בעלי כנף חקלאות ישראל מועצה אזורית גולן עמק חפר

שפעת העופות בתרנגולי הודו מתרחבת: עין החורש, רם-און וגבעת יואב

אנשי משרד החקלאות: ב-3 המוקדים החדשים כ-90 אלף תרנגולי הודו; המוקדים בודדו ומתבצע ניטור אקטיבי של חוות נוספות באזור וזאת בנוסף להמשך הפעילות במוקד השפעת בענף ההטלה במושב מרגליות. מדובר באירוע מתגלגל ומתמשך לאור ההערכות שמוקדים נוספים, יתגלו ◄ שר החקלאות מר עודד פורר; "אנו צריכים להביא את הלולים למצב של בטיחות ביולוגית גבוהה, כדי  לא להיות גם בשנה הבאה באירוע מתגלגל ומתמשך כזה".
0
0

שפעת העופות ב’תרנגולי הודו’ בישראל מתרחבת ומאד מדאיגה כשהיום (שני, כ”ג בטבת התשפ”ב) נודע על חשיפתם של שלושה מוקדי שפעת עופות נוספים בלולי תרנגולי הודו בקיבוץ עין החורש שבמועצה האזורית עמק חפר ובמושבים; רָם אוֹן שבמועצה האזורית גלבוע ו-גִּבְעַת יוֹאָב, הממוקם בדרום רמת הגולן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, פועלים על פי נוהל חירום, נוכח התרחבות מוקדי שפעת העופות בצפון הארץ; בשלושת המוקדים החדשים כ-90 אלף תרנגולי הודו; המוקדים בוּדדו ומתבצע ניטור אקטיבי של חוות נוספות באזור; וזאת בנוסף להמשך הפעילות במוקד השפעת בענף ההטלה במושב מרגליות.

אנשי משרד החקלאות, מדגישים בתגובתם, כי ב-3 המוקדים החדשים כ-90 אלף תרנגולי הודו; המוקדים בוּדדו ומתבצע ניטור אקטיבי של חוות נוספות באזור וזאת בנוסף להמשך הפעילות במוקד השפעת בענף ההטלה במושב מרגליות.

 שר החקלאות מר עודד פורר; “אנו צריכים להביא את הלולים במדינת ישראל למצב של בטיחות ביולוגית גבוהה כדי  לא להיות גם בשנה הבאה באירוע מתגלגל ומתמשך כזה”.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מעדכן על שלושה מוקדי התפרצות נוספים של שפעת עופות בצפון הארץ;

  • מוקד ראשון; קיבוץ עין החורש שבמועצה האזורית עמק חפר, אוּתרו כ-31 אלף תרנגולי הודו לפיטום נגועים בנגיף הקטלני לעופות;
  • מוקד שני, מדובר על כ-19 תרגולי הודו לפיטום נגוּעים במושב רָם אוֹן שבמועצה האזורית גלבוע בחבל תענך ליד עפולה.
  • מוקד שלישי, זוּהו כ-38 אלף תרנגולי הודו לפיטום נגועים במושב גבעת יואב במועצה האזורית גולן.

השירותים הווטרינריים פועלים בימים האחרונים במתכונת חירום, שלושת המוקדים הנוספים בוּדדוּ וממשיך הניטור האקטיבי באזור כולו, על מנת לבער את המחלה ולמנוע את המשך התפשטותה.

שפעת העופות; מדובר בשפעת עופות מזן H5N1, שעלול לגרום בסיכון נמוך לתחלואה בבני אדם.  

כידוע, בעונה זו של השנה, מאות אלפי עופות עוברים בישראל בדרכם לאפריקה. נוכחותם של עופות בתקופת נדידה מגבירה את הסכנה להעברת מחלות שונות, ובראשן; שפעת העופות.

לאור זאת, משרד החקלאות שב ומזהיר, כי על כל מגדלי העופות והציפורים, למלא אחר הנחיות השירותים הווטרינריים, ולמנוע שוטטות של עופות בשטחים פתוחים.

על כל  מקרי תחלואה ותמותה חריגים בעופות יש לדווח מיד לווטרינר המטפל, לווטרינר הרשותי ולשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. בכל מקרה אין להשליך פגרי עופות בצורה לא מוסדרת. 

פקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בדרכם להתמודדות בהתפרצות שפעת העופות | צילום: משרד החקלאות | עיבוד: שולי סונגו ©
פקחי משרד החקלאות

מטעם דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בראשות הגב’ דפנה יוריסטה, הוסיפה הגב’ ליפז דה-גרוט לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי כמו במקרים קודמים השנה, גם במקרה זה מדובר בשפעת עופות מזן H5N1, שעלול לגרום בסיכון נמוך לתחלואה בבני אדם.

משרד החקלאות שב ומזכיר לציבור להקפיד על צריכת מוצרי עוף וביצים רק לאחר בישול, כיוון שטיפול בחום גבוה (בישול, אפייה, טיגון) משמיד את כלל החיידקים והנגיפים בעופות. במשרד, מציינים כי המלצה זו תקפה בשגרה, וכעת ביתר שאת.

מאז התפרצות שפעת העופות בקרב עופות בר באגמון החולה, השירותים הווטרינריים מבצעים ניטור אקטיבי של חוות ומשקים באזור הצפון כולו. בתוך כך, זוהו המוקדים הנוכחיים בקיבוץ עין חורש ובקיבוץ רם און.

כאמור, רק אתמול פורסם על מוקד תחלואה נוסף בסמוך למושב מרגליות, ובו כ-320 אלף תרנגולות מטילות. זאת, בנוסף, למוקדים קודמים; מרגליות, נאות גולן, אגמון החולה, כפר ברוך, קיבוץ עין צורים, אביגדור, מעיין צבי ו-נהלל.

נכון להיום, משרד החקלאות מנהל חדר פיקוד קדמי (חפק) באגמון החולה, על מנת לתכלל את פעילות כלל גורמי הממשלה הרלוונטיים הפועלים במקום, ולסייע לרשות הטבע והגנים ולקקל לנהל את אירוע התחלואה החריג בקרב עופות בר באזור.

מאז מרץ 2006, אז התגלו מקרי שפעת עופות בקיבוץ חולית ועין השלושה שבדרום הארץ ובמושב שדה משה שבחבל לכיש, מתגלים מקרי שפעת כמעט בכל שנה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן