חדשות בריאות

קליבר- מדפסת תלת מימד להדפסת שתלים רפואיים בבתיהח

באחד היישומים הראשונים שהמחישו את יכולות המדפסת הראשונה בעולם שתוכננה במיוחד להדפסת שתלים רפואיים המותאמים אישית, הודפס בבית חולים בניו-דלהי, חלק המחליף עצם גולגולת שניזוק. היתרון הגדול: ל'שתל הפולימרי' יש תאימות ביולוגית ◄מנכל חב' קליבר מר גיא אנגל; "מדובר בבשורה ל'קהילה הרפואית' ולחברות העוסקות בפיתוח מוצרים רפואיים... הם בוודאי ישמחו לקבל פתרון שיחליף את שתלי הטיטניום המאוד יקרים בהם נעשה שימוש כיום".
0
0

גולגולת שבורה ׳הוּטלאה׳ בשתל פולימרי שהודפס בתלת מימד נשמע לכם דימיוני? אז זהו – ממש לא. זה כאן ועכשיו בישראל וברחבי העולם; חברת קליבר מקבוצת גסטטנרטק, השיקה בהשקת בכורה בישראל את ה-Apium M220 מדפסת התלת מימד השולחנית הראשונה בעולם שתוכננה במיוחד להדפסת מוצרים רפואיים ושתלים העשויים מ-PEEK – חומר פולימרי, בעל תאימות ביולוגית – הושקה בישראל על ידי ‘חברת קליבר’ מ’קבוצת גסטטנרטק’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

גיא אנגל, מנכל קליבר ברקע: מדפסת התלת מימד השולחנית Apium M220 |עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
גיא אנגל, מנכל קליבר

מה עושים כשלפציינט שלך התרסקה הגולגולת? בעבר הלא רחוק היו מתאימים שתל חדש מטיטניום מאוד יקר. היום, יש כבר פתרונות חדשים בדמות מדפסות תלת מימד וחומרים פולימריים בעלי תאימות ביולוגית, זולים בהרבה, מהירים והניתנים להדפסה בין כתלי בתי החולים עצמם. מכונה אחת כזו ה-Apium M220 של חברת אפיום התחילה להימכר בישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

השקת המדפסת בישראל, מגיעה לאחר שבתחילת החודש, נחתם הסכם ייצוג בלעדי בישראל בין חב’ קליבר לחברת Apium הגרמנית, המתמחה בפיתוח וייצור מדפסות העושות שימוש בחומרים פולימריים מורכבים.

PEEK) Polyetheretherketone) הוא חומר המציע שילוב ייחודי של תכונות מכניות, עמידות בפני כימיקלים, שחיקה, עייפות חומר ועמידות בטמפרטורות גבוהות במיוחד (עד 260 מעלות צלזיוס).

היתרון הגדול שמאפשר לעשות בו שימוש להדפסת שתלים המותאמים אישית לחולה; החומר הוא בעל תאימות ביולוגית (ביו-קומפטביליות | Biocompatibility) היא תכונת מדד של תאימות חומרים לגוף המארח והוא אינו יוצר תגובות מזיקות כשהוא בא במגע עם מרקם ביולוגי חי.

אחד היישומים הראשונים בוצע בניו דלהי, הודו, על ידי ד״ר סאנג׳יי פאטאק מ- Global Health Care, במהלך בו הוחלף חלק פגוּע בעצם הגולגולת בחלק חדש שהודפס תוך שימוש ב-PEEK ובמדפסת Apium M220.

כירורגים ומנתחים מומחים בהשתלות מישראל לצד בתי חולים, מגלים התעניינות רבה במדפסת ובחומרים המאושרים להשתלות

ממשרד סוכנות יחסי ציבור דוניצה תקשורת – יחסי ציבור לטכנולוגיה, נמסר לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי השקת המדפסת בישראל מגיעה לאחר שבתחילת החודש נחתם הסכם ייצוג בלעדי בישראל בין קליבר לחברת Apium הגרמנית, המתמחה בפיתוח וייצור מדפסות העושות שימוש בחומרים פולימריים מורכבים.

גולגולת שהודפסה לראשונה בעולם במדפסת התלת מימד השולחנית - Apium M220
גולגולת שהודפסה במדפסת Apium M220

Apium, היא החברה הראשונה בעולם ששיווקה את ה- PEEK בתצורה המאפשרת הדפסה עימו לשימושים רפואיים.

המשמעות; קיצור משמעותי של זמני הפקה והפחתת סבל החולים, עלות נמוכה משמעותית מהליכי ההפקה בהם נעשה שימוש כיום והעובדה שניתן לבצע את כל הליך ההדפסה בשטח בית החולים במקום להוציאו לקבלני משנה חיצוניים.

לדברי מנהל השיווק של קליבר, מר דורון צינר; כירורגים ומנתחים מומחים בהשתלות מישראל לצד בתי חולים, מגלים התעניינות רבה במדפסת ובחומרים המאושרים להשתלות; “יש כאן אלמנט קריטי לחסכון, מהירות ואיכות לעומת הפתרונות הקיימים כיום”.

“מדובר בבשורה ל’קהילה הרפואית‘ ולחברות העוסקות בפיתוח מוצרים רפואיים” אומר מנכל חברת קליבר מר גיא אנגל; “הם בוודאי ישמחו לקבל פתרון שיחליף את שתלי הטיטניום המאוד יקרים בהם נעשה שימוש כיום”.

לדברי מר אנגל, המדפסת אינה מוגדרת כציוד רפואי, אך היא מתאימה לייצור של מכשור רפואי בחדרים נקיים וכי כל מדפסת מלווה באישורים המעידים על התאימות הביולוגית של חומר ההדפסה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן