בעלי כנף חקלאות ישראל מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ מועצה אזורית מנשה מענית

שפעת העופות, התגלתה בלול קיבוץ מענית, משרד החקלאות: הוטל סגר

הזן שאובחן משפעת עופות (Avian influenza) הוא H5N8 שהוא סוג של נגיף שפעת העופות אשר פוגע ב-עופות בר, עופות משק ו-עופות חצר ◄דר' רם כץ, רופא ראשי לבריאות העוף בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, על הטלת הסגר על הלולים הנמצאים ברדיוס של 10 קילומטרים מן הלול הנגוּע. ◄משרד החקלאות, מרגיע את הציבור הרחב; ניתן להמשיך ולצרוך עופות וביצים.
0
0
התפרצות שפעת עופות התגלתה בלול בקיבוץ מענית במועצה האזורית מנשה ברקע: נקודת שירותים הווטרינריים במשרד החקלאות | עיבוד: שולי סונגו ©
שפעת עופות בקיבוץ מענית

‘הקורונה של עופות’ כאן בישראל, שפעת העופות (Avian Influenza) נתגלתה בלול רבייה ב-קיבוץ מענית, שבמועצה האזורית מנשה, זאת התברר בעקבות דיווח על תמותת עופות וביקורת השירותים הווטרינרים של משרד החקלאות, נשלחו דגימות לבדיקה במעבדה של המכון הווטרינרי במשרד החקלאות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בדגימות נמצא נגיף שפעת העופות. עם קבלת התוצאות הראשוניות, הקובעות, כי הזן שאובחן הוא H5N8 שהוא סוג של נגיף שפעת העופות אשר פוגע ב-עופות בר, עופות משק ו-עופות חצר וכי עד כה לא ידועים מקרים של הדבקה בבני אדם מזן זה.

משרד החקלאות הטיל הסגר על הלול ומגבלות על משקי עופות בסביבה, בהתאם לנוהל. במשרד החקלאות, מציינים, כי מדובר ב’לוּל רבייה‘ שמטרתו ייצור ביצים לייצור אפרוחי פטם המונה כ-35,000 עופות.

במקביל, בהתאם לנהלים, הורה דר’ רם כץ, רופא ראשי לבריאות העוף בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, על הטלת הסגר על הלולים הנמצאים ברדיוס של 10 קילומטרים מן הלול הנגוּע.

באזור ההסגר, מבוצע ניטור המצטרף לשאר הביקורות והבדיקות שעורכים גורמי המקצוע של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בכלל הלולים ברחבי הארץ בשגרה.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה באמצעות הגב’ נועה בן עזרא לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי במשרד, מדגישים, ללא קשר לאמור לעיל, כי ככלל, יש לקנות ביצים, אך ורק שהן ארוּזות מכל צדיהן בקרטון או בניילון.

כמו גם, חשוב לצרוך ביצים ועופות רק לאחר שבוּשלו כיאות. עקב המחסור בשוק תותים נמכרים כעת ברשתות בכ-60-50 ₪ לקילוגרם, כשב”ירקניות” המחיר עוד יותר גבוה יותר.

מערך בריאות עופות בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות

מערך בריאות העופות בשירותים הווטרינריים מופקד על הפיקוח, האכיפה והרגולציה בענף הלול. עיקר הפעילות מתבצעת בנושאים של בלימת מחלות מדבקות ומניעת התפשטותן במשקי עופות, פינות חי וציפורי נוי.

היחידה, פועלת תחת 3 כותרות; בריאות העופות, בריאות הציבור ורווחת העופות.

האכיפה מתבצעת בתחומי פעילות מגוונים, כגון; ביקורות חיסונים בפועל, ביקורות מסמכים, דיגום ביולוגי לאיתור מוקדם של מחוללי מחלות, ביקורות במדגריות, רישוי ותפעול נכון של לולים, בטיחות ביולוגית, ניטור סלמונלה, ניטור שפעת, ניטור שאריות כימיות במוצרי הלול, פיקוח על צוותי חיסון, ימי עיון והדרכה וכן, פיקוח על יבוא ויצוא של עופות.

החוקים והתקנות המהווים בסיס לפעילות המערך הם; פקודת מחלות בעלי חיים, תקנות מחלות בעלי חיים, חוק צער בעלי חיים, פיקוח מצרכים ושירותים, ניו קסל ועוד.

פעילות הפיקוח והאכיפה בענף הלול, הייתה משולבת בעבר במערכת של המועצה לענף הלול. כיום פועל מערך בריאות העופות באופן עצמאי במסגרת השירותים הווטרינריים תוך התמודדות עם מגוון הנושאים שבאחריותו.

מערך בריאות העוף בשירותים הווטרינריים, מקיים קשרי עבודה מקצועיים עם גופים ממשלתיים וציבוריים חוץ משרדיים, ביניהם; המשרד להגנת הסביבה, רשויות מקומיות, משרד הבריאות, המועצה לענף הלול, ארגון המגדלים ועוד.

המידע, הובא מתוך אתר משרד החקלאות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן