בריאות הציבור חדשות בריאות מחלות - כל מה שרצית לדעת קורונה | Covid-19

קורונה, להשתמש רק בתכשירי חיטוי הרשומים ב-משרד הבריאות

פאניקת השלכות נגיף הקורונה (corona-virus) המתפשט נמשכות ברחבי העולם, כשאל השוּק הישראלי, פרצו מראשית השבוע בין לילה כפטריות לאחר הגשם, סוגים שונים של 'תכשירי חיטוי לגוף האדם'. משרד הבריאות, פרסם באתרו הנחיות ברורות ומבקש לפעול כדלקמן; יש להשתמש רק בתכשירי חיטוי הרשומים כתרופה באתר משרד הבריאות. מאגר התרופות. אל מסמך רשימת תכשירי חיטוי לגוף האדם הרשומים במשרד הבריאות. אין להשתמש בתכשירים שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות. מוצרים כאלה, לא הוכחה איכותם יעילותם ובטיחותם. מוצרים כאלה לא הוכחה איכותם יעילותם ובטיחותם.
0
0
זהירות, שימוש בתכשירי חיטוי לגוף האדם שאינם רשומים כתרופה במשרד הבריאות | צילום: משרד הבריאות | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
זהירות, תכשירי חיטוי לגוף האדם

בעוד משרד הבריאות נאבק למנוע את חדירתו והתפשטותו של נגיף לישראל, נלחם המשרד גם ב”וירוס הפייק ניוז” לאחר שאתמול (שני, כ”ט בשבט התש”פ) הועברו ברשתות חדשות כוזבות (״פייק ניוז״) שמעתיקה את אתר משרד הבריאות עם הנחיות מטעות לציבור, שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, פנה אל השר לביטחון הפנים ואל מפכל המשטרה בנושא.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

שר הבריאות חבר כנסת הרב ליצמן, הגיב; “זוהי עבירה פלילית שפוגעת בהיערכות המשרד ל”קורונה” ו-מטעה במזיד את הציבור. אני מצפה לפתיחת חקירה והענשה חמורה של האחראים”. נודע, כי המשרד, העביר את הפרטים שידועים לו למשטרת ישראל.

בתוך כך, משרד הבריאות, מדגיש וחוזר לגבי תופעה של חדשות כוזבות (“פייק ניוז“) שמופצות ברשתות החברתיות בנושא ה”קורונה” ואשר גורמות להטעיה מכוונת כמציע לתושבי המדינה הודעות רשמיות ועדכונים, אותן ניתן לקבל רק דרך הגורמים המוסמכים לכך במשרד הבריאות;

משרד הבריאות, שב ומזכיר, כי על כל אדם שהופיעו אצלו: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר יש לפנות למוקד 101 של מדא (לא להגיע למרפאת קופת חולים ולא אל חדר מיון).

במידת הצורך, יגיע פרמדיק של מגן דוד אדום לבדיקות מעבדה ל-ביתכם ולהמשך טיפול, על פי החלטת הרופא.

דיווח עצמי על בידוד בית

בהתאם לצו בריאות העם | נגיף הקורונה 2019 (בידוד בית) (הוראת שעה) התש”ף 2020, כל מי שחזר מ-סין, תאילנד, הונג קונג, סינגפור, מקאו, קוריאה הדרומית ו-יפן ב-14 הימים האחרונים לפני הגעתו לישראל או שהיה במגע הדוק עם חולה במחלה.

נדרש לשהות ב’בידוד בית‘ עד לתום 14 ימים מיציאתו מיעדים אלה או מהמגע האחרון עם החולה ולדווח על כך. מגע הדוק מוגדר כשהייה של פחות משני מטר למשך 15 דקות לפחות עם חולה.

דיווח על בידוד בית, יעשה באחת מהדרכים הבאות;

הוראת שעה בנושא; תעודת מחלה גורפת לעובד השוהה בבידוד.

היעדרות מעבודה בתקופת הדגירה, תיחשב כהיעדרות בשל מחלה, כפי שהוסדר בצו של משרד הבריאות, בכפוף להצגת אישור על מועד עזיבת אחת מהמדינות המאושרות (בהתאם לתאריכים).

אין לפנות לרופאי המשפחה לקבלת אישור מחלה בגין ההיעדרות. ביום ה-15 לאחר מועד השהייה האחרונה באחד מיעדי הסיכון וככל שלא התפתחו תסמינים, ניתן לחזור לעבודה ולפעילות רגילה.

קורונה | שימוש בתכשירי חיטוי לגוף האדם

פאניקת השלכות נגיף הקורונה (corona-virus) המתפשט נמשכות ברחבי העולם, כשאל השוּק הישראלי, פרצו מראשית השבוע בין לילה כפטריות לאחר הגשם, סוגים שונים של ‘תכשירי חיטוי לגוף האדם‘.

זהירות, שימוש בתכשירי חיטוי לגוף האדם שאינם רשומים כתרופה במשרד הבריאות | צילום: משרד הבריאות | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
זהירות בשימוש בתכשירי חיטוי

משרד הבריאות, פרסם באתרו הנחיות ברורות ומבקש לפעול כדלקמן;

הערה לציבור; הנתונים המופיעים באתר באחריות משרד הבריאות, אך עם זאת אינם מהווים מסמך רשמי.

מאגר התרופות

​מאגר התרופות שלפניכם, מכיל מידע לגבי כל התרופות שרשומות, או שהיו רשומות בעבר ב’פנקס התכשירים‘ של מדינת ישראל.

המידע כולל, בין היתר, את הרכב החומרים הפעילים וכמותם, ההתוויה המאושרת בישראל, צורת המתן, צורת המינון, שם היצרן ובעל הרישום בישראל, סוגי אריזות ומחיר.

במאגר זה, לפי על פי משרד הבריאות, קיימת האפשרות לבצע חיפושים שונים, כגון; חיפוש תרופות עם מרכיב פעיל זהה וחיפוש לפי תסמין, לתרופות ללא מרשם.
עבור כל תרופה, מוצגים העלונים העדכניים ביותר (רופא ו/או צרכן) וכן מידע נוסף (ככל שקיים) לציבור ולצוות הרפואי (כגון; כרטיסי מידע למטופלים והודעות שהועברו לצוותים הרפואיים).

המידע במאגר התרופות, מתעדכן אחת לשבוע.

שימו לב! להלן פרסומת של מוצר שלא נרשם ב’משרד הבריאות‘ ואשר יעילותו איכותו ובטיחותו לא נבדקו. אין להשתמש במוצר זה! על פי משרד הבריאות.

אל מסמך רשימת תכשירי חיטוי לגוף האדם הרשומים במשרד הבריאות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן