חדשות כאן ישראל כנסת ישראל

תנועת אוֹמֶץ: יש לעצור את משכורות חברי הכנסת עד לפעילותה

תנועת אומץ, פנתה היום בדחיפות אל יועץ המשפטי לממשלה, למבקר המדינה ליושב ראש הכנסת ואל היועץ המשפטי של הכנסת בבקשה לעצור את משכורות חברי הכנסת עד לתחילת פעילותה ◄ אוֹמֶץ; "זאת ועוד חברי הכנסת ובראשם היושב ראש, ממשיכים לקבל את שכרם המלא למרות מצב החירום ולמרות שאנו עדים בימים אלה ל-500,000 תושבי ישראל, הנמצאים ב'אבטלה' בשל המצב".
0
0
פנחס (פליצ'ה) פלד יושב ראש תנועת אומץ | רקע: מושבי הכנסת ריקים | צילום: אתר הכנסת | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
פנחס (פליצ’ה) פלד

תנועת אוֹמֶץ, העומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה, פנתה אתמול (שישי, כ”ד באדר, התש”פ) בדחיפות אל יועץ המשפטי לממשלה דר’ אביחי מַנדלבליט, למבקר המדינה מר מתניהו אנגלמן ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ואל היועץ המשפטי של הכנסת עורך דין איל ינון, בבקשה לעצור את ‘משכורות חברי הכנסת’ עד לחזרתה המלאה לפעילותה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לדעת יושב ראש תנועת אוֹמֶץ, מר פליצ׳ה פלד, ועמיתו עורך דין יצחק מינא, יושב ראש מועצת התנועה; “הכנסת, סגוּרה בניגוד לחוק – ואילו החכים ממשיכים לקבל משכורת מלאה ולא מוּצאים לחופשה ללא תשלום (חלת).

אי לכך ובהתאם לזאת; “אוֹמֶץ, מבקשת לפנות אליכם בבהילות בעניין הבא; לפני מספר ימים, החליט יושב ראש הכנסת, במהלך המנוּגד לכל כללי המשפט הציבורי והחוקתי לסגור את הכנסת.

הגם שמדינת ישראל, מצויה במצב חירום קיצוני, הודיע יושב ראש הכנסת, למרות בקשתם המפורשת של 61 חברי כנסת שביקשו לקיים הליכים בכנסת, להקים ועדות ולפקח על הממשלה, כי הכנסת תיסגר”.

ראשי תנועת אוֹמֶץ, מוסיפים, בפנייתם, כי; “נראה בעליל, כי שיקול דעתו של יושב ראש הכנסת, הופעל לא מתוך שיקולים ענייניים, אלא מתוך שיקוּלים פוליטיים צרים.

וזאת במגמה לטרפד את הקמתן של הוועדות שבהן יהיה רוב לאותם 61 חברי כנסת אשר ביקשו להקימן”.

לטענת אנשי אוֹמֶץ; “פעילות הכנסת בוועדותיה, נועדה לפיקוח על פעולות הממשלה אשר כזכור מכהנת כ‘ממשלת מעבר’ מכוח עיקרון הרציפות ולאו דווקא, מכוח אמון העם.

 תנועת אוֹמֶץ, מזמינה את חברי הכנסת לשמש דוגמא ולהסכים לקיצוץ שכרם ותנאי עבודתם

עורך דין יצחק מינא יושב ראש המועצה הציבורית של תנועת אומץ | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
יצחק מינא

עוד יש להדגיש, כי אין כל איסור מבחינת משרד הבריאות לפעילות הכנסת בשל היותה שירות חיוני, אין ספק, כי פעילותה זו חשובה לאין ערוך בעת החרום הזו וניתן לאלה המקטרגים לקבוע אמצעי זהירות רפואיים או שימוש באמצעים טכנולוגים אחרים” – מבהירים באוֹמֶץ.

חשיבות עבודת הכנסת היום כזרוע מפקחת על עבודת הממשלה מתעצמת בימים אלה, לאור הכוח הרב המרוכז ב‘רשות המבצעת’ ונמצאנו למדים, כי מהלך זה מסמל קריסתה של הדמוקרטיה הישראלית.

זאת ועוד; חברי הכנסת ובראשם היושב ראש, ממשיכים לקבל את שכרם המלא למרות מצב החירום ולמרות שאנו עדים בימים אלה ל-500,000 תושבי ישראל, הנמצאים ב’אבטלה’ בשל המצב.

תנועת אוֹמֶץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, מזמינה את חברי הכנסת לשמש דוגמא ולהסכים לקיצוץ שכרם ותנאי עבודתם, כדי להראות שותפות אמת עם העובדים שפרנסתם נשללה”.

דוברת תנועת אוֹמֶץ, הגב’ מיכל אדר, הוסיפה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי אומץ, קוראת לכינוסה המיידי של הכנסת על מנת לבחור את הוועדות השונות שבימים טרופים אלה, אין מחלוקת בדבר חשיבותן.

תנועת אוֹמֶץ, מסכמת ומקווה, כי; “מכתב בהוּל זה, יביא לשינוי דרסטי במצב השערורייתי השורר היום”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן