חדשות נדל"ן קרית אונו

ראש העיר קרית אונו: לבד ב’התחדשות העירונית’

תכנית מתאר

בהמשך להצגה לציבור של תכנית המתאר 2040 בקריה האקדמית, הקמנו תערוכה מתחלפת של פרקי התכנית בספרייה העירונית. התערוכה תימשך ארבעה שבועות כאשר מדי שבוע יוצג פרק אחר מהתכנית. השבוע נציג את פרק ההתחדשות העירונית ואני גאה להציג בפניכם סרטון הדמיה בנושא. מוזמנות ומוזמנים להגיע לספרייה. שבת שלום, ישראל

‎Posted by ‎ישראל גל - ראש עיריית קריית אונו‎ on‎ שישי 1 יוני 2018
ישראל גל ראש עיריית קרית אונו: "הרשויות נמצאות לבד במערכה של ההתחדשות העירונית – המינהל מעדיף לקבל כמה שקלים במחיר למשתכן, וגם את זה יגלגלו אלינו בעתיד... התחדשות עירונית היא הזדמנות לא פחות טובה ממחיר למשתכן, שזו תכנית שנוחה לממשלה" ◄ סמי חברת הבניה מצלאוי: "ניתן לבצע פרויקטים של פינוי בינוי על קרקעות המדינה, וכך למכור דירות במחיר של 65% ממחירן בשוק לזוגות צעירים, ולהוסיף 10 אלף יח"ד במרכז הארץ כבר היום".
0
0

“הרשויות המקומיות נמצאות לבד במערכה של ההתחדשות העירונית. לא מקבלות מימון וסיוע כלכלי מהאוצר ולא מהמינהל, שיותר קל לו לשווק מחיר למשתכן ולקבל כמה שקלים פר יחידה. גם את זה יגלגלו בעתיד לרשויות”, כך אמר היום ישראל גל, ראש עיריית קִרְיַת אוֹנוֹ ב’פאנל קבינט הדיור’ שהנחתה דניאלה פז ארז, מייסדת ומנכל ‘פז כלכלה והנדסה’ ב’וועידת ההתחדשות העירונית’ שהתקיימה בירושלים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

לדברי ראש העיר קרית אונו, שהוכרזה כעיר בשנת 1992, מר גל;  “המדינה לא מבינה שמדובר בהזדמנות בלתי רגילה להתחדשות של תשתיות מבני ציבור, הכנסת אוכלוסיה צעירה. להביא לכך שגם זוגות צעירים יוכלו לגור במקום. בסופו של דבר’ יש ראשי רשויות שלא רוצים להיכנס לזה בגלל כל התהליך – ואני מבין אותם, למה להם?!

דניאלה פז ארז
דניאלה פז ארז

אבל ‘התחדשות העירונית’ זה פרויקט חשוב שאין כדוגמתו. זה משפר רמת חיים, מחזק את הבתים ממגן אותם והזדמנות רצינית לצמיחה עירונית. זו הזדמנות לא פחות טובה מהדיור למשתכן, שזו תכנית נוחה לממשלה“.

מנכל משרד הבינוי והשיכון, מר חגי רזניק, אמר ב‘וועידת ההתחדשות העירונית’; “בסופו של דבר כל שקל שהמדינה לא תשקיע היום בהתחדשות עירונית, היא תשקיע לפחות 10 שקלים בעתיד.

כמדינה צריך לשים את היד עמוק בכיס ולסיים הקמת הקרן להתחדשות עירונית, כי היא תסייע להתחדשות עירונית בפריפריה, איפה שהכלכלה לא מאפשרת לייצר מודל“.

 דניאלה פז ארז, מנכל ‘פז כלכלה והנדסה’; יש פוטנציאל של אלפי בניינים להתחדשות עירונית, בעיקר בערים.

מייסדת ומנכל ‘פז כלכלה והנדסה’ הגב’ דניאלה פז ארז, שהנחתה את הפאנל ‘פאנל קבינט הדיור’ אמרה; “בישראל היום מיליון יחידות דיור שמהוות פוטנציאל של אלפי בניינים להתחדשות עירונית, בעיקר בערים. השאלה מה אנחנו מתכננים, ואיזה ערים אנחנו רוצים לראות.

העתיד מצריך דברים קצת אחרים. אנשים משתנים, הרבה היבטים משנים צרכי אוכלוסיה. האם להרוס ולבנות אותו דבר הוא מה שהעתיד שלנו צריך? האם רוצים לחדש את מה שהיה לנו, או שאנחנו רוצים להיות עם בניה מסוג אחר, מתועשת, מיקרו דירות, או סוגים שונים.

סמי מצלאוי בעלים חברת מצלאוי
סמי מצלאוי בעלים חברת מצלאוי

יש תנאים לסביבה אורבנית תוססת, המחקרים מיושמים באופן מאד חלקי בישראל. כי התחלנו מלמטה – יזמים תכננו ואחר כך, רשויות מקומיות הגיעו עם תכניות מתאר.

הדבר הכי קרוב לתכנון כזה הוא הכניסה לעיר ירושלים – גיוון אמצעי תחבורה, מרחב ציבורי משמעותי, והרבה שטחים. הכניסה לירושלים מייצרת משהו דומה לאיך שהעתיד שלנו צריך להראות, כאשר עירוב השימושים שישלבו בתהליך יהפוך אותה לשוקקת כל היום”.

 סמי מצלאוי; ישנן קרקעות של המדינה, עליהן בנויות דירות ישנות. תנו לנו לפתח אותה בצורה של פינוי – בינוי.

מר סמי מצלאוי, מבעלי השליטה בחברת הבניה מצלאוי, החלוצה בתחום ‘הפינוי בינוי’ בישראל, פנה לנציגי הממשלה ממשרדי האוצר והבינוי והשיכון בפאנל ‘פאנל קבינט הדיור’ ואמר להם, כי; “בניתם את הבתים האלה בשנות החמישים, ולאנשים שגרים בהם יש זכויות וזה בית שלהם. אתם צריכים להבין כמה חשובה ההתחדשות במקומות האלה.

היום הוצאתם אלפי יחידות דיור במחיר למשתכן. עשיתם עבודה יפה ומצווה לזוגות הצעירים. הרעיון שלי הוא כזה – ישנן קרקעות של המדינה, עליהן בנויות דירות ישנות.

תנו לנו לפתח אותה בצורה של פינוי – בינוי. מבקשים עוד 20 אחוז זכויות אוויר בלבד שיהיו לצורך בניית דירות לזוגות צעירים בלבד. הדייר, ישלם את העלות פלוס רווח קבלני בלבד, וגם ישלם 150-200 אלף שקל לרשות, כדי שזו לא תרדוף אחרי המדינה לתקציבים.

עם כל מה שמניתי ניתן למכור את הדירות הללו ב-65% ממה שאני מוכר אותן לשוק החופשי. בדרך זו אפשר לעשות מעל 10 אלף יחידות דיור לזוגות צעירים במרכז הארץ, כבר היום. צריכים לשמור על הילדים שלנו שימשיכו לגדול ליד המשפחות שלהם ולא להוציא אותם 50 קילומטר, בלי עזרה מההורים וכו׳”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן