חדשות בריאות מסחר | תעשייה

פרופ’ גרוטו ב’וועידת iFood-2019′: מזון יכול להיות מעובד וגם בריא

פרופ' גרוטו, אמר את הדברים הבוקר לבכירי תעשיית המזון הישראלי בוועידת IFOOD 2019 ◄מנכל קבוצת תנובה, אייל מליס: "בשם תעשייני המזון נעלבתי כשפתחתי את העיתון וראיתי שיש סימון ירוק ואף אחד לא סיפר לנו. זה הדיאלוג שהרגולטור והתעשייה צריכים לייצר?!" ◄יושב ראש איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים ויור מועצת המנהלים של קבוצת ויסוצקי מר שלום זידלר; "הסימון האדום לא צריך להפחיד את הצרכן, אלא ליידע אותו שהמוצר שהוא רוכש הוא בטוח וטעים. אבל עליו לרכוש אותו במידה. אסור לתקוף את התעשייה בסיסמאות ריקות, אלא לחנך את הצרכנים".
0
0
פרופסור איתמר גרוטו משנה למנכל משרד הבריאות ברקע: מזון מעובד וגם בריא | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
פרופ’ איתמר גרוטו

בכירי תעשיית המזון בישראל, אנשי אקדמיה ונציגי משרד הבריאות נאספו הבוקר (שלישי, י”ב בכסלו התש”פ)  ל’ועידת Ifood‘ הועידה השנתית של איגוד תעשיות המזון הישראלית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במושב ה”מהדורה המרכזית“, מושב הפתיחה של הועידה, שוחחו ביניהם הבכירים של תעשיית המזון כשהם שמים על השולחן את האתגרים, המחשבות והגישות השונות לקראת הרפורמה בפרט והתעשייה הישראלית בכלל.

איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים פועל לקידום תעשיית המזון הישראלית, תוך שימת דגש מיוחד על סיוע למפעלים קטנים ובינוניים ועל יצירת סביבה עסקית תומכת ליצרנים. האיגוד של תעשיות המזון, מייצג את כלל יצרני המזון בישראל וחברים בו כ-200 מפעלי מזון ומשקאות, המייצרים מגוון רחב של מוצרים.

בין האמירות הבולטות מן הוועידה אמר המשנה למנכל משרד הבריאות מומחה בבריאות הציבור, חבר הוועד המנהל של ארגון הבריאות העולמי פרופסור איתמר גרוטו, כי; אנחנו רואים ירידה ב’השמנת ילדים’ בישראל. מזון יכול להיות גם מזון מעובד וגם מזון בריא“.

“היום – הוסיף פרופסור גרוטו, כי יש שיטות להוריד דרמטית את רמת עיבוד המזון. צריך להבדיל בין המזון אולטרא מעובד לבין מזון מעובד באופן קל״.

יושב ראש איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים ויושב ראש מועצת המנהלים של קבוצת ויסוצקי מר שלום זידלר; “הסימון האדום לא צריך להפחיד את הצרכן, אלא ליידע אותו שהמוצר שהוא רוכש הוא בטוח וטעים, אבל עליו לרכוש אותו במידה.

אסור לתקוף את התעשייה בסיסמאות ריקות, אלא לחנך את הצרכנים“.

מנכל קבוצת תנובה, מר אייל מליס; “בשם תעשייני המזון, נעלבתי כשפתחתי את העיתון וראיתי שיש סימון ירוק ואף אחד לא סיפר לנו. זה הדיאלוג שהרגולטור והתעשייה, צריכים לייצר?!”

מנכלית יוניליוור, הגב’ ענת גבריאל; “אם אנחנו מסתכלים על אוכלוסיות כדור הארץ בעוד מספר שנים נצטרך עוד שני ‘כדורי ארץ’ כדי להאכיל ולהכיל את כולם.

אי אפשר להאכיל את אוכלוסיות העולם כפי שעשינו לפני 50 שנה. תעשיית הפודטק קריטית לכולנו על מנת שנוכל להאכיל את אוכלוסיות העולם“.

מר גלעד זילברברג (מאיר בייגל); “אני חושב שהרפורמה הזאת לא נכונה לצרכן ואני מקווה שלא נצטער עליה בעוד עשרות שנים”.

מטעם בן חורין אלכסנרוביץ’ חברה לייעוץ אסטרטגי תקשורתי, ניהול משברים, דוברות, ניו מדיה ויחסי ציבור, מסר יועץ תקשורת, המחלקה העסקית של מר עידן ארזי לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’, כי מנכל אסם – נסטלה, מר אבי בן אסייג, ציין, כי; “אחד האתגרים של התעשייה הוא איך מצליחים להמשיך לקיים תעשיית מזון משגשגת בתקופה שבה התשומות מתייקרות, הרגולציה מכבידה ויש קיפאון מוחלט במחירים”.

מנכל חברת שטראוס, מר אייל דרור; “אורח החיים משתנה ופחות אנשים רוצים לבשל. אין ספק שצריך לעשות שינוי ואפשר היה לעשות את הדברים בצורה טובה יותר, אם היינו מייצרים דיאלוג יחד עם הרגולטור”.

עורכת דין גליה שגיא, מנכלית איגוד המזון; “אלה היו שנים מאתגרות לענף המזון בישראל. אפשר היה לקטר על המצב, אבל אנחנו בחרנו להסתכל על זה באופן חיובי, כי אוכל הוא רגש, הוא קסם. מי שיושב כאן מייצר את הקסם הזה. להיות תעשיין היום זה אקט ציוני“.

מנכל החברה המרכזית למשקאות, מר הראל חייקין; “איכות הסביבה והאחריות התאגידית הם בראש מענייננו. בעיקר בשנים האחרונות. אם בישראל מייצרים מיליון טון פלסטיק, תעשיית מכלי המשקה בישראל, מהווה רק שלושה אחוזים.

מתוך שלושת האחוזים האלה 60% נאספים. אנחנו משקיעים בכך מיליוני שקלים דרך “אל’ה”איסוף למען הסביבה“.

פרופסור אורי לזמס, מהפקולטה להנדסה ביוטכנולוגית בטכניון; “אני יכול להגיד שישראל היא אור לגויים גם בתחום זה. החדשנות בתעשיית המזון הישראלית היא מקור עליה לרגל מהעולם”.

מנכל ובעלי חברת “מאיר בייגל” מר גלעד זילברברג; “בסוף היום מזון הוא דבר שאנחנו רוצים ליהנות ממנו. כל דבר צריך לעשות באיזון. אני חושב שהרפורמה הזאת לא נכונה לצרכן ואני מקווה שלא נצטער עליה בעוד עשרות שנים”.

מוציאה לאור של עיתון גלובס, הגב’ אלונה בראון;לעיתונות, יש תפקיד של גורם מתווך אמון בין מגזרים שונים.

מנכל עוף טוב, מר רמי אייזיק; “יש חיסור איזון מסוים בין משרדי הממשלה. מצד אחד אנחנו בהיבטים מסוימים תחת משרד החקלאות ובאחרים תחת משרד הבריאות. הסינרגיה לא מלאה”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן