חדשות כאן באר שבע כיף נעים לאישה ספורט ישראל

שחמט – לראשונה אישה בתפקיד קפטן נבחרת ישראל לגברים

השחמטאית אילנה דוד, מנהלת מועדון השחמט של באר שבע, שעסקה משנת 2000 במגוון של תפקידים במועדון השחמט, מונתה בימים אלה לתפקיד קפטן נבחרת ישראל לגברים בשחמט והיא תכהן במקביל גם כממלאת מקום יושב ראש הנהלת האיגוד הישראלי לשחמט והיא תישא באחריות כוללת על הנבחרת לרבות על ההיבטים המנהליים, הארגוניים והמקצועיים.
0
0
אילנה דוד מנהלת מועדון השחמט של באר שבע, קפטן נבחרת ישראל לגברים בשחמט | צילום: יחסי ציבור  | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אילנה דוד, שחמטאית

מנהלת מועדון השחמט של באר שבע, הגב’ אילנה דוד (58), קבעה בימים אלה תקדים תולדות האיגוד הישראלי, כאשר מונתה לתפקיד קפטן נבחרת ישראל לגברים בשחמט והיא תכהן במקביל גם כממלאת מקום יושב ראש הנהלת האיגוד הישראלי לשחמט, דר’ צבי ברקאי. לאחר מינויה, ציינה דוד; “אני שמחה ונרגשת לקראת האתגרים העומדים בפני”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

יצוין, כי תפקיד זה אינו זר לה, שכן בין השנים; 2016- 2018 שמשה הגב’ אילנה דוד כקפטן נבחרת ישראל לנשים בשחמט, אולם, כאמור, זוהי הפעם הראשונה בתולדות האיגוד הישראלי בשחמט כי אישה, תמלא תפקיד של קפטן בנבחרת של גברים, במסגרתו היא תישא באחריות כוללת על הנבחרת לרבות על ההיבטים המנהליים, הארגוניים והמקצועיים.

הגב’ דוד, המכהנת כחברת הנהלת האיגוד הישראלי לשחמט מעל 10 שנים, למדה שחמט מאביה בגיל 4 ושנתיים לאחר מכן, החלה להתאמן. בגיל 7, היא זכתה באליפות באקו לשחמט ובגיל 16, זכתה ב-אליפות הנשים של אזרבייז’אן.

שנה לאחר מכן, זכתה באליפות ברית המועצות בשחמט. בשנת 1979, עלתה לישראל עם משפחתה והצטרפה למועדון השחמט באר שבע.

בשנת 1980, זכתה באליפות ישראל לנשים ובאותה שנה, ייצגה את ישראל באולימפיאדת השחמט לנשים במלטה, בלוח הראשון של הנבחרת. שנה לאחר מכן, השיגה תואר אמן פידא (FIDEהפדרציה הבינלאומית לשחמט).

אילנה דוד, קיבלה תואר שופטת פידא של ארגון בינלאומי לאיחוד מספר איגודים לאומיים של שחמט שהיו בעולם (2015)

ובשנת 1982, קבלה דרגת אמן בינלאומי. באותה שנה, השתתפה באולימפיאדת שחמט בלוצרן וזכתה במקום הראשון בתחרות בינלאומית במסגרת פסטיבל דורטמונד. בשנת 1985, זכתה בתחרות אזורית לאליפות העולם והעפלתי לשלב הבין אזורי .

חבר הועד המנהל של מועדון השחמט בבאר שבע מר אמיר רוזנבליט, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי לצד עיסוקה האינטנסיבי בשחמט, פנתה דוד לתחום המוסיקה ובין השנים; 1980 – 1984 רכשה תואר ראשון באקדמיה למוסיקה בירושלים.

בין השנים; 1985-1987, רכשה תואר שני במוסיקה באוניברסיטה העברית ובין השנים; 1990 – 2000, ניהלה את קונסרבטוריון למוסיקה בירוחם, כאשר בין השנים; 1994 – 2017, לימדה במגמה למוסיקה בבית ספר תיכון מקיף א’ בבאר שבע.

אילנה דוד עסקה משנת 2000 במגוון של תפקידים במועדון השחמט באר שבע; הדרכה, שיפוט, ניהול וארגון תחרויות ואירועי שחמט. משנת 2013 היא מנהלת את מועדון השחמט העירוני, שזכה בהובלתה בהישגים מרשימים בארץ ובעולם.

בין היתר, השתתפה באולימפיאדת השחמט בנורבגיה (2014) וקיבלה תואר שופטת פידא של ארגון בינלאומי לאיחוד מספר איגודים לאומיים של שחמט שהיו בעולם (2015); בין השנים; 2016- 2018 שמשה כקפטן נבחרת ישראל לנשים בשחמט ובשנת 2016, קיבלה תואר מאמן פידא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן