חדרה פלילים

צבי גנדלמן, ראש עיריית חדרה, מואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים

צבי גנדלמן, ראש עיריית חדרה, מואשם, כמו כן בקבלת דבר במרמה ועבירות נוספות ◄ במקביל להגשת כתב האישום, הגיש היום היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בקשה להשעייתו של גנדלמן, עקב הגשתו של כתב האישום המייחס לו שורה של עבירות מתמשכות, שנעשו כולן במהלך כהונתו הציבורית ובזיקה מובהקת אליה.
0
0
צביקה גנדלמן ראש עיריית חדרה נאשם בעבירות מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי חקירה
צביקה גנדלמן, נאשם

צבי גנדלמן, ראש עיריית חדרה, שהתהלך כמו גביר העיר מאז 2013, עת נבחר לאחר שהאשים את חיים אביטן ראש העיר לשעבר בשחיתויות ואפילו לא הוגש נגדו כתב אישום, קיבל היום (שלישי, כ’ חשוון, התשפ”ב) את הודעת הפרקליטות, כי הגישה נגדו כתב אישום חמוּר בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות. בהודעת הפרקליטות, צוין, כי העבירות בוצעו, לכאורה, בתקופה שמאז נבחר גנדלמן לראשות העיר ולראשות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באוקטובר 2013 ועד לפרוץ החקירה ביוני 2018.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

על דעת פרקליט המדינה עורך דין עמית איסמן, הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה, לבית משפט השלום בעיר חיפה, כתב אישום נגד צבי גנדלמן, ראש עיריית חדרה, בו 76 עדי התביעה.

בכתב האישום נאמר, כי שמואל (סמי) לוי היה קבלן ו-יזם נדלן, בעל אינטרסים כלכליים משמעותיים בעיר חדרה, שבעברו מילא מגוון תפקידים במנגנון העירוני, לרבות ממלא מקום ראש העירייה.

עולה מכתב האישום, כי סמי לוי, קידם את מועמדותו של גנדלמן במערכת הבחירות של שנת 2013, תוך שהוא מנצל את כוחו הפוליטי ויכולת ההשפעה שלו על הבוחרים בעיר.

עם בחירתו לראשות העיר ולאורך השנים שלאחר מכן, חש גנדלמן, מחויבות אישית עמוקה כלפי לוי וחשש שזה יפעל למניעת בחירתו בעתיד, ובשל אלה גנדלמן, היה מצוי במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לבין רצונו להיטיב עם סמי לוי ולהיבחר לכהונה נוספת.

גנדלמן, לא דיווח על ניגוד העניינים ליועצת המשפטית של העירייה או לכל גורם אחר, לא חתם על הסדר ניגוד עניינים כנדרש בדין, ולא פסל את עצמו מלדון בענייניו של לוי במסגרת תפקידו הציבורי.

בין יתר הפעולות שאותן ביצע גנדלמן, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים עם לוי – מתן גישה ישירה ללוי, באופן תדיר, אל לשכת ראש העיר, וטיפול בבקשות סמי לוי להעסקה וקידום עובדים בעירייה.

כמו כן, גנדלמן לא פסל עצמו מלדון ב-מיזמי נדלן בעיר חדרה שבהם היה ללוי עניין, ובתוך כך, גנדלמן, דן בבקשה של חברה (חברת אוריאל-חן בעמ) בבעלותו של לוי להכשיר חריגת בנייה בבניין משרדים במרכז העיר חדרה ולקח חלק בהחלטה שאישרה את הבקשה, חתם על היתר בנייה לפרויקט נדלן של לוי, יש בו אינטרס כלכלי מהותי והיה שותף למתן היתר בניה לבית אבות סיעודי על קרקע בבעלות לוי.

בכתב האישום, נאמר עוד, כי בסוף ינואר 2018, התקבלה בלשכת ראש העיר בקשה לפי חוק חופש המידע לקבל את יומני הפגישות של גנדלמן.

בעקבות כך, גנדלמן ומנהלת לשכתו סיכמו שימחקו מ-יומנו הממוחשב של ראש העיר, חלק מהפגישות שהופיעו בו ושהוא לא רצה שייוודע דבר קיומן ובהן הפגישות עם סמי לוי.

מנהלת הלשכה אורלי נגר, פעלה בהתאם לסיכום, ובכך גרמה שיופק מהיומן הממוחשב פלט כוזב.

בנוסף, הוסכם, כי מנהלת הלשכה, תעביר לממונה על חופש המידע בעירייה, הערכה מופרזת של שעות העבודה הנדרשות לטיפול בבקשה, כדי לגרום לפונה למשוך את הבקשה וכך אכן היה.

עוד מתברר על פי כתב האישום, לאחר שנודע לגנדלמן, כי חבר מועצת העיר חדרה, מסר הודעה במשטרה, שנסובה בין היתר על יחסיו של גנדלמן עם; סמי לוי, גנדלמן, עדכן באמצעות נהגו את לוי בדבר מסירת ההודעה והעביר לו מסר להתרחק מהעירייה בתקופה הקרובה, זאת בכוונה למנוע או להכשיל חקירה פלילית.

גם אברהם (בבר) אפללו ששימש נהגו של גנדלמן,  נאשם בעבירה של שיבוש מהלכי משפט. כתב אישום נוסף, במסגרת הסדר טיעון, מוגש נגד מנהלת הלשכה בעבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה ו’עבירה לפי חוק המחשבים‘.

החקירה בוצעה על ידי יאח”ה בלהב 433 ב-משטרת ישראל. התיק מנוהל על ידי עורך הדין אורי פרייסמן ועורכת דין נגה בליקשטיין שחורי מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

היועץ המשפטי לממשלה, סבור, כי אין די בהשעיית מר גנדלמן מתפקידו, וכי על הוועדה לתת את דעתה גם לשורת תפקידים אשר במילויים כחבר מועצה

ראש העיר גנדלמן וראש העיר לשעבר אביטן
גנדלמן, האשים בשחיתות את ראש העיר לשעבר אביטן

דוברת פרקליטות מיסוי וכלכלה של אגף דוברות הסברה ותקשורת | משרד המשפטים, עורכת דין הילה קובו, מסרה לפורטל כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי במקביל להגשת כתב האישום, הגיש היום היועץ המשפטי לממשלה, דר’ אביחי מנדלבליט, ל’וועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות‘ בקשה להשעייתו של גנדלמן.

ההחלטה היא עקב הגשתו של כתב האישום, המייחס לו שורה של עבירות מתמשכות, שנעשו כולן במהלך כהונתו הציבורית ובזיקה מובהקת אליה.

בבקשה, נאמר, כי לנוכח אופיים וחוּמרתם של המעשים המיוחסים לגנדלמן, הכוללים עבירות הנוגעות לטוהר המידות הקשורות באופן ישיר לתפקידיו כראש העירייה, לרבות ניצול מעמדו זה לצורך העלמת נתונים ו-שיבוש מהלכי חקירה.

וזאת אף כי מדובר בכתב אישום בלבד בשלב זה ולא בהרשעה, סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי קיימת הצדקה להשעייתו מתפקידו בשל כתב האישום שהוגש נגדו.

וכמו כן, כי המשך כהונתו של גנדלמן, לאחר הגשת כתב האישום, עלול לגרום לפגיעה קשה באמון הציבור ובערכים של טוהר המידות ושלטון החוק“.

עוד נאמר בבקשה, כי היועץ המשפטי לממשלה, סבור, כי אין די בהשעיית מר גנדלמן מתפקידו, וכי על הוועדה לתת את דעתה גם לשורת תפקידים אשר במילויים כחבר מועצה, עשויה להיות למר גנדלמן, השפעה בלתי רצויה על התנהלות הרשות המקומית.

הבקשה, הוגשה מטעם היועץ המשפטי לממשלה, באמצעות עורך הדין גיל בילבסקי ועורך דין עמיקם אשל מפרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי).

אל כתב אישום נגד צבי גנדלמן, ראש עיריית חדרה.

אל בקשת ההשעיה נגד צבי גנדלמן, ראש עיריית חדרה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן