חלמיש-נוה-צוף צבא | משטרה | ביטחון

צהל מנהל מבצע נרחב בכפר ממנו יצא המחבל-חיית אדם

אזהרה: תוכן קשה לצפייה ◄צפו בתמונות ווידאו של פעילות הכוחות ◄ מחבל-חיית אדם כבן 19 העונה לשם; עומר אל-עבד, חדר אמש (ערב שבת) אל בית במהלך ארוחת השבת, רצח שלושה מבני משפחה ופצע את אם המשפחה באורח בינוני עד קשה ◄אחיו של המחבל-חיית אדם, נעצר בחשד, כי ידע על כוונותיו וייתכן שאף סייע לו ◄ כ-50 פלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות צהל בכפר של המחבל אל-עבד ◄ הרמטכל רב-אלוף גדי איזנקוט, הבוקר (שבת) הגיע אל זירת הפיגוע.
0
0

חיילי חטיבת בנימין, יצאו בעקבות הפיגוע בחלמיש, בו נרצחו שלושה בני משפחה, למבצע חטיבתי נרחב ב’כפר קובר’ הסמוך ליישוב חלמי, ממנו יצא המחבל-חיית אדם עומר אל-עבד וביצעו בו סריקות אחר אמצעי לחימה, מיפוי הנדסי של בית המחבל זאת לקראת הריסה והחרימו כספי טרור ואף עצרו את אחיו של המחבל החשוד, כי ידע על כוונותיו וייתכן שאף סייע לו. האח נעצר הבוקר בכפר קובר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בשעת כתיבת שורות אלו, ב‘כפר קובר’ שליד העיר רמאללה, מפרים תושבי המקום את הסדר ומיידים אבנים לעבר כוחות צהל אשר נפרסו סביב הכפר שממנו יצא המחבל שביצע אמש את הפיגוע בחלמיש. כוח צהל נפרס במסגרת הטלת כתר על הכפר. צהל, הגיב נגד המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות.

במסגרת המבצע כוחות צהל בחטיבה מרחבית (חטמר), יחידות מיוחדות (דובדבן ו-מגלן) ואנשי שרותי ביטחון כללי (השבכ) כיתרו את ‘כפר כובר’ והיציאה ממנו, תתאפשר במקרים הומניטריים בלבד.

דובר צהל, מסר, כי הכוחות ביצעו מיפוי הנדסי של בית המחבל לקראת הריסה, סריקות אמצעי לחימה נרחבות והחרימו כספי טרור.

המחבל-חיית אדם עומר אל-עבד אשר טבח ב-3 בני משפחה בישוב חלמיש | רקע דמם של הנרצחים | עיבוד ממחושב: שולי סונגו ©
המחבל-חיית אדם עומר אל-עבד אשר טבח ב-3 בני משפחה בישוב חלמיש | עיבוד ממחושב: שולי סונגו ©

חַלָּמִישׁ (מוכר גם בשם; נוה צוף) יישוב קהילתי דתי באזור מערב הרי בנימין, השייך למועצה אזורית מטה בנימין. הישוב חלמיש, נמצא על כביש חוצה בנימין, בסמוך לכפרים הערביים; נבי סאלח ודיר ניזאם ומצפון-מזרח לעיר מודיעין.

דובר צהל, דיווח היום, כי אמש (ערב שבת) התקבל דיווח על שמיעת ירי סמוך לישוב אבני חפץ שליד גבעת בית רבן, דרום מזרחית לעיר טול כרם.

במהלך סריקות שבוצעו היום (שבת) נמצא קליע אשר פגע בבית כנסת ביישוב. אין נפגעים. גם שם ממשיכים כוחות צהל לסרוק את המרחב לאיתור היורה/ים.

הבוקר (שבת, כ”ט בתמוז התשע”ז) הגיע הרמטכל רב-אלוף גדי איזנקוט, אל זירת הפיגוע בישוב חלמיש, שם פגש את מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף פולי מרדכי, מאו”ג איו”ש, תת-אלוף ליאור כרמלי ומפקד חטיבה מרחבית בנימין, אלוף משנה יובל גז.

הרמטכל רב-אלוף איזנקוט, קיבל סקירה על הפיגוע ועל המשך פעילות כוחות צהל במרחב. בהמשך הצטרף אל הסיור בשטח גם שר הבטחון מר אביגדור ליברמן, השניים נכנסו לתוך הבית וקיבלו הסברים על שקרה בבית.

רֹאשׁ הַמַּטֶּה הַכְּלָלִי (הרמטכל) גדי אַיזֶנקוֹט בזירת הפיגוע בישוב חלמיש | צילום: דובר צהל.
רֹאשׁ הַמַּטֶּה הַכְּלָלִי (הרמטכל) גדי אַיזֶנקוֹט בזירת הפיגוע בישוב חלמיש | צילום: דובר צהל.

ליברמן, הורה לזרז הליכים להריסת בית המחבל, בנוסף לזירוז הליכים להריסת בתי מחבלים מהפיגוע בעיר העתיקה לפני מספר שבועות.

שר הביטחון מר ליברמן ;“אנו תובעים מאבו מאזן, יגנה גינוי מפורש וברור על הטבח שבוצע אמש במשפחה תמימה וחפה מפשע שלא סיכנה איש, טבח נורא שבוצע במהלך ארוחת השבת של המשפחה”.

║ המחבל-חיית אדם עומר אל-עבד, נורה על ידי שכן, לוחם הנמצא בחופשה

אמש (ערב שבת, כ”ח בתמוז התשע”ז) חדר מחבל-חיית אדם כבן 19 העונה לשם; עומר אל-עבד, אל בית במהלך ארוחת השבת, רצח שלושה מבני משפחה ופצע את אם המשפחה באורח בינוני עד קשה.

מתחקיר ראשוני, לא מוסמך, עולה, כי אמש (ערב שבת, כ”ח בתמוז התשע”ז) מחבל-חיית אדם ההולכת על שתיים כבן 19 העונה לשם; עומר אל-עבד, שהלך כ-2 קילומטרים מכפרו (קובר) הסמוך.

חדר אל הישוב חלמיש, צעד בתוכו עוד כ-150-100 מטרים, כשהגיע לבית אשר דלתו לא הייתה נעולה.

פעילות כוחות צהל ב'כפר כובר' ממנו יצא המחבל-חיית אדם | צילום: דובר צהל.
פעילות כוחות צהל ב’כפר כובר’ ממנו יצא המחבל-חיית אדם | צילום: דובר צהל.

המחבל-חיית אדם עומר אל-עבד, חדר אל הבית בו התגוררו הסבא והסבתא הפתיע את יושביו בהם ילדים, שחגגו, את הולדת הנכד ופתח במסע רצחני כשהוא דוקר באכזריות את יושביו. תוך שפגע בארבעה מבני המשפחה.

אשתו של הבן שנרצח, ניצלה וגוננה על חמשת הילדים שהגיעו לביקור אצל הסבא (נרצח) והסבתא, היא, החביאה את הילדים בחדר ומשם התקשרה אל משטרה וזעקה שיש מחבל בבית שרוצח בדקירות סכין את בני משפחתה.

באותה עת הנרצחים נאבקו במחבל-חיית אדם וצעקו לעזרה, רק מהירות התגובה של ע’, שכן לוחם ‘יחידת עוקץ’ הנמצא בחופשה, ששמע את זעקותיהם וירה בחיית האדם באקדחו דרך החלון, נמנע ללא ספק, טבח גדול יותר.

פעילות כוחות צהל ב'כפר כובר' ממנו יצא המחבל-חיית אדם | צילום: דובר צהל.
פעילות כוחות צהל ב’כפר כובר’ ממנו יצא המחבל-חיית אדם | צילום: דובר צהל.

חובש שטיפל בנפגעי הפיגוע, ידע לספר, כי המחבל-חיית אדם ששכב ירוי ליד הנרצחים, התאושש לרגע, תוך שהוא מזנק במפתיע לעבר החובשים, אך נחסם בתגובה מהירה על-ידי כוחות הכוננות שכבר היו בבית.

הנרצחים השם ייקום דמם, הם בני משפחה אחת. אשר חגגו, כאמור, אמש במהלך סעודת שבת את יום הולדת הנכד, נדקרו למוות; סבא בן 70, בנו בן ה-35 ובתו, בשנות ה-40 לחייה.

הסבתא, בת 68, נפצעה קשה, נותחה ב‘בית החולים שערי צדק’ ומצבה השתפר מאד והיא מתאוששת. הבוקר (שבת) לאחר ליל הבלהות, נמסרה לה הבשורה המרה על רצח בעלה וילדיה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן