כלבים פלילים צער בעלי חיים

על למה האכזריות לכלבי פומרניאן שהוחזקו במצב קשה במושב עַלְמָה

6 כלבים מסוג "פומרניאן" כנראה, סובלים מ-מחלה העלולה לפגוע ב-בני אדם. עם ההבחנה הראשונית של ופקחי יחידת הפיצוח של משרד החקלאות, באשר למצב הבריאותי של הכלבים, נלקחו אלה מיד להמשך בדיקות וטיפול רפואי. במקביל עוכב במקום חשוד בשנות ה-20 לחייו לצורך חקירת משרד החקלאות.
0
0
5 מתוך 6 כלבי פומרניאן שהוחזקו במצב קשה במושב עַלְמָה | צילום: דוברות המשטרה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
כלבי פומרניאן במושב עַלְמָה

6 כלבים מסוג פומרניאן שהוחזקו בתנאים קשים חלוצו מתוך מחסן סגור ללא פתחי אוויר מן ‘המושב עלמה’ כשהם סובלים ככל הנראה ממחלה מדבקת העלולה לפגוע בבני אדם. שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל ופקחי יחידת הפיצוח של משרד החקלאות, פשטו היום (חמישי, י”ט באלול התשע”ט) על מחסן בבית במושב עַלְמָה בחשד להחזקת בעלי חיים בניגוד לחוק.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אל מושב עַלְמָה מושב דתי באזור הצפון בגליל העליון, השייך למועצה אזורית מרום הגליל, הגיעו שוטרים אל מקום פתחו את המחסן בו אותרו 6 כלבים מסוג פומרניאן בשווי מוערך של עשרות אלפי שקלים, במצב ירוד ובתנאים קשים.

דוברות המשטרה (מגב) מסרה, לפורטל ל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; מדובר בכלבים שככל הנראה, אף סובלים מ-מחלה העלולה לפגוע ב-בני אדם.

עם ההבחנה הראשונית של ופקחי יחידת הפיצוח של משרד החקלאות, באשר למצב הבריאותי של הכלבים, נלקחו אלה מיד להמשך בדיקות וטיפול רפואי.

במקביל עוכב במקום חשוד בשנות ה-20 לחייו לצורך חקירת משרד החקלאות.

█ פומרניאן

 פומרניאן הוא גזע כלבים מסוג שפיץ. על פי ויקיפדיה, הוא נקרא על שם האזור פומרניה במרכז אירופה. הפומרניאן, הוא צאצא של כלבי שפיץ גדולים יותר, שבעיקר מהסוג שפיץ גרמני.

הגזע נעשה פופולארי על ידי בני המלוכה מאז המאה ה-17. בבעלותה של המלכה ויקטוריה, היה פומרניאן קטן במיוחד וכתוצאה מכך מגוון קטן יותר הפך פופולארי בעולם כולו.

מאופי הגזע שלו למרות גודלו הזעיר, הפומרניאן מתקבל כאמיץ לא פחות מאבותיו, כלבי המזחלות. הוא מסוגל להתקיף כלבים גדולים ממנו בהרבה, כדי להגן על היקר לו.

לכן, הפומרניאן נחשב כלב עירני המתפקד כשומר מצטיין. בדרך כלל הזכרים נובחים יותר מנקבות.

אחד ממאפייני הגזע הבולטים ביותר הוא חביבותו ועליזותו הרבה. מקובל לומר על כלבי פומרניאן, כי אין להם משמעת גבוהה במיוחד. הם עקשנים ובעלי אישיות אינדיבידואלית. לכן, אילופם דורש סבלנות.

לפי טבלת דירוג האינטליגנציה של כלבים שפרסם סטנלי קורן, מדורג הפומרניאן במקום ה-23, כשהוא מקדים 56 גזעי כלבים אחרים.

הגזע של פומרניאן , הובא לישראל בשלהי שנות ה-70 והפך לפופולרי מאד.

בתרבות הפופולארית, מוכר הפומרניאן, כאשר ב-14 בדצמבר 2017, הוציא ההרכב המוזיקלי ערוץ הכיבוד את השיר “פומרניאן” בשיתוף עם הזמר משה פרץ עבור המצעד הלועזי של גלגלצ בשיתוף ynet.

השיר הוא פרודיה על “I’m The One” של די. ג’יי. חאלד, ג’סטין ביבר, קוואבו, צ’אנס הראפר וליל ויין. בקליפ של השיר, משתתפת גם; דורון טלמון מלהקת ג’יין בורדו והשף אסף גרניט מופיע למספר שניות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן