בילוי נעים | אתר התרבות של ישראל כנסת ישראל

פייגלין: את חוק הנאמנות בתרבות צריך לזרוק לפח

משה פייגלין, יושב ראש מפלגת זהות; "אסור שתהיה נאמנות בתרבות (!) ואין צורך שהמדינה תתקצב תרבות בכלל! הימין מנסה לייצר בולשביזם חדש של רעיונות. השמאל מנסה לדבוק בבולשביזם הישן שיצר – כלומר להמשיך להנביע את רעיונותיו על חשבון משלם המיסים שאינו חפץ בהם... יצירה תרבותית, צריכה להיות ממומנת על ידי הקהל הרחב ו/או על ידי פילנתרופים פרטיים".
0
0
משה פייגלין, יושב ראש מפלגת זהות נגד הצעת חוק הנאמנות בתרבות של שרת התרבות והספורט מירי רגב
משה פייגלין נגד מירי רגב

חוק הנאמנות בתרבות המהווה תיקון לחוק התרבות והאמנות שיזמה שרת התרבות והספורט חברת כנסת מירי רגב ב־2018, לפיה השרה, תוכל לבטל תקציב תמיכות או לקצץ את חלקו עבור מוסדות תרבות ואמנות ש”פועלים נגד עקרונות המדינה”, בהם אופייה היהודי או הדמוקרטי של מדינת ישראל – ירד היום (שני, י”ח בכסלו, תשע”ט) מסדר היום של ההצבעה במליאת הכנסת ולא יועלה, זאת לאחר שהקואליציה התקשתה לגייס רוב להעברתו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

משה פייגלין, יושב ראש ‘מפלגת זהות’. לשעבר חבר הכנסת מטעם הליכוד, סגן יושב ראש הכנסת התשע עשרה, מייסד תנועת הימין ‘זו ארצנו’ וראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, הודיע, כי הוא מברך על הקשיים ש‘חוק הנאמנות בתרבות’ מתקשה לעבור בכנסת.

לדבריו; “המושג “נאמנות בתרבות” מעורר בי חלחלה. את החוק הרע הזה, צריך לזרוק אל פח האשפה“.

פייגלין, הוסיף בדבריו וטען, כי; “יוצר חייב להיות נאמן לקול הפנימי שלו. הימין, מנסה לייצר בולשביזם חדש של רעיונות. השמאל, מנסה לדבוק בבולשביזם הישן שיצר – כלומר, להמשיך להנביע את רעיונותיו על חשבון משלם המסים שאינו חפץ בהם.

את החוק הרע הזה, צריך לזרוק אל פח האשפה יחד עם משרד התרבות ועם כל תקציבי התרבותאסור שתהיה נאמנות בתרבות (!) ואין צורך שהמדינה תתקצב תרבות בכלל”!

יושב ראש ‘מפלגת זהות’ מר פייגלין, האשים והבהיר; “ספק אם ויליאם שייקספיר, שמימן את יצירתו – אך ורק ממכירת כרטיסים ובלי שום ‘נאמנות’ לשליט, היה מוליד לנו את המלט על חולשותיו האנושיות, אם היה אוכל מידו של המלך.

(‘המלט’ הוא ממחזותיו המפורסמים והמצוטטים ביותר של שייקספיר ולדעת רבים, הטרגדיה הטובה ביותר שלו. המחזה, נכתב בזמן לא ידוע בין השנים; 1600 לקיץ 1602. המחזה, עובד לסרטי קולנוע שונים).

יצירה תרבותית, צריכה להיות ממומנת על ידי הקהל הרחב ו/או על ידי פילנתרופים פרטיים“. הבהיר וסיכם מר משה פייגלין, יושב ראש מפלגת זהות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן