צבא | משטרה | ביטחון

ראש הממשלה נתניהו: לא נאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני

ראש הממשלה מר נתניהו; "מי שמאיים עלינו בהשמדה שם עצמו בסכנת כליה ומעמיד עצמו, את ההנהגה שחושבת במונחים כאלה, בסכנה דומה. אנחנו תמיד נגן על עצמנו בכוחות עצמנו. אבל הכוחות הללו שלנו, הם באמת הכוחות, המוחות והלבבות שמוצגים כאן ◄לכם, הזוכים בפרס ביטחון ישראל, יש מניות-יסוד בחישול כוח המגן המרתיע והמכריע. כולכם עשיתם עבודה מצוינת. שאו ברכה והמשך הצלחה – בפועלכם להבטיח את נצח האומה".
0
0

ראש הממשלה ושר הביטחון מר בנימין נתניהו, שב והזהיר הערב (יום שלישי, כ”ט בסיון התשע”ט ) את איראן, שהודיעה אתמול (ב’), כי חצתה את ‘רף האורניום המועשר’ של 300 קילוגרמים. כי זהו צעד מתריס נוסף, בשאיפתה לייצר נשק גרעיני. אי לכך ישראל, לא תאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני. מי שמאיים עלינו בהשמדה שם עצמו בסכנת כליה ומעמיד עצמו, את ההנהגה שחושבת במונחים כאלה, בסכנה דומה, אנחנו תמיד נגן על עצמנו בכוחות עצמנו”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ראש הממשלה ושר הביטחון מר בנימין נתניהו בטקס הענקת פרס ביטחון ישראל 2019 | צילום: רועי אברהם, לעמ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
בנימין נתניהו

את הדברים אמר מר נתניהו, בטקס חגיגי בבית הנשיא שבירושלים, של ‘פרס ביטחון ישראל’ בהשתתפות נשיא המדינה מר ראובן ריבלין, הרמטכל רב אלוף אביב כוכבי ומנכל משרד הביטחון אלוף (מיל’) אודי אדם ועוד.

הפרס הוענק למבצעי הפריצה של “המוסד” לארכיון הגרעין האיראני, לחושפי מנהרות טרור חוצות-גדר של חזבאללה בצפון, למפתחי מערכת הנשק “ברד קל” ולמפתחי פרויקט טכנולוגי של השבכ שמנע פיגועים רבים, כמו כן, שני גופים ביטחוניים נוספים, ששמם לא פורסם.

פרס ביטחון ישראל על שם אליהו גולומב, ליחידים או לגופים עבור פעילות שתרמה להגברת הביטחון של מדינת ישראל ובדרך כלל ניתן על פיתוח טכנולוגי (על הישג שמקורו בעוז רוח בשדה הקרב ניתנים עיטורי צהל) כאמור, אמש קיבלו אנשי ‘המוסד’ למודיעין ולתפקידים מיוחדים ‘חשיפת תוכנית הנשק הגרעיני של איראן’.

להלן מדברי ראש הממשלה ושר הביטחון מר בנימין נתניהו בטקס הענקת פרס ביטחון ישראל, בבית הנשיא;

ועדת הפרסים בראשות שאול חורב, הייתה צריכה לבחור מתוך עושר גדול של פרויקטים, אם אפשר היינו צריכים לספר על מה לא הגיע הנה, זה לא פחות מדהים. אבל היא בחרה ארבעה פרויקטים זוכים; אלה בעלי השפעה מרחיקת לכת על ביטחון ישראל בהרתעת אויבינו בסיכול, בהגנה ובהתקפה.

הפרס הראשון, ניתן לצוותי המודיעין וההנדסה

הפרס הראשון ניתן לצוותי המודיעין וההנדסה, שחשפו ונטרלו את מנהרות הטרור במבצע ‘מגן צפוני’.

בכך הם שללו נשק אסטרטגי מחיזבאללה. השמדת המנהרות הוא הישג חשוב מאוד, שפוגע בהתבססות האיראנית בזירה הצפונית.

הפרס השני, ניתן על פיתוח חימוש משמעותי

הפרס השני ניתן על פיתוח חימוש משמעותי, ביוזמת חיל האוויר והתעשיות הביטחוניות.

החימוש הזה, מסייע לנו למנוע את ההתבססות של איראן בגבולנו הצפוני – לאורך הגבול, בעומק סוריה, בסוריה כולה. אין לאיראן, חסינות בשום מקום בסוריה.

הפרס השלישי, ניתן לפיתוח של מאגרי נתונים למאבק בטרור

הפרס השלישי ניתן לפיתוח של מאגרי נתונים למאבק בטרור. ‘מערכת ‘Big Data שפיתח השבכ, מאפשרת לאתר ולסכל פיגועי טרור מבעוד מועד.

זה נעשה יום-יום, לילה-לילה, מאות פעמים בשנה. הדרך שבה אנחנו נלחמים בטרור ביהודה ושומרון, אינה לחכות שהוא יגדל ויתעצם. אנו עושים הכול כדי לגדוע את הטרור בתחילתו.

במידת האפשר, איננו רוצים לנקוט מרדף חם לאחר מעשה, אלא ‘כיסוח הדשא’ ו’עקירת יבליות‘ לפני מעשה. המערכת החדשה, עוזרת לנו לעשות זאת.

הפרס הרביעי, ניתן על הבאת ארכיון הגרעין הסודי של איראן לישראל

הפרס הרביעי, ניתן על עוד הישג מזהיר מהשנה האחרונה – הבאת ארכיון הגרעין הסודי של איראן לישראל על ידי ‘המוסד‘.

אנשינו הוציאו מטהרן עשרות אלפי מסמכים, דיסקים, תקליטורים. החומר הזה, מוכיח בצורה ברורה, קודם כל שאיראן שיקרה לקהילה הבינלאומית, היא נקטה צעדים מעשיים לפיתוח נשק גרעיני.

אני אישרתי את הפעולה הזאת מתוך מחשבה – שחשיפת התכנית תסייע לשכנע את נשיא ארצות הברית לצאת מ‘הסכם הגרעין המסוכן עם איראן‘.

אבל אני רוצה לספר לכם משהו שלא סיפרתי עד היום, שיתפתי את נשיא ארצות הברית ברעיון המבצע, עוד לפני שהוא בוצע. כשפגשתי אותו בדאבוס, אמרתי לו שאני מתכוון לשלוח את אנשינו ללב טהרן – להביא את הארכיון. הוא שאל אותי האם זה מסוכן.

אמרתי לו שיש בזה סיכון לא מבוטל, אבל שהתוצאה מצדיקה את הסיכון. ולכן, כשהבאתי אליו אחרי המבצע לחדר הסגלגל ב‘בית הלבן’ את הממצאים העיקריים שחשפנו בארכיון – הוא כבר ידע במה מדובר.

הוא הביע את הערכתו לתעוזה ולהישג. אין לי שום ספק שזה סייע לאשרר את החלטתו לפרוש מההסכם (הסכם הגרעין עם איראן) המסוכן הזה.

אתמול (שני) איראן, הודיעה שחצתה את רף האורניום המועשר של 300 קילוגרמים. זהו צעד מתריס נוסף, בשאיפתה לייצר נשק גרעיני.

ישראל, לא תאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני. מי שמאיים עלינו בהשמדה שם עצמו בסכנת כליה ומעמיד עצמו, את ההנהגה שחושבת במונחים כאלה, בסכנה דומה.

אנחנו תמיד נגן על עצמנו בכוחות עצמנו. אבל הכוחות הללו שלנו, הם באמת הכוחות, המוחות והלבבות שמוצגים כאן. לכם, הזוכים ב‘פרס ביטחון ישראל’ יש מניות-יסוד בחישול כוח המגן המרתיע והמכריע.

כולכם עשיתם עבודה מצוינת. שאו ברכה והמשך הצלחה – בפועלכם להבטיח את נצח האומה“. עד כאן דברי ראש הממשלה ושר הביטחון מר בנימין נתניהו בטקס הענקת פרס ביטחון ישראל.

אודות פרס ביטחון ישראל

את רעיון הענקת פרס ביטחון ישראל, הגה ראש ממשלת ישראל הראשון, דוד בן גוריון, שביקש להעניק ביטוי לתרומת אנשי הפיתוח לביטחון מדינת ישראל.

הפרס על שמו של אליהו גולומב זכרו לברכה, מי שימש כמפקד ארגון “ההגנה” הוא פרס הניתן, מדי שנה ליחידים או לגופים, עבור פעילות שתרמה להגברת הביטחון של מדינת ישראל ובדרך כלל ניתן על פיתוח טכנולוגי (על הישג שמקורו בעוז רוח בשדה הקרב ניתנים עיטורי צהל).

חלוקת הפרס, החלה בשנת 1958. הפרס מוענק בדרך כלל על ידי נשיא מדינת ישראל בסמוך ליום העצמאות. זוכי הפרס, נקבעים על ידי שר הביטחון. החלטתו מתבססת על המלצות ועדת שופטים חיצונית, המתמנה על ידיו.

כל שנה מוענקים שלושה או ארבעה פרסים – אחד עבור מפעל חיים מצטבר, ושניים או שלושה עבור אדם או צוות שלפעילותם תרומה לתחום המבצעי.

מקבלי הפרס

שמותיהם של מרבית מקבלי הפרס נשמרים בסוד, וכך גם פרטי הפעילות שזיכתה אותם בפרס (לעתים מתפרסמים הפרטים רק כעבור שנים).

עד שנת 2017, זכו בפרס 178 פרויקטים, כ-1,000 אנשים, מהם 14 על מפעל חיים. 52 אנשים זכו בפרס פעמיים. ו- 7 אנשים זכו יותר מפעמיים.

 וידאו; רועי אברהם, לשכת עיתונות ממשלתית.

◄ סאונד; בן פרץ, לשכת עיתונות ממשלתית.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן