניסיונם כמהנדסי עיר ברשויות מקומיות שונות. חורש לא הציגה בוועדה את הניסיון הדרוש ולא ידעה לציין ולו תכנית אחת שפיתחה או קידמה.
  11. על פי הצהרתה עבדה חורש במחלקה לפיקוח בנייה בעירייה בתפקידים בהם עסקה בנושאי פיקוח ורישוי בלבד, ללא נגיעה לנושא התכנוני. משנת 2014 ועד שנת 2019, עבדה חורש כסגנית מהנדסת העיר. היא לא עסקה בנושאי ליבה של ההנדסה העירונית.
  12. חורש, לא קידמה ולא עסקה בפרויקט תכנוני בעיר בכל תקופת עבודתה באגף ההנדסה ולא יזמה כל הליך בתחום התכנון על פי דבריה בוועדה.
  13. נציג משרד הפנים, שישב בוועדה, ציין מפורשות, כי חורש, חסרה את הניסיון התכנוני הדרוש.
  14. החברות הקרובה בין גולדשטיין, חבר מועצת העיר רמת גן שישב בוועדה לבין חורש, הטו לכאורה את שיקוליו הענייניים לבחירתה.

בכתב התביעה אף מופיעים פרטים נוספים לגבי הגב’ סיגל חורש, כמו; אי סדרים רבים שהתגלו בעבודתה; מחיקת תיקי פיקוח, העתקת מפות באופן שהעלה חשד לעבירות פליליות ועבירות משמעת ואף נעשה ניסיון לפטר אותה בעבר.

עוד מופיעים בכתב התביעה קשריה החבריים ההדוקים של חורש עם ראש העיר מר שאמה הכהן ופעילותה הפוליטית האקטיבית והגלויה לטובתו במהלך הבחירות לראשות העיר, בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה.

חורש, עוד נטען, בכתב התביעה, הובילה גיוס פעילים ותומכים וביום הבחירות לרשות המקומית, הייתה אחראית על שיבוץ כוח אדם של הפעילים בקלפיות השונות בניגוד להוראות חוזר מנכל.

להבנתה של תנועת אומ״ץ ויתר העותרים, תוצאות המכרז, היו ידועות מראש וראש העיר, אף פרסם פוסט בפייסבוק, שעתיים, לפני סיום הדיון בוועדה, כי חורש, נבחרה למהנדסת העיר ולפעיליו הקרובים של ראש העיר, היה ברור וידוע, כי חורש, תכהן כמהנדסת העיר עוד לפני כינוס וועדת המכרזים.

האינטרס הציבורי החיוני מחייב את ביטול מינויה של הגב’ חורש לתפקיד שהיא אינה מוכשרת לבצע מבחינת ניסיונה”. נכתב תנועת אומ״ץ, יחד עם יתר העותרים בעתירה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן