צרכנות

עסקי חומרי הבניין והקרמיקה בונים עליך רווח בניגוד לחוק

רוב עסקי חומרי הבניין והקרמיקה (70%) מפרים את הוראות חוק הגנת הצרכן, הנתון התגלה במהלך פשיטה על כ- 100 בתי עסק שערכו חוקרי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן על בתי העסק ובמהלכה נתגלו הפרות רבות כגון: הטעיה במחיר, הטעיה במכירה מיוחדת (מבצעים) והצגת מחיר ללא מ.ע.מ◄סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, הגב' אניטה יצחק, מסרה, כי; "מחיר המוצר ותנאי המכירה הם מידע מהותי אשר בית העסק, נדרש להציג בפני הצרכן, טרם המכירה.
0
0
אניטה יצחק סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן
אניטה יצחק סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

חוקרי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, חשפו אתמול (ראשון, ג’ אדר, תשע”ח) כי פשטו על בתי עסק בענף חומרי הבניין והקרמיקה במהלך החודש שעבר (ינואר 2018). הפשיטה, נערכה בעקבות עבודת מודיעין סמויה שערכה ‘הרשות’ במסגרתה, נתגלו הפרות חוזרות ונשנות במוקדים רבים בענף חומרי הבניין והקרמיקה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במסגרת הפשיטה, נמצא, כי 70% מבתי העסק מפרים את הוראות חוק הגנת הצרכן ותקנותיו. ממצאי החקירות, כללו; הטעיה במחיר, אי הצגת מחיר, הצגת מחיר ללא מס ערך מוסף (מע”מ) הצגת 2 מחירים על גבי המוצר (מחיר מלא וחלקי) והטעיה במכירות מיוחדות (מבצעים).

דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין דודו אבן חן, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, מסר, כי; מדובר בממצאים חמורים הפוגעים משמעותית ביכולתו של הצרכן, להבין את מסגרת העסקה תוך קבלת החלטה מושכלת בטרם הרכישה וגוזרות נזק כלכלי רחב לציבור הצרכנים.

היקף הפגיעה מחדד את הצורך בשמירה על הצרכן ובהמשך האכיפה הרוחבית.

על בתי העסק המפרים צפויים להיות מושתים עיצומים כספיים בגובה של מאות אלפי שקלים. גובה העיצום הכספי על כל הפרה נע בין 22,000 ₪ 45,000 ₪ לכל הפרה על עוסק שהינו תאגיד“.

הטעיה במבצע: מחיר ברז לפני מבצע 590 ₪, במבצע נכתב 50% הנחה ומחיר של 349 ₪, המשקף הנחה של 41%
הטעיה במבצע: מחיר ברז לפני מבצע 590 ₪, במבצע נכתב 50% הנחה ומחיר של 349 ₪, המשקף הנחה של 41%

הפשיטה הנוכחית, נערכה על כ- 100 בתי עסק בכל רחבי הארץ. מדובר בפשיטה נוספת בענף חומרי הבניין והקרמיקה.

בעקבות פשיטה קודמת שערכה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הוטלו עיצומים בשווי של למעלה ממיליון ₪ על בתי העסק שנמצאו מפרים.

סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, הגב’ אניטה יצחק, מסרה, כי; “מחיר המוצר ותנאי המכירה הם מידע מהותי אשר בית העסק, נדרש להציג בפני הצרכן, טרם המכירה.

החשיבות בשקיפות והצגת מידע נכון ומלא לצרכן חשובה כל העת ומקבלת משנה תוקף במוצרים מורכבים ו/או במוצרים שעלותם גבוה, כי אז הנזק לצרכן גבוה יותר.

במסגרת מבצע האכיפה הנוכחי, נמצא, כי, בתי עסק רבים בענף חומרי הבניין והקרמיקה מפעילים מניפולציות על מידע זה ונוקטים בשיטות שיווק אסורות ובכך מטעים את הצרכן.

הרשות, תמשיך לפקוד את השטח ולפעול ביד קשה כנגד כל בית עסק המפר את החוק“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן