בעלי חיים בעלי כנף ירוק נעים

שפעת העופות, שיח מקוון: איך להתכונן לגל הבא והאם בני האדם בסכנה

בסימפוזיון המקוון, מדענים בינלאומיים, יחלקו את הידע שלהם, מומחים ישראלים, יציגו את המצב בארץ ישראל ויתקיים דיון על האתגרים העומדים בפנינו בתחום זה. המחלה פוגעת בעופות בר ובעופות משק, וקיים חשש כבד מפוטנציאל המעבר לבעלי חיים נוספים ואף לאדם... נדרש ידע מדעי נרחב על מנת להתמודד עם איומי מחלת שפעת העופות, לסייע למערכת האקולוגית להשתקם, ולצמצם את ההיתכנות להתפרצות נוספת.
0
0

שפעת העופות (Avian influenza) באופן התפרצותה והתפשטותה חמורה והנזקים שהיא גורמת בישראל, השנה, הדליקה נורה אדומה. מוזיאון הטבע על שם שטיינהרדט, המוסדות להשכלה גבוהה, המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע, הודיעו היום (יום שני, ח’ בשבט התשפ”ב) כי מחר (שלישי, 11.01.2022) יתקיים בין השעות | 19:30-17:00, סימפוזיון מקוון על שפעת העופות; כיצד נוכל להתכונן לגל הבא?

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בסימפוזיון המקוון, מדענים בינלאומיים, יחלקו את הידע שלהם, מומחים ישראלים, יציגו את המצב בארץ ישראל ויתקיים דיון על האתגרים העומדים בפנינו בתחום זה.

המחלה פוגעת בעופות בר ובעופות משק, וקיים חשש כבד מפוטנציאל המעבר לבעלי חיים נוספים ואף לאדם (תסמינים; בחילה, הקאה, דלקת ריאות, שלשול).

נדרש ידע מדעי נרחב על מנת להתמודד עם איומי מחלת שפעת העופות, לסייע למערכת האקולוגית להשתקם, ולצמצם את ההיתכנות להתפרצות נוספת.

בימים אלו מתמודדת ישראל עם התפרצות חמורה של שפעת העופות. המחלה פוגעת בעופות בר ובעופות משק, וקיים חשש כבד מפוטנציאל המעבר לבעלי חיים נוספים ואף לאדם.

בסימפוזיון המקוון, יחלקו מדענים בינלאומיים את הידע שלהם, מומחים ישראלים, יציגו את המצב בארץ ויתקיים דיון על האתגרים העומדים בפנינו בתחום זה.

שפעת העופות; פוגעת בעופות בר ובעופות משק, וקיים חשש כבד מפוטנציאל המעבר לבעלי חיים נוספים ואף לאדם.

השרה להגנת הסביבה הגב' תמר זנדברג | צילום: דוברות המשרד© | עיבוד צילום: שולי סונגו©
השרה תמר זנדברג

מטעם דוברת המשרד להגנת הסביבה, נמסר לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי הוובינר, יכלול דברי פתיחה של השרה להגנת הסביבה הגב’ תמר זנדברג, וכן הרצאות בהובלת פרופ’ נגה קרונפלד-שור, המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה ומדענים בין-לאומיים ומומחים ישראלים, שיציגו את המצב בארץ.

בנוסף, יתקיים פאנל בהשתתפות פרופ’ רן נתן מהאוניברסיטה העברית; דר’ גל זגרון, מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה; דר’ עמרי בונה, ראש מחוז צפון, קקל; דר’ תמיר גושן, מנהל השירותים הווטרינריים;

דר’ יואב פרלמן, מנהל מרכז הצפרות הישראלי מהחברה להגנת הטבע; דר’ אורן שטח כתבי, מרכז מחלות זואונוטיות ותחלוּאה ממזון, משרד הבריאות ודר’ יהושע שקדי, המדען הראשי, רשות הטבע והגנים.

מוזמנים להצטרף לשיח מקוון ובינר (Webinar) סוג של סמינר רשת (Web Seminar) שיתקיים יום שלישי, 11 בינואר 2022 בין השעות 17:00-19:30.

להרשמה ל’וובינר שפעת העופות בישראל‘ מחר, שלישי, 11 בינואר 2022 וצפייה ב’זוּם’, לחץ על הלינק; https://app.activetrail.com/S/3iaiztztwfzt.htm

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן