חדשות בריאות מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ קורונה | Covid-19

קורונה, צפי לעלייה רצינית בעומס בבתיהח, הקלה עד סוף החודש

חוקרי האוניברסיטה העברית, מציינים, כי קצב התמוּתה בקרב חולי קורונה | Covid-19, הוּאץ לאחרונה, כאשר סיכויי התמוּתה, עלו והזמן הממוצע לתמותה מאשפוז 'חולי הקורונה' במצב קשה, למעשה, התקצר! המשמעות, על פי הערכת החוקרים, היא כי מספרי החולים הקשים באשפוז, צפויים להמשיך לעלות משמעותית בימים הקרובים ולהגיע לשיא רק לקראת סוף החודש.
0
0
פרופ' ינון אשכנזי, מכון רקח לפיסיקה, האוניברסיטה העברית, ברקע: נגיף הקורונה | צילום: Yoav Dudkevitch | עיבוד צילום: שולי סונגו
פרופ’ ינון אשכנזי

טרם ניכרת השפעה מהותית של תהליך החיסון (כצפוי) נגד וכי הצפי לעלייה משמעותי בעומס בבתי החולים בימים הקרובים הקלה צפויה עד סוף החודש – כך עולה מדין וחשבון חדש של חוקרי האוניברסיטה העברית, המְנַטְּרִים באופן יומי את מצב התחלואה עקב המגיפה ברחבי מדינת ישראל, נכון להיום (חמישי, יום חמישי א’ בשבט התשפ”א, 14.1.2021).

  ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

על פי המצב הנוכחי של מגיפת הקורונה, נמשכת מגמת העלייה בתחלוּאה וטרם נצפית השפעה ישירה של החיסון על אוכלוסיות פגיעות.

ייתכן שהחלה ‘מגמת התייצבות בתחלוּאה’ מגמה זו, יחד עם חיסון האוכלוסייה נגד נגיף , צפויים להוביל להתחלת שיפור בתחלואה הקשה היומית במהלך שבוע הבא.

חוקרי האוניברסיטה העברית, מציינים, כי קצב התמוּתה בקרב חולי הוּאץ לאחרונה, כאשר סיכויי התמוּתה, עלו והזמן הממוצע לתמותה מאשפוז ‘חולי הקורונה‘ במצב קשה, למעשה, התקצר!

המשמעות, על פי הערכת החוקרים, היא כי מספרי החולים הקשים באשפוז, צפויים להמשיך לעלות משמעותית בימים הקרובים ולהגיע לשיא רק לקראת סוף החודש.

קורונה; ניתן, יהיה לוודא ירידה משמעותית במספר בנדבקים מתוך אוכלוסיות שיתחסנוּ בימים הקרובים.

ראש אגף שיווק ותקשורת של דוברת האוניברסיטה העברית, הגב’ עפרה אש, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי זמן השיא, לדעת החוקרים, תלוי ביכולת לשמר את איכות הטיפול הנוכחית.

יצוין, כי בשלב זה, לא ניתן לדעת בוודאות לגבי הצורך בהארכה משמעותית של ‘הסגר‘ או בצורך בחיזוקו.

חוקרי האוניברסיטה העברית, המְנַטְּרִים באופן יומי את מצב התחלואה ברחבי מדינת ישראל, ממליצים להמשיך את ‘האצת מבצע החיסונים נגד נגיף קורונה‘ זאת לאור ההערכות לעלייה משמעותית ב’עומס החולים הקשים‘ בבתי החולים בימים הקרובים.

הערכות להארכת הסגר הנוכחי (סגר 3)  לפחות בשבוע. המתנה להחלטה על ‘הארכת הסגר מפני נגיף הקורונה‘ עד ל-21.1 בחודש זה, אז ניתן, יהיה לוודא ירידה משמעותית במספר בנדבקים מתוך אוכלוסיות שיתחסנוּ בימים הקרובים.

על המסמך חתומים; פרופ’ ינון אשכנזי, פרופ’ דורון גזית ופרופ’ נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה יחד עם פרופ’ רונית קלדרון-מרגלית ופרופ’ רן ניר-פז מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית בירושלים ומבית חולים הדסה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן